27 is toch geen driefasige ??Steven schreef:de reeks heeft per motor een stuureenheid. elke motor kan dan ook afzonderlijk buiten dienst gesteld worden. maar tegenwoordig gebruikt men geen hakkers meer om deze motoren te sturen hoor.
NMBS knoeit met koppelingen
Re: NMBS knoeit met koppelingen
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
neen de 27 niet maar de 13 wel, maar dat was blijkbaar uit mijn vorig bericht gevallen.
No problem ik was voortgegaan op die koppelingen en zo bij de 27 gebleven...Steven schreef:neen de 27 niet maar de 13 wel, maar dat was blijkbaar uit mijn vorig bericht gevallen.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
13 = 1 ondulator per motor.dentheo schreef:27 is toch geen driefasige ??Steven schreef:de reeks heeft per motor een stuureenheid. elke motor kan dan ook afzonderlijk buiten dienst gesteld worden. maar tegenwoordig gebruikt men geen hakkers meer om deze motoren te sturen hoor.
Is toch voorzien vanaf 17/06/08. We zullen wel vlug weten of het van deze keer lukt. 

Ik heb gisteren een retourtje Blankenberge gedaan, had 2 keer M6, en ik moet zeggen alles is zeer vlot gegaan, nu dat waren maar 2 van de xx treintjes die per dag rijden...
Langzaam maar zeker, maar zeker langzaam

Geen koppelingsproblemen, maar wel andere problemen met het M6 stuurrijtuig, in volle avondspits laat de ic naar Genk het afweten in FGSP, met als gevolg een bomvolle IR naar de luchthaven...
Hmm dat moet tof geweest zijn met dat volk dat elke avond in Aalst op de IR kruipt.
Ik veronderstel dat ze nu allemaal in Brugge ontkoppeld worden, want heb er geen meer gezien die in zijn geheel naar Knokke of Blankenberge reed.
Inderdaad, alles wordt terug ontkoppeld.
Enkel tijdens de werken op L50A werd in geheel doorgereden naar Blankenberge, om tijd te sparen.
Dit gold toen ook voor de 96's.
BDJ
Enkel tijdens de werken op L50A werd in geheel doorgereden naar Blankenberge, om tijd te sparen.
Dit gold toen ook voor de 96's.
BDJ
-
in landen wordt ook de trein naar luik al ontkoppeld
de aankoppeling en loskoppeling heb ik elk zonder problemen gezien

Dat 'balkon' waar de koppeling nu op rust, was dat er oorspronkelijk ook al of hebben ze dat nu net als maatregel op de locomotieven geplaatst?
Zondagavond alleszins niet. Mijn trein werd in Brugge wel gekoppeld, maar reed volledig naar Genk.treinbruno schreef:in landen wordt ook de trein naar luik al ontkoppeld![]()
Vanavond van een TBG op de IC E-verbinding gehoord dat er weer niets ontkoppeld zou worden vanwege terugkerende problemen.