AM80 schreef:Een deur die opent tegen 160 km/u, ik durf me niet inbeelden wat een rampzalige gevolgen dat zou kunnen hebben bij een overvolle trein.
Dat kan ik alleen beamen, dit is basiveiligheid en dus echt onaanvaardbaar.
Ook lijkt het mij niet slim dat de NMBS van materieel dat zoveel kuren verkoopt een pak rijtuigen bijbesteld.
Dan moeten ze elke paar jaar gewoon weer een anderee reeks bestellen, het ggaat nogal een zootje worden..
Volgens mij zou de NMBS er echt beter aan doen om telkens een prototype van nieuw materieel te testen tot de stukken eraf vallen, en dan pas hun fiat geven voor de bouw van de rest ervan, het is tenslotte aan de fabrikanten van spoorwegmateriaal om storingsvrij materieel te bezorgen aan hun klanten die er (duur genoeg) voor betalen, dus hebben mijns inziens de klanten het recht om een prototype te vragen om uitgebreid te testen.
Als ze dat echt willen, moeten ze bereid zijn veel meer te betalen, ofel maar met verouderde technologie te blijven rijden.
Gewoon blijven M2's bestellen, die hadden zoiets niet.
Ik vrees alleen dat ge in beide gevalen een probleem hebt: in het ene geval kan je niet voldoende materiaal kopen, in het andere wil er niemand meer met de trein rijden