Re: European Sleeper
Geplaatst: 03 jan 2025, 12:07
Ik heb 'm al heel vaak via L50 zien passeren (al zeker op vrijdagochtend) maar misschien waren dat dan omleidingen?
Het rijpad is voorzien met vertrek om 9u33 te Brussel-Zuid en aankomst om 9u49 te Denderleeuw, via L50C (Anderlecht en Liedekerke).
Gaat zowel via de 50C als via de 50 , geen idee als daar een regelmaat in zit volgens bepaalde dagen of niet...trainlovertje schreef: ↑03 jan 2025, 11:45Ik dacht dat die steeds via L50C naar Denderleeuw reed en niet via L50.
Vandaag trouwens in Denderleeuw gezien dat er een rijtuig al behoorlijk onder de graffiti zattraindriverbe schreef: ↑06 jan 2025, 17:28Gaat zowel via de 50C als via de 50 , geen idee als daar een regelmaat in zit volgens bepaalde dagen of niet...trainlovertje schreef: ↑03 jan 2025, 11:45Ik dacht dat die steeds via L50C naar Denderleeuw reed en niet via L50.
En in Venlo kun je niet opstappen? Ik heb zitten zoeken en in eerste instantie dacht ik dat hun boekingsmodule het niet deed want er werden geen treinen gegeven (sterker nog: er wordt niets getoond), maar toen ik een ander vertrekstation ingaf kreeg ik opeens wel resultaten.
Goeie dag,Gydo schreef: ↑23 jan 2025, 18:56 De eerste European Sleeper naar Venetië zal rijden op 5 februari, dit is de dglr richting Venetië:
ES1277
BrusZ 18:06
Bd 20:28/20:31
Ehv. 21:09/21:11
Vl. 21:53/22:20
Köln. 23:36/23:38
München Ost 7:20/7:22
Kufstein 8:16/8:54
Worgl 9:05/9:08
Jenbach 9:27/9:30
Innsbruck 9:59/10:05
Bressanone 10:30/11:00
Bolzano 12:00/12:00
Venezia Port Nuova 13:45/13:45
Venezia 15:00
De trein zal naar verwachting bestaan uit ligrijtuigen (ik verwacht EuroExpress Bvcmz), slaaprijtuigen WLAB30 (TRI, die huurt ze van GfF), en natuurlijk een Bistro van TRI Train Rental, de ARkimmbz "TRI Bistro".
Opmerkelijk vindt ik wel de lange stoptijden in Venlo en Kufstein.
Moet er een lokwissel van België en Nederland naar Duitsland gedaan worden? Er zijn denk ik geen loks met BE-NL-DE-AT-IT pakket, maar BE-NL-DE zal er toch wel zijn?ovspotter_be schreef: ↑24 jan 2025, 09:31 Venlo en Kufstein, toevallig niets te maken met eventuele locwissels?
Die zijn er, maar de locs met Italiëpakket mogen over het algemeen geen reizigerstreinen rijden. Er is nu voor gekozen om in elk land (DE en AT rijdt wel dezelfde loc) een monocourante loc in te zetten en aan de grens te wisselen. Op zo’n traject is dat ook wel te verantwoorden.maarten schreef: ↑24 jan 2025, 17:05Moet er een lokwissel van België en Nederland naar Duitsland gedaan worden? Er zijn denk ik geen loks met BE-NL-DE-AT-IT pakket, maar BE-NL-DE zal er toch wel zijn?ovspotter_be schreef: ↑24 jan 2025, 09:31 Venlo en Kufstein, toevallig niets te maken met eventuele locwissels?
Ehm ja dat klopt, ik zal het aanpassen:)Dimi schreef: ↑24 jan 2025, 16:08Goeie dag,Gydo schreef: ↑23 jan 2025, 18:56 De eerste European Sleeper naar Venetië zal rijden op 5 februari, dit is de dglr richting Venetië:
ES1277
BrusZ 18:06
Bd 20:28/20:31
Ehv. 21:09/21:11
Vl. 21:53/22:20
Köln. 23:36/23:38
München Ost 7:20/7:22
Kufstein 8:16/8:54
Worgl 9:05/9:08
Jenbach 9:27/9:30
Innsbruck 9:59/10:05
Bressanone 10:30/11:00
Bolzano 12:00/12:00
Venezia Port Nuova 13:45/13:45
Venezia 15:00
De trein zal naar verwachting bestaan uit ligrijtuigen (ik verwacht EuroExpress Bvcmz), slaaprijtuigen WLAB30 (TRI, die huurt ze van GfF), en natuurlijk een Bistro van TRI Train Rental, de ARkimmbz "TRI Bistro".
Opmerkelijk vindt ik wel de lange stoptijden in Venlo en Kufstein.
Il denk dat het Brenner/Brennero moet zijn ipv Brassanone en Verona Porta Nuova ipv Venezia Port Nuova.
vg
Pierre