BENELUX
Re: BENELUX
Het zijn de vervoersbewijzen van de huidige Benelux die geldig zijn (de flexi en early bird) maar wel enkel voor verbindingen tussen België en Nederland, niet voor binnenlandse doeleinden.
-
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 15 feb 2010, 10:34
Re: BENELUX
Ook niet in combinaties? Bijvoorbeeld een abonnement voor Nederland, internationaal vervoersbewijs voor grens-Noorderkempen en dan verder op een Belgisch binnenlands vervoersbewijs en omgekeerd. (Dit is hoe ik het momenteel doe voor veel bestemmingen.)
Re: BENELUX
Traxx in een ander kleur. Is dit de langzame benelux ?
https://youtu.be/lkRMWyUtjXk?si=N9BcUF2h7RipGLb4
https://youtu.be/lkRMWyUtjXk?si=N9BcUF2h7RipGLb4
Re: BENELUX
Dat blijft mogelijk voor de "Eurocity" (IC Klassiek) tussen Nederland en België, niet voor de "Eurocity Direct" (IC Snel), want daarop gelden geen Belgische binnenlandse tarieven.Commendatore schreef: ↑11 okt 2024, 18:24 Ook niet in combinaties? Bijvoorbeeld een abonnement voor Nederland, internationaal vervoersbewijs voor grens-Noorderkempen en dan verder op een Belgisch binnenlands vervoersbewijs en omgekeerd. (Dit is hoe ik het momenteel doe voor veel bestemmingen.)
Re: BENELUX
De oorspronkelijke vraag ging over het tijdelijke proefbedrijf met de ICNG nu in oktober 2024. En daarvoor gelden bovenstaande ticket-constructies niet.FLV-FGSP schreef: ↑11 okt 2024, 19:49Dat blijft mogelijk voor de "Eurocity" (IC Klassiek) tussen Nederland en België, niet voor de "Eurocity Direct" (IC Snel), want daarop gelden geen Belgische binnenlandse tarieven.Commendatore schreef: ↑11 okt 2024, 18:24 Ook niet in combinaties? Bijvoorbeeld een abonnement voor Nederland, internationaal vervoersbewijs voor grens-Noorderkempen en dan verder op een Belgisch binnenlands vervoersbewijs en omgekeerd. (Dit is hoe ik het momenteel doe voor veel bestemmingen.)
-
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 15 feb 2010, 10:34
Re: BENELUX
Dan zal de ‘Eurocity’ vermoedelijk de trein zijn die ik het meest gebruik. Hopelijk sluit die een beetje fatsoenlijk aan op de overige treinen.FLV-FGSP schreef: ↑11 okt 2024, 19:49Dat blijft mogelijk voor de "Eurocity" (IC Klassiek) tussen Nederland en België, niet voor de "Eurocity Direct" (IC Snel), want daarop gelden geen Belgische binnenlandse tarieven.Commendatore schreef: ↑11 okt 2024, 18:24 Ook niet in combinaties? Bijvoorbeeld een abonnement voor Nederland, internationaal vervoersbewijs voor grens-Noorderkempen en dan verder op een Belgisch binnenlands vervoersbewijs en omgekeerd. (Dit is hoe ik het momenteel doe voor veel bestemmingen.)
Het blijft jammer dat ze niet gewoon de bestaande dienst hebben verdubbeld. (Al is met name de ligging van station Breda wat suboptimaal. Een stopmogelijkheid in Prinsenbeek was echt beter geweest.)
Re: BENELUX
De dienstregeling blijft dezelfde, alleen het traject Rotterdam - Amsterdam komt te vervallen.Commendatore schreef: ↑12 okt 2024, 10:52 Dan zal de ‘Eurocity’ vermoedelijk de trein zijn die ik het meest gebruik. Hopelijk sluit die een beetje fatsoenlijk aan op de overige treinen.
Re: BENELUX
Persberichten van vandaag:
https://press.nmbs.be/treinaanbod-tusse ... nst-ejmglp
en
https://nieuws.ns.nl/eerste-reizigers-m ... r-brussel/
https://press.nmbs.be/treinaanbod-tusse ... nst-ejmglp
en
https://nieuws.ns.nl/eerste-reizigers-m ... r-brussel/
-
- Berichten: 1140
- Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
- Locatie: Mechelen
Re: BENELUX
In het persbericht van NS staat ook dat de EuroCity Direct in het begin zal rijden met zowel ICNG als TRAXX + ICR.
Re: BENELUX
Het is dan nog wel 2 maanden tot de nieuwe dienstregeling, maar gezien de snelheid waarmee NS ook de binnenlandse inzet van ICNG opschaalt lijkt me dat volstrekt mogelijk.
Re: BENELUX
De huidige planning is dat dit voor de eerste paar maanden zal zijn. Vanaf februari/maart moet alles met ICNG of I11 rijden als ik het goed herinner.
Re: BENELUX
Wat wel opvalt: tussen Rotterdam en Hazeldonk-grens zijn NS-kortings- (40%) danwel vrij reizen-producten niet geldig.