European Sleeper
-
- Berichten: 1140
- Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
- Locatie: Mechelen
Re: European Sleeper
Er dient van trein verandert te worden in Innsbruck door problemen op het Italiaanse spoorwegnet. (bron: HLN).
Re: European Sleeper
Er is ticketacceptatie geregeld met ÖBB en Trenitalia. Reizigers pakken vanaf Innsbruck een Railjet naar Verona, reizigers naar Venetië kunnen daar overstappen op een Frecciarossa.
Re: European Sleeper
Op het Italiaanse deel van de Brennerpas zijn er specifieke vereisten voor de remmen dacht ik. Wellicht ligt hier het probleem.
Al meegemaakt dat de DB-OeBB stammen in Brenner moeten rangeerd worden om bepaalde wagons die niet voldoen er uit te halen, dus iedereen komt het wel eens tegen
.
Al meegemaakt dat de DB-OeBB stammen in Brenner moeten rangeerd worden om bepaalde wagons die niet voldoen er uit te halen, dus iedereen komt het wel eens tegen

Re: European Sleeper
Verona-Venetië was met een RV.
-
- Berichten: 1140
- Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
- Locatie: Mechelen
Re: European Sleeper
Het originele probleem bevind zich in Venezia Santa Lucia, blijkbaar hebben de Italianen onlangs hun reglementering aangepast en zijn er 2 locomotieven nodig om de rangeren in Venetië, er mag niet meer worden gewerkt met een rangeerder aan één uiteinde die via een portofoon instructies geeft aan de treinbestuurder aan de andere kant.
Dit was al langer geweten waardoor het originele plan was dat de trein zou eindigen in Verona vanwaar er ticketacceptatie met Trenitalia was geregeld.
Echter hebben ze woensdag nog last-minute telefoon gehad van hun Italiaanse partner Arenaways met de melding dat deze niet in staat zou zijn om de European Sleeper te verzekeren in Italië (waarom is mij onbekend) waardoor er dus nog op het laatste moment is beslist geweest om niet verder te rijden dan Innsbruck.
Er is wel redelijk snel acceptatie van tickets gereld, reizigers die verder moesten dan Innsbruck konden daar een Railjet nemen richting Bologna en daar kon er overgestapt worden op een Frecciarossa richting Venetië.
Re: European Sleeper
Hoe rangeer je met twee locomotieven, aan elk uiteinde één? Dan zit die toch in de weg om te koppelen?
Re: European Sleeper
Dan kan je gewoon van kant wisselen zonder te rangeren. Dat is het idee achter de regel, dat je geen capaciteit in het station vreet om je loc rond te rijden.
Re: European Sleeper
Ik moet toegeven dat ik niks heb met internationaal treinverkeer, want ze hebben me nooit uit de Vlaamse/Waalse klei kunnen trekken, maar ik vind wel dat die internationale treinen moeten uitgroeien tot een volwaardig alternatief voor het luchtverkeer. Toch, als ik al die berichten lees in dit en andere topics, dan vraag ik me toch wel af hoe lang men nog kan blijven "experimenteren met reizigers". Want vlot lijkt het toch allemaal niet te lopen en al zeker niet "als een trein".
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: European Sleeper
Ik heb m'n tickets voor Innsbrück / Bolzano helaas geannuleerd...
Heen was de reistijd tot Innsbrück 1:00 langer geworden en de totale reistijd 2:00, maar terug was die bijna 5 uur langer geworden... Hierdoor zou onze totale reistijd met alle aansluitingen ervoor en erna op 24u uitkomen... wat een beetje te veel is van het goede.
Spijtig, ik keek er naar uit.
Ik moet wel zeggen dat de afhandeling van het dossier bijzonder profesioneel en vlot was.
Ik heb gisteren geannuleerd en vandaag staat het geld al terug op m'n rekening... chapeau!
Heen was de reistijd tot Innsbrück 1:00 langer geworden en de totale reistijd 2:00, maar terug was die bijna 5 uur langer geworden... Hierdoor zou onze totale reistijd met alle aansluitingen ervoor en erna op 24u uitkomen... wat een beetje te veel is van het goede.
Spijtig, ik keek er naar uit.
Ik moet wel zeggen dat de afhandeling van het dossier bijzonder profesioneel en vlot was.
Ik heb gisteren geannuleerd en vandaag staat het geld al terug op m'n rekening... chapeau!
-
- Berichten: 1140
- Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
- Locatie: Mechelen
Re: European Sleeper
De lege rit van de European Sleeper naar Innsbruck verliep vandaag van Denderleeuw naar Brussel-Zuid via de carwash van bundel Schaarbeek en met een tussenstop in de bundel van Muizen-Goederen.
-
- Berichten: 3965
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: European Sleeper
Huhm dus een keer kop maken in Schaarbeek en dan nog een keer in Brussel-Zuid? Waarvoor was dat allemaal nodig? Op zijn minst kon hij toch van Schaarbeek recht naar Muizen, via L27B? En dan maar jammeren dat de noord-zuidverbinding oververzadigd is.ovspotter_be schreef: ↑21 feb 2025, 17:26 De lege rit van de European Sleeper naar Innsbruck verliep vandaag van Denderleeuw naar Brussel-Zuid via de carwash van bundel Schaarbeek en met een tussenstop in de bundel van Muizen-Goederen.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
-
- Berichten: 1140
- Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
- Locatie: Mechelen
Re: European Sleeper
Lijkt mij eerder een route om de trein eens te laten wassen langs de buitenkant zonder kop te hoeven maken (wat moeilijk wordt met slechts 1 locomotief).
De trein is langs L50 van Denderleeuw tot Schaarbeek gereden en dan zo via L27B en Muizen-Goederen in een cirkel terug richting Schaarbeek om vervolgens via L28 richting Brussel-Zuid te rijden.
De trein is langs L50 van Denderleeuw tot Schaarbeek gereden en dan zo via L27B en Muizen-Goederen in een cirkel terug richting Schaarbeek om vervolgens via L28 richting Brussel-Zuid te rijden.
-
- Berichten: 3965
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: European Sleeper
Bedankt! Maar waarom moest er ueberhaupt in Brussel-Zuid gepasseerd worden? Personeel opnemen of afzetten lijkt mij de enige verklaring, maar die mensen had men toch ook HLP naar/van Vilvoorde kunnen sturen? Een stop aldaar had VEEL minder tijd en energie gekost dan het (weliswaar zeer fraaie!) toeristische toertje dat nu werd gemaakt.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
-
- Berichten: 1140
- Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
- Locatie: Mechelen
Re: European Sleeper
Ik denk dat ik mij verkeerd verwoord hebt of dat jij me verkeerd begrepen hebt.
Die lege rit is Brussel-Zuid onderweg niet gepasseerd.
Route was als volgt: Denderleeuw > Jette > Schaarbeek Carwash > Vilvoorde > Hofstade > Muizen > Mechelen > Vilvoorde > Brussel-West > Brussel-Zuid
Die lege rit is Brussel-Zuid onderweg niet gepasseerd.
Route was als volgt: Denderleeuw > Jette > Schaarbeek Carwash > Vilvoorde > Hofstade > Muizen > Mechelen > Vilvoorde > Brussel-West > Brussel-Zuid