Pagina 193 van 412

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 12 nov 2017, 19:13
door Davy
ostbahnhof schreef:plaats het hier maar even: vandaag rijdt er een combinatie van 4 klassiekjes tussen Antwerpen en Charleroi.
Die heb ik zonet denk ik gezien in Brussel-Zuid, maar dan richting Binche. In ieder geval waren dat 4 klassiekjes.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 12 nov 2017, 21:28
door Ducktape
Davy schreef: 12 nov 2017, 11:48 Ah dat is dus nieuw voor me. In mijn beleving reed deze IC nooit harder dan 160 op dit stuk. Dat we 5 minuten vertraging hadden speelde wel mee, we kwamen uiteindelijk ruim op tijd Leuven binnen.
Hij kan het wel hoor. Vorige week reed ik op L36 160 km/h met mijn Desiro toen een HLE18 mij plots voorbijstak. Ik kom niet heel vaak op L36/36N dus dat was voor mij wel even een vreemd zicht haha.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 12 nov 2017, 21:39
door ostbahnhof
Davy schreef: 12 nov 2017, 19:13
ostbahnhof schreef:plaats het hier maar even: vandaag rijdt er een combinatie van 4 klassiekjes tussen Antwerpen en Charleroi.
Die heb ik zonet denk ik gezien in Brussel-Zuid, maar dan richting Binche. In ieder geval waren dat 4 klassiekjes.
oeps, effe uit het oog verloren, zal Binche geweest zijn! Merci

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 13 nov 2017, 04:51
door rvdborgt
Davy schreef: 12 nov 2017, 11:48Ah dat is dus nieuw voor me. In mijn beleving reed deze IC nooit harder dan 160 op dit stuk. Dat we 5 minuten vertraging hadden speelde wel mee, we kwamen uiteindelijk ruim op tijd Leuven binnen.
De rijtijd tussen Brussel-Noord en Leuven is 17 minuten in de weekenddienstregeling dus dat is sowieso al aan de ruime kant. Via lijn 36N kan het in 13 minuten (met 200 km/h) of 14 (met 160). Als je binnenkomt op rood in Leuven (zoals meestal) moet je daar doorgaans nog wel een minuut bij optellen.

Groetjes,
Rian

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 13 nov 2017, 22:47
door Ducktape
rvdborgt schreef: 13 nov 2017, 04:51
Davy schreef: 12 nov 2017, 11:48Ah dat is dus nieuw voor me. In mijn beleving reed deze IC nooit harder dan 160 op dit stuk. Dat we 5 minuten vertraging hadden speelde wel mee, we kwamen uiteindelijk ruim op tijd Leuven binnen.
De rijtijd tussen Brussel-Noord en Leuven is 17 minuten in de weekenddienstregeling dus dat is sowieso al aan de ruime kant. Via lijn 36N kan het in 13 minuten (met 200 km/h) of 14 (met 160). Als je binnenkomt op rood in Leuven (zoals meestal) moet je daar doorgaans nog wel een minuut bij optellen.

Groetjes,
Rian
Die minuut winst voor al dat extra energieverbruik is het dan toch ook niet waard vind ik... Des te langer het traject des te groter de winst natuurlijk.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 14 nov 2017, 00:14
door Shrek
Ducktape schreef: 13 nov 2017, 22:47 Die minuut winst voor al dat extra energieverbruik is het dan toch ook niet waard vind ik... Des te langer het traject des te groter de winst natuurlijk.
Als je vertraging hebt kan die ene minuut het verschil betekenen tussen aansluiting wel of niet halen. Maar ik ben het er wel mee eens dat ze die minuut niet in de dienstregeling moeten steken.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 14 nov 2017, 14:13
door brouckie
Shrek schreef: 14 nov 2017, 00:14
Ducktape schreef: 13 nov 2017, 22:47 Die minuut winst voor al dat extra energieverbruik is het dan toch ook niet waard vind ik... Des te langer het traject des te groter de winst natuurlijk.
Als je vertraging hebt kan die ene minuut het verschil betekenen tussen aansluiting wel of niet halen. Maar ik ben het er wel mee eens dat ze die minuut niet in de dienstregeling moeten steken.
Gewoon seintje op tijd open zetten op het einde van het perron in Leuven. Levert meer tijdwinst op dan die ene minuut... :wink:

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 14 nov 2017, 14:16
door Shrek
brouckie schreef: 14 nov 2017, 14:13
Shrek schreef: 14 nov 2017, 00:14
Ducktape schreef: 13 nov 2017, 22:47 Die minuut winst voor al dat extra energieverbruik is het dan toch ook niet waard vind ik... Des te langer het traject des te groter de winst natuurlijk.
Als je vertraging hebt kan die ene minuut het verschil betekenen tussen aansluiting wel of niet halen. Maar ik ben het er wel mee eens dat ze die minuut niet in de dienstregeling moeten steken.
Gewoon seintje op tijd open zetten op het einde van het perron in Leuven. Levert meer tijdwinst op dan die ene minuut... :wink:
Maar dat kan helaas niet altijd zomaar. 200 km/h rijden is wel iets wat de bestuurder altijd kan beslissen.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 14 nov 2017, 22:11
door rvdborgt
Shrek schreef: 14 nov 2017, 14:16
brouckie schreef: 14 nov 2017, 14:13
Shrek schreef: 14 nov 2017, 00:14Als je vertraging hebt kan die ene minuut het verschil betekenen tussen aansluiting wel of niet halen. Maar ik ben het er wel mee eens dat ze die minuut niet in de dienstregeling moeten steken.
Gewoon seintje op tijd open zetten op het einde van het perron in Leuven. Levert meer tijdwinst op dan die ene minuut... :wink:
Maar dat kan helaas niet altijd zomaar. 200 km/h rijden is wel iets wat de bestuurder altijd kan beslissen.
Over binnenkomen op rood hebben we al een hele discussie... feit is wel dat de tijdwinst door 200 km/h op lijn 36N verloren gaat door een rood sein in Leuven. Die 200 km/h zit niet in de dienstregeling maar alweer door het structureel binnenkomen op rood in Leuven moet bv. de IC naar Welkenraedt al bij 1 minuut vertraging in Brussel-Noord 200 rijden op lijn 36N om op tijd in Leuven te zijn.

Groetjes,
Rian

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 14 nov 2017, 23:55
door Shrek
rvdborgt schreef: 14 nov 2017, 22:11
Shrek schreef: 14 nov 2017, 14:16
brouckie schreef: 14 nov 2017, 14:13Gewoon seintje op tijd open zetten op het einde van het perron in Leuven. Levert meer tijdwinst op dan die ene minuut... :wink:
Maar dat kan helaas niet altijd zomaar. 200 km/h rijden is wel iets wat de bestuurder altijd kan beslissen.
Over binnenkomen op rood hebben we al een hele discussie... feit is wel dat de tijdwinst door 200 km/h op lijn 36N verloren gaat door een rood sein in Leuven. Die 200 km/h zit niet in de dienstregeling maar alweer door het structureel binnenkomen op rood in Leuven moet bv. de IC naar Welkenraedt al bij 1 minuut vertraging in Brussel-Noord 200 rijden op lijn 36N om op tijd in Leuven te zijn.

Groetjes,
Rian
Jamaar je kan niet uitgaan van een groen sein he. Soms is dat gewoon onmogelijk, dus moet je in de dienstregeling rekening houden met dubbel geel. Over enkele weken zit dat stuk trouwens in ETCS waardoor het binnenkomen een stuk vlotter zal gaan bij een gesloten sein.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 23 dec 2017, 21:57
door Davy
L2592 (Roosendaal - Puurs) wordt met Duikbril 903 gereden. Melding gezien op Somda.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 23 dec 2017, 23:53
door dentheo
is dat niet een beetje kort voor dit winkel-weekend ?

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 24 dec 2017, 11:26
door wimkalmthout
Ik heb gisteren nochtans ook 2 gekoppelde varkensneuzen gezien hier in Kalmthout. Dat is in ieder geval comfortabeler dan 1 duikbril. Trouwens de NMBS ging met de nieuwe dienstregeling de capaciteit toch aanpassen aan het zaterdag winkel publiek in de steden.

gr
Wim.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 24 dec 2017, 12:38
door Floris Cappelle
Beste,

Gisteren in Lichtervelde (10u30), een of twee desiro's gezien die trein Kortrijk - Brussels-Airport - Zaventem verzekerden.
Ik denk dat de inzet van desiro's nieuw is op deze verbinding.

Vriendelijke groet

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 24 dec 2017, 21:37
door rvdborgt
dentheo schreef: 23 dec 2017, 23:53is dat niet een beetje kort voor dit winkel-weekend ?
Overdag is dat ook te kort op een gewone zaterdag. Maar als het alleen de 2592 was (plus tegentrein), dan valt het wel mee.

Groetjes,
Rian