Shrek schreef:vraagje: is dat stukje daar al op 160 km/h gebracht? of moeten de treintjes er nog steeds doorslenteren
Volgens mij is het stuk Welkenraedt - grens op 140 gebracht, volgens het blaadje van GTF om onduidelijke redenen. De laatste keren dat ik de IRq nam werd er aan de grens zelfs gestopt.
bartjedj schreef:Slechts 1 perron? Moeten de treinen in andere richting dan in TS aan het perron komen?
Momenteel is er exploitatie op 1 spoor, in het voorjaar van 2008 wordt het tweede perron aangelegd.
Bartjedj schreef:Slechts 1 perron? Moeten de treinen in andere richting dan in TS aan het perron komen?
BDJ
Fertigstellung 2008
Ein erster 130 Meter langer Bahnsteig wird einen Einsatz dieser Haltestelle ab dem kommenden 9. Dezember ermöglichen.
Ab dem Frühjahr 2008 wird auch der zweite Bahnsteig zugänglich sein. Jeder Bahnsteig wird über ein Wartehäuschen und Sitzgelegenheiten verfügen und mit Bodenplatten, die Markierungsknöpfe für Sehbehinderte aufweisen, sowie Beleuchtung und Lautsprecheranlage für Durchsagen an die Fahrgäste ausgestattet sein. Schließlich werden noch zwei Parkflächen für 21 bzw. 27 Pkw eingerichtet.
Trainspotterke schreef:De lijn is inderdaad 140 van Welkenraedt tot de grens. Vanaf de grens tot Aachen Hbf is het maar aan 100 meer te doen!
gaan ze die snelheid nog verhogen of blijven de thallys en de ICE's daar aan een slakkengangetje gaan?
Die 100 gaat nog omhoog. Momenteel zijn daar werken bezig (weet niet hoever ze zitten, laatste keer dat ik passeerde is al enkele jaren geleden) om de lijn op te waarderen.
Al eens geprobeerd om een biljet naar Hergenrath te downloaden? Niet doen. Volgens de website van de NMBS is dit een ongeldig treintraject. De opgegeven afstand Halle - Hergenrath bedraagt dan ook 0 km. Ik geef toe dat ik heimelijk hoopte op een gratis biljet, gezien de afstand, of eentje tegen minimumtarief. Maar het mocht dus niet zijn.