Hergenrath, een nieuw grensstation op het Belgisch spoornet

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
FLV-FGSP

Bericht door FLV-FGSP »

Shrek schreef:vraagje: is dat stukje daar al op 160 km/h gebracht? of moeten de treintjes er nog steeds doorslenteren :P
Volgens mij is het stuk Welkenraedt - grens op 140 gebracht, volgens het blaadje van GTF om onduidelijke redenen. De laatste keren dat ik de IRq nam werd er aan de grens zelfs gestopt.
bartjedj schreef:Slechts 1 perron? Moeten de treinen in andere richting dan in TS aan het perron komen?
Momenteel is er exploitatie op 1 spoor, in het voorjaar van 2008 wordt het tweede perron aangelegd.
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

De lijn is inderdaad 140 van Welkenraedt tot de grens. Vanaf de grens tot Aachen Hbf is het maar aan 100 meer te doen! :D
wrpint

Bericht door wrpint »

Bartjedj schreef:Slechts 1 perron? Moeten de treinen in andere richting dan in TS aan het perron komen?
BDJ
Fertigstellung 2008

Ein erster 130 Meter langer Bahnsteig wird einen Einsatz dieser Haltestelle ab dem kommenden 9. Dezember ermöglichen.

Ab dem Frühjahr 2008 wird auch der zweite Bahnsteig zugänglich sein. Jeder Bahnsteig wird über ein Wartehäuschen und Sitzgelegenheiten verfügen und mit Bodenplatten, die Markierungsknöpfe für Sehbehinderte aufweisen, sowie Beleuchtung und Lautsprecheranlage für Durchsagen an die Fahrgäste ausgestattet sein. Schließlich werden noch zwei Parkflächen für 21 bzw. 27 Pkw eingerichtet.
groentje

Re: Hergenrath, een nieuw grensstation op het Belgisch spoornet

Bericht door groentje »

Maandagmorgen heb ik die nieuwe stopplaats kunnen bewonderen. Er zal daar inderdaad wel vraag naar zijn...
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

groentje schreef:Maandagmorgen heb ik die nieuwe stopplaats kunnen bewonderen. Er zal daar inderdaad wel vraag naar zijn...
Er zijn ook al echte in- en uitstappende reizigers gesignaleerd.

Groetjes,
Rian
Shrek

Re:

Bericht door Shrek »

Trainspotterke schreef:De lijn is inderdaad 140 van Welkenraedt tot de grens. Vanaf de grens tot Aachen Hbf is het maar aan 100 meer te doen! :D
gaan ze die snelheid nog verhogen of blijven de thallys en de ICE's daar aan een slakkengangetje gaan? :P
pietje

Bericht door pietje »

rvdborgt schreef:
groentje schreef:Maandagmorgen heb ik die nieuwe stopplaats kunnen bewonderen. Er zal daar inderdaad wel vraag naar zijn...
Er zijn ook al echte in- en uitstappende reizigers gesignaleerd.

Groetjes,
Rian
ja, waarschijnlijk mensen die vanuit Luik of Aken de zoveelste stopplaats moesten hebben, en nu dus 1 halte te vroeg zijn uitgestapt :wink:
Bartjedj

Re: Re:

Bericht door Bartjedj »

Shrek schreef:
Trainspotterke schreef:De lijn is inderdaad 140 van Welkenraedt tot de grens. Vanaf de grens tot Aachen Hbf is het maar aan 100 meer te doen! :D
gaan ze die snelheid nog verhogen of blijven de thallys en de ICE's daar aan een slakkengangetje gaan? :P
Die 100 gaat nog omhoog. Momenteel zijn daar werken bezig (weet niet hoever ze zitten, laatste keer dat ik passeerde is al enkele jaren geleden) om de lijn op te waarderen.

BDJ
Shrek

Bericht door Shrek »

ahja natuurlijk, das aan de tunnel http://www.buschtunnel.de/
ik had ff de link ni gelegd :oops:
Fles

Bericht door Fles »

Zijn er al ergens foto's ook?
FLV-FGSP

Bericht door FLV-FGSP »

Fles schreef:Zijn er al ergens foto's ook?
Derde foto op http://www.wallorail.be/actu/1107/30.htm
Fles

Bericht door Fles »

Nieuw geopend station, oude stijl bordje :shock:

Nou, daar moet ik snel maar eens heen, als de Hemel me nogeens een stakingsvrije zaterdag schenkt voor ik 100 ben.
overweg13

Bericht door overweg13 »

Dag,

Al eens geprobeerd om een biljet naar Hergenrath te downloaden? Niet doen. Volgens de website van de NMBS is dit een ongeldig treintraject. De opgegeven afstand Halle - Hergenrath bedraagt dan ook 0 km. Ik geef toe dat ik heimelijk hoopte op een gratis biljet, gezien de afstand, of eentje tegen minimumtarief. Maar het mocht dus niet zijn.
Met vriendelijke groet

overweg13
Steven

Bericht door Steven »

idd met station merchtem naar hergenrath zelfde probleem.
Fles

Bericht door Fles »

Geblunder :cry:

Ik neem aan dat het met een Euregioticket gewoon bereikbaar is zonder enig probleem :)
Plaats reactie