De BerglandExpres

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Kris

Bericht door Kris »

Vanavond vertrekt den Bergland Express normaal gezien met 16 rijtuigen.
Treski vertrekt met 8 of 9 rijtuigen (deze weet ik niet zeker)
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Gisteren (zaterdag) was de EC Vauban komende van Brig ook goed versterkt! De trein bestond maar liefst uit 14 rijtuigen :!:

Achtereenvolgens hadden we:
Loc 2017 + 5 SBB-rijtuigen + 4 DB-rijtuigen + 4 I11-rijtuigen + 1 I6-rijtuig

En het was nodig ook, want trein zat stampendevol. Ik ben nog meegereisd van Luxemburg tot Brussel.

De trein had een vertraging van maar liefst 55 minuten!
Bij vertrek uit Luxemburg excuseerde de TBG zich daar nog eens voor en hij stak de schuld op de SNCF en SBB! :P
Maintenant, nous avons un retard de 59 minutes. Veuillez nous excuser pour ce retard, qui est causé par un réseau étranger.
:lol: :P

Ik moet wel zeggen dat het tussen Luxemburg en Brussel vlot ging. Nergens lagen de seinhuizen te slapen en konden we Marbehan, Libramont, Jemelle, Marloie, Ciney, Gembloux en Ottignies aan volle snelheid doorkruisen.

Door de extreme lengte van de trein kon hij niet volledig binnen te Brussel-Luxemburg en werden de reizigers in de laatste rijtuigen verzocht zich naar voor te begeven.
Bij aankomst in Brussel werd er ook in 4 talen omgeroepen, wat ik ook wel goed vond. Alleen vind ik het wel overdreven dat de TBG driemaal zei dat we aankwamen te Brussel-Noord! :roll:
OO-MSS

Bericht door OO-MSS »

Kris schreef:Vanavond vertrekt den Bergland Express normaal gezien met 16 rijtuigen.
Treski vertrekt met 8 of 9 rijtuigen (deze weet ik niet zeker)
heb rond 15h30 de 2555 met de Bergland rijtuigen gekruist in Schaarbeek Vrijdag
Steven

Bericht door Steven »

Trainspotterke schreef:Gisteren (zaterdag) was de EC Vauban komende van Brig ook goed versterkt! De trein bestond maar liefst uit 14 rijtuigen :!:

Achtereenvolgens hadden we:
Loc 2017 + 5 SBB-rijtuigen + 4 DB-rijtuigen + 4 I11-rijtuigen + 1 I6-rijtuig

En het was nodig ook, want trein zat stampendevol. Ik ben nog meegereisd van Luxemburg tot Brussel.
dan zijn wij elkaar tegengekomen, ik heb gisteren 2 x dinant heen en terug gedaan ;-) tussen namen en gembloers zijn we elkaar gekruist :-)
Trainspotterke

Vandaag werden de vier I11-rijtuigen uit de EC Vauban trouwens leeg terug overgebracht naar Oostende met een 21/27! :wink:

(Waarvoor school lopen te Saint-Louis te Brugge niet allemaal goed voor is! 8) )
Dréke

laatste Weekend

Bericht door Dréke »

Trainspotterke schreef:Vandaag werden de vier I11-rijtuigen uit de EC Vauban trouwens leeg terug overgebracht naar Oostende met een 21/27! :wink:

(Waarvoor school lopen te Saint-Louis te Brugge niet allemaal goed voor is! 8) )
Fotos van laatste weekend kun je hier vinden:

http://s134260722.online.de/drehscheibe ... 39&t=14839
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo, Afbeelding De 110 363-9 komt aan te Jenbach met de Bergland Express Rotterdam-Brussel-Innsbruck. 25/02/2006. Afbeelding De 111 158-2 komt aan met TRESKI Oostende-Innsbruck te Jenbach. 25/02/2006. Afbeelding De 2557 staat klaar te Brussel-Zuid om zo dadelijk de Bergland Express te verzekeren naar Rotterdam. 12/03/2006. Afbeelding De 2557 komt met de lege rijtuigen van de Bergland Express terug uit Rotterdam. Antwerpen-Berchem, 12/03/2006.
Groeten.
Laatst gewijzigd door Joris op 17 sep 2013, 15:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Trainspotterke

Zeg, moest je voor de Treski eigenlijk verplicht reserveren om er gebruik van te mogen maken?
Zou ik met een gewoon biljet Brugge-Oostende zondagmorgen op de Treski mogen gestapt zijn in Brugge richting Oostende? :?

(Om misverstanden te vermijden, ik heb het nog niet gedaan! :wink: :P )
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Je kan enkel instappen in België en uitstappen in de skigebieden (en omgekeerd)
dat staat zo in het spoorboekje. Dus vergeet het om binnenlands te reizen via de treski!
Steven

Bericht door Steven »

SIMPY.be schreef:Je kan enkel instappen in België en uitstappen in de skigebieden (en omgekeerd)
dat staat zo in het spoorboekje. Dus vergeet het om binnenlands te reizen via de treski!
idd dergelijke treinen mag je daarvoor niet gebruiken, net zo min mag je de EC treinen gebruiken om van brussel zuid naar brussel luxemburg te gaan
Shrek

Bericht door Shrek »

Steven schreef:
SIMPY.be schreef:Je kan enkel instappen in België en uitstappen in de skigebieden (en omgekeerd)
idd dergelijke treinen mag je daarvoor niet gebruiken, net zo min mag je de EC treinen gebruiken om van brussel zuid naar brussel luxemburg te gaan
ik heb hem al eens van brussel naar arlon genomen en dat mocht dan weer wel :roll:
Steven

Bericht door Steven »

ja da mag wel :-)
Greg

Bericht door Greg »

Laatste Bergland van het seizoen. Zijn erna even door de carwash gereden voor rijtuigen te wassen. :D Afbeelding
Plaats reactie