De BerglandExpres
Gisteren (zaterdag) was de EC Vauban komende van Brig ook goed versterkt! De trein bestond maar liefst uit 14 rijtuigen
Achtereenvolgens hadden we:
Loc 2017 + 5 SBB-rijtuigen + 4 DB-rijtuigen + 4 I11-rijtuigen + 1 I6-rijtuig
En het was nodig ook, want trein zat stampendevol. Ik ben nog meegereisd van Luxemburg tot Brussel.
De trein had een vertraging van maar liefst 55 minuten!
Bij vertrek uit Luxemburg excuseerde de TBG zich daar nog eens voor en hij stak de schuld op de SNCF en SBB!
Ik moet wel zeggen dat het tussen Luxemburg en Brussel vlot ging. Nergens lagen de seinhuizen te slapen en konden we Marbehan, Libramont, Jemelle, Marloie, Ciney, Gembloux en Ottignies aan volle snelheid doorkruisen.
Door de extreme lengte van de trein kon hij niet volledig binnen te Brussel-Luxemburg en werden de reizigers in de laatste rijtuigen verzocht zich naar voor te begeven.
Bij aankomst in Brussel werd er ook in 4 talen omgeroepen, wat ik ook wel goed vond. Alleen vind ik het wel overdreven dat de TBG driemaal zei dat we aankwamen te Brussel-Noord!

En het was nodig ook, want trein zat stampendevol. Ik ben nog meegereisd van Luxemburg tot Brussel.
De trein had een vertraging van maar liefst 55 minuten!
Bij vertrek uit Luxemburg excuseerde de TBG zich daar nog eens voor en hij stak de schuld op de SNCF en SBB!

Maintenant, nous avons un retard de 59 minutes. Veuillez nous excuser pour ce retard, qui est causé par un réseau étranger.

Ik moet wel zeggen dat het tussen Luxemburg en Brussel vlot ging. Nergens lagen de seinhuizen te slapen en konden we Marbehan, Libramont, Jemelle, Marloie, Ciney, Gembloux en Ottignies aan volle snelheid doorkruisen.
Door de extreme lengte van de trein kon hij niet volledig binnen te Brussel-Luxemburg en werden de reizigers in de laatste rijtuigen verzocht zich naar voor te begeven.
Bij aankomst in Brussel werd er ook in 4 talen omgeroepen, wat ik ook wel goed vond. Alleen vind ik het wel overdreven dat de TBG driemaal zei dat we aankwamen te Brussel-Noord!

dan zijn wij elkaar tegengekomen, ik heb gisteren 2 x dinant heen en terug gedaanTrainspotterke schreef:Gisteren (zaterdag) was de EC Vauban komende van Brig ook goed versterkt! De trein bestond maar liefst uit 14 rijtuigen![]()

laatste Weekend
Fotos van laatste weekend kun je hier vinden:Trainspotterke schreef:Vandaag werden de vier I11-rijtuigen uit de EC Vauban trouwens leeg terug overgebracht naar Oostende met een 21/27!![]()
(Waarvoor school lopen te Saint-Louis te Brugge niet allemaal goed voor is!)
http://s134260722.online.de/drehscheibe ... 39&t=14839
Hallo,
De 110 363-9 komt aan te Jenbach met de Bergland Express Rotterdam-Brussel-Innsbruck. 25/02/2006.
De 111 158-2 komt aan met TRESKI Oostende-Innsbruck te Jenbach. 25/02/2006.
De 2557 staat klaar te Brussel-Zuid om zo dadelijk de Bergland Express te verzekeren naar Rotterdam. 12/03/2006.
De 2557 komt met de lege rijtuigen van de Bergland Express terug uit Rotterdam. Antwerpen-Berchem, 12/03/2006.
Groeten.

Groeten.
Laatst gewijzigd door Joris op 17 sep 2013, 15:39, 1 keer totaal gewijzigd.
idd dergelijke treinen mag je daarvoor niet gebruiken, net zo min mag je de EC treinen gebruiken om van brussel zuid naar brussel luxemburg te gaanSIMPY.be schreef:Je kan enkel instappen in België en uitstappen in de skigebieden (en omgekeerd)
dat staat zo in het spoorboekje. Dus vergeet het om binnenlands te reizen via de treski!
ik heb hem al eens van brussel naar arlon genomen en dat mocht dan weer welSteven schreef:idd dergelijke treinen mag je daarvoor niet gebruiken, net zo min mag je de EC treinen gebruiken om van brussel zuid naar brussel luxemburg te gaanSIMPY.be schreef:Je kan enkel instappen in België en uitstappen in de skigebieden (en omgekeerd)
dat staat zo in het spoorboekje. Dus vergeet het om binnenlands te reizen via de treski!