De BerglandExpres
De BerglandExpres
Ik ben van tweekend even heen en weer naar Innsbruck geweest.
Het begon allemaal toen we stil stonden te Ans. Na 15min gingen we naar de treinbegeleidster om te vragen wat er scheelde, blijkt dat er in de buurt van luik een zelfmoord was. Oke na 2u een half mochten we dan toch door richting Luik. Na Luik stonden we nog eens een half uurtje stil, maar dan reden we tot in Aken aan volle snelheid. Aken binnen gereden kwam de 2706 van onze trein en nam de 110-363-9 over om onz tot in Innsbruk te rijden.
Aken buitengereden bleek dat onze verwarming (we sliepen in een T2 rijtuig) kapot was. Op een bepaald moment was het daar -1 graden in dat rijtuig, en de damp teghen de ruiten waren gewoon bevroren. Toen kregen we van onze reisbegeleider ons ontbijt. Tot we ineens weeral eens stil stonden. Na 1u een half reden we aan zeer lage snelheid door, en wat bleek het tezijn, ja weer een zelfmoord gebeurt. Stip om 12 uur kwamen we aan in Innsbruck waar we na een half uur de treski hadden opgewacht die met de 110-380-3 gereden was. dan gingen we naar Brenner waar we tal van cargo's spotten.
dan werd ons 2 groepjes verdeeld (we waren met 14) de eerste groep ging langst de lijn gaan spotten en de andere groep (waaronder mezelf) gingen naar de plaatstelijke pizzaria om een goeie pizza gaan eten. om 16:39 vertrok onze trein terug richting Innsbruck. Innsbruck aangekomen zijn we eerst nog in het station nog gaan spotten om daarna naar een ierse pub te gaan om iets te gaan drinken. Dan was het weer tijd om eens naar ons naar het station te begeven want om 19:01 vertrok onze trein weer richting Brussel. onderweg in Wörgl was het tweede deel die van Zell am See kwam aangekoppeld aan het deel van Innsbruck. dan was het richting Aken te doen. Gelukkig sliepen we deze nacht in een goeie ouwe I5 (waar de verwarming heel goed werkte). Iedereen was rond een uur of 1/2 gaan slapen en kon onze rit aan volle snelheid verder gezet worden.
Rond half 6 werd ik wakker geschud en gebeeft door het traag rijden van de trein die steeds weer rapper ging gaan rijden. Tijd om eens een plasje te doen en een frisse neus te halen. Ik keek naar buiten en wat zag ik op een lokaal wijkspoortje staan, ja de TreSki. tussen 6 en half 7 stonden we stil in een station (sorry maar de naam ontga me) en tussen half 7 en 7u stonden we ergens anders stil. Vond dit al beetje verdacht en besloot even het raam in de gang open te doen om eens te kijken. wat was het fameuze plan van de duitsers geweest. Je kan het nooit raden. ja het kan echt in werkelijkheid ze hadden de TreSki met de loc aan de Bregland gekoppeld om zo naar Aken te rijden. Naar het schijnt hadden ze ons in Keulen een hele grote toer moeten laten doen omdat er werken bezig waren, en daardoor 1u en 45min vertraging opliepen In Aken station werden de 2 (dezelfde loc's als de heenreis) afgekoppeld en werd de Bergland weer met de 2706 gereden tot Brussel en de TreSki met de 1601 richting Oostende. Ik moet eerlijk toegeven dat het zeer zwaar was voor ons dit weekend.
Bij deze bedank ik de TTC en de medewerkens die deze treinen hebben verzorgt een dikke profitiat voor al de goede zorgen. En voor onze reisbegeleidster bij het terugkeren naar Brussel, het was een zeer toffe babbel en waren blij dat je af en toe eens erbij kwam zitten.
Trein was samengesteld uit 1 inox ligrijtuigen 1 T2 ligrijtuigen, 2 I5ligrijtuigen het bardisco rijtuig 2 I5ligrijtuigen en 2 inox ligrijtuigen
eerste treingedeelte richting Innsbruck: 1inox ligrijtuigen, 1 T2 ligrijtuigen en 2 I5 ligrijtuigen
Tweede treingedeelte richting Zell am See: bardisco rijtuig, 2 I5 ligrijtuigen en 2 inox ligrijtuigen.
Het begon allemaal toen we stil stonden te Ans. Na 15min gingen we naar de treinbegeleidster om te vragen wat er scheelde, blijkt dat er in de buurt van luik een zelfmoord was. Oke na 2u een half mochten we dan toch door richting Luik. Na Luik stonden we nog eens een half uurtje stil, maar dan reden we tot in Aken aan volle snelheid. Aken binnen gereden kwam de 2706 van onze trein en nam de 110-363-9 over om onz tot in Innsbruk te rijden.
Aken buitengereden bleek dat onze verwarming (we sliepen in een T2 rijtuig) kapot was. Op een bepaald moment was het daar -1 graden in dat rijtuig, en de damp teghen de ruiten waren gewoon bevroren. Toen kregen we van onze reisbegeleider ons ontbijt. Tot we ineens weeral eens stil stonden. Na 1u een half reden we aan zeer lage snelheid door, en wat bleek het tezijn, ja weer een zelfmoord gebeurt. Stip om 12 uur kwamen we aan in Innsbruck waar we na een half uur de treski hadden opgewacht die met de 110-380-3 gereden was. dan gingen we naar Brenner waar we tal van cargo's spotten.
dan werd ons 2 groepjes verdeeld (we waren met 14) de eerste groep ging langst de lijn gaan spotten en de andere groep (waaronder mezelf) gingen naar de plaatstelijke pizzaria om een goeie pizza gaan eten. om 16:39 vertrok onze trein terug richting Innsbruck. Innsbruck aangekomen zijn we eerst nog in het station nog gaan spotten om daarna naar een ierse pub te gaan om iets te gaan drinken. Dan was het weer tijd om eens naar ons naar het station te begeven want om 19:01 vertrok onze trein weer richting Brussel. onderweg in Wörgl was het tweede deel die van Zell am See kwam aangekoppeld aan het deel van Innsbruck. dan was het richting Aken te doen. Gelukkig sliepen we deze nacht in een goeie ouwe I5 (waar de verwarming heel goed werkte). Iedereen was rond een uur of 1/2 gaan slapen en kon onze rit aan volle snelheid verder gezet worden.
Rond half 6 werd ik wakker geschud en gebeeft door het traag rijden van de trein die steeds weer rapper ging gaan rijden. Tijd om eens een plasje te doen en een frisse neus te halen. Ik keek naar buiten en wat zag ik op een lokaal wijkspoortje staan, ja de TreSki. tussen 6 en half 7 stonden we stil in een station (sorry maar de naam ontga me) en tussen half 7 en 7u stonden we ergens anders stil. Vond dit al beetje verdacht en besloot even het raam in de gang open te doen om eens te kijken. wat was het fameuze plan van de duitsers geweest. Je kan het nooit raden. ja het kan echt in werkelijkheid ze hadden de TreSki met de loc aan de Bregland gekoppeld om zo naar Aken te rijden. Naar het schijnt hadden ze ons in Keulen een hele grote toer moeten laten doen omdat er werken bezig waren, en daardoor 1u en 45min vertraging opliepen In Aken station werden de 2 (dezelfde loc's als de heenreis) afgekoppeld en werd de Bergland weer met de 2706 gereden tot Brussel en de TreSki met de 1601 richting Oostende. Ik moet eerlijk toegeven dat het zeer zwaar was voor ons dit weekend.
Bij deze bedank ik de TTC en de medewerkens die deze treinen hebben verzorgt een dikke profitiat voor al de goede zorgen. En voor onze reisbegeleidster bij het terugkeren naar Brussel, het was een zeer toffe babbel en waren blij dat je af en toe eens erbij kwam zitten.
Trein was samengesteld uit 1 inox ligrijtuigen 1 T2 ligrijtuigen, 2 I5ligrijtuigen het bardisco rijtuig 2 I5ligrijtuigen en 2 inox ligrijtuigen
eerste treingedeelte richting Innsbruck: 1inox ligrijtuigen, 1 T2 ligrijtuigen en 2 I5 ligrijtuigen
Tweede treingedeelte richting Zell am See: bardisco rijtuig, 2 I5 ligrijtuigen en 2 inox ligrijtuigen.
jullie vragen wij draaien
hier de foto's
hier de foto's
- Bijlagen
-
- T2 rijtuig de gang
- DSCN5567.JPG (42.63 KiB) 11098 keer bekeken
-
- loc 110-363-9 neemt in Aken over van de 2706. deze loc zal ons rechstrekkens naar innsbruck brengen
- DSCN5555.JPG (81.78 KiB) 11099 keer bekeken
-
- 2706 gaat ons naar Aken brengen
- DSCN5540.JPG (103.91 KiB) 11099 keer bekeken
Laatst gewijzigd door 260689 op 12 feb 2006, 20:12, 2 keer totaal gewijzigd.
de laatste
- Bijlagen
-
- loc 110-363-9 gaat ons terug brengen naar Aken foto gemaakt te worgl
- DSCN5649.JPG (59.13 KiB) 11053 keer bekeken
-
- loc 1822 001-2 te innsbrock
- DSCN5627.JPG (68.48 KiB) 11056 keer bekeken
-
- loc 1116-183-3 te brenner die ons richting innsbruck zal brengen
- DSCN5626.JPG (64.25 KiB) 11055 keer bekeken