Pagina 3 van 7

Geplaatst: 19 okt 2006, 21:25
door TBbart
heeft dat eigenlijk iets te maken met de NMBS of gaat het om privé? Of is het thalys die die stellen koopt?

Geplaatst: 19 okt 2006, 21:30
door groentje
HSA is, voor zover ik mij herinner, de samenwerking tussen KLM en NS die de nieuwe HST-verbinding met Nederland gaat uitbaten. En ik ben er nog niet helemaal uit of de NMBS er ook deel van uitmaakt, of alleen maar een samenwerkingsakkoord heeft gesloten...

Geplaatst: 19 okt 2006, 21:33
door Ruben
Daniël schreef:
ziemon schreef:Ik neem aan dat wel alles dezelfde kleurstelling krijgt?
Als ik goed lees wat op deze pagina staat wel ja. Het worden in ieder geval identieke treinen (maar of dat naast het type ook de kleurstelling betreft?)
Hm, als je op die pagina op "artist impression nieuwe treinen" klikt, ziet de neus er toch al iets beter uit dan op die maquette.

Geplaatst: 19 okt 2006, 21:35
door sammarco1
Weet er niemand een fototje te vinden van die spaanse HST?

Geplaatst: 19 okt 2006, 21:40
door Ruben
sammarco1 schreef:Weet er niemand een fototje te vinden van die spaanse HST?
Bedoel je deze?
http://www.railfaneurope.net/pix/es/ele ... _130_1.jpg

Geplaatst: 19 okt 2006, 23:32
door sammarco1
Ruben schreef:
sammarco1 schreef:Weet er niemand een fototje te vinden van die spaanse HST?
Bedoel je deze?
http://www.railfaneurope.net/pix/es/ele ... _130_1.jpg

Ik kan me vergissen, maar ik dacht dat die er hetzelfde uitzag als die van de macchette ! deze ligt daar wel heel dichtbij, bij wat ik gezien heb op TV ! Boh.....?!

Geplaatst: 20 okt 2006, 01:16
door ziemon
in spanje rijden de S102 en S130, laatste foto laat de nieuwste Bombardier telg zien, de S130, de andere heeft een nog wat meer kenmerkende eendensnavel..

de artist impression is overigens al een jaar of wat oud en achterhaald, zegt ook weinig, is alleen een vingerwijzing, geen serieus ontwerp...

overigens heb ik inmiddels begrepen dat de maquette ook niet de definitieve vorm van de kopbakken voor de de HSL weergeeft maar dat het het algemene product is wat Ansaldo aanbiedt voor mogelijk klanten voor dergelijke treinen.

de concessie voor de diensten op de HSL in NL en B is de HSA, wat je dus privaat kan noemen

Geplaatst: 20 okt 2006, 03:28
door Steven
groentje schreef:HSA is, voor zover ik mij herinner, de samenwerking tussen KLM en NS die de nieuwe HST-verbinding met Nederland gaat uitbaten. En ik ben er nog niet helemaal uit of de NMBS er ook deel van uitmaakt, of alleen maar een samenwerkingsakkoord heeft gesloten...
voor zover ik gehoord heb enkel samenwerking, ze krijgen er zo drie van die stellen al de rest is voor nederland

Geplaatst: 20 okt 2006, 07:16
door sammarco1
ziemon schreef:in spanje rijden de S102 en S130, laatste foto laat de nieuwste Bombardier telg zien, de S130, de andere heeft een nog wat meer kenmerkende eendensnavel..

de artist impression is overigens al een jaar of wat oud en achterhaald, zegt ook weinig, is alleen een vingerwijzing, geen serieus ontwerp...

overigens heb ik inmiddels begrepen dat de maquette ook niet de definitieve vorm van de kopbakken voor de de HSL weergeeft maar dat het het algemene product is wat Ansaldo aanbiedt voor mogelijk klanten voor dergelijke treinen.

de concessie voor de diensten op de HSL in NL en B is de HSA, wat je dus privaat kan noemen

M.a.w hebben we binnenkort een "lelijk eendje" op het spoor! Erger als een hollandse hondekop kan het niet zijn !!! From ugly to dugly....

Geplaatst: 20 okt 2006, 10:57
door Stijn D.C.
Dan is de PBKA toch veel schoner, zo ne lelijke neus :(

Geplaatst: 20 okt 2006, 12:11
door wimpiespoor
ziemon schreef: de concessie voor de diensten op de HSL in NL en B is de HSA, wat je dus privaat kan noemen
HSA heeft alleen de concessie voor het traject in Nederland. HSA wordt dus van Nederlandse kant de samenwerkingspartner van NMBS voor de exploitatie van de pendels Brussel-Amsterdam. En ik neem aan, dat HSA de Nederlandse partner wordt in het samenwerkingsverband dat de Thalys exploiteert.
Wim

Geplaatst: 20 okt 2006, 12:23
door Steven
wimpiespoor schreef:
ziemon schreef: de concessie voor de diensten op de HSL in NL en B is de HSA, wat je dus privaat kan noemen
HSA heeft alleen de concessie voor het traject in Nederland. HSA wordt dus van Nederlandse kant de samenwerkingspartner van NMBS voor de exploitatie van de pendels Brussel-Amsterdam. En ik neem aan, dat HSA de Nederlandse partner wordt in het samenwerkingsverband dat de Thalys exploiteert.
Wim
het zal ongeveer zoiets moeten zijn ja

Geplaatst: 20 okt 2006, 12:58
door Bert
Als die ganzen naar Nederland rijden, zullen er dan nog thally'sen naar Nederland rijden of nemen zij ook deze diensten samen met de benelux over. :wink:

Geplaatst: 20 okt 2006, 13:36
door NSNMBS
Thalys blijft Parijs-Amsterdam doen ja, en wel 16 keer per dag, dus een goede 1 keer per uur heen en terug :wink:

Geplaatst: 20 okt 2006, 15:26
door 1607
gaat dat dan wel rendabel blijven stel ik me dan zo de vraag. :roll: