Wover schreef:Overwegnummer vind je +- 5/10m voor elke overweg langs de spoorweg zelf. En op de kilometerpalen of bovenleidingspalen zal het lijnnummer ook wel staan. je kan ook altijd de "T" naar de telefoon volgen, da's waarschijnlijk het beste, want dan kom je direct bij het lokale seinhuis terecht .
Dan moet je wel weten hoe je daarnaar moet bellen, ik dacht dat daar een ordinaire telefoon inzat. Stel dat je in de Wallonie zit, leg maar uit...
Moet je die telefoon niet gewoon opnemen om verbonden te worden?
Ik heb daar vroeger eens kwajongenstreken mee uitgehaald, kweet nimeer hoe'k et gedaan heb, maar ik kwam toch uit in't seinhuis van Herentals
da kunnen nog telefoons zijn met draaifunctie, dan moet ge draaien aan hendeltje voor je kan bellen en als je die truc ni meester zijn kom je nergens uit
TMTHALYS schreef:Bel gewoon bij gevaar naar 02 5252525 (Centrale Meldkamer van de NMBS) die het nodige doen.
Is dat geen nummer voorbestemd voor spoorpersoneel?
Onlangs waren er die affiches "Iets verdachts gezien op het spoor ? Meld het aan de NMBS/SNCB via het gratis meldnummer : 0800/ 30 230".
Lukt dat dan ook hiermee?
paljas schreef:Ik zou direct bellen naar de dispatch te FBMZ éénder waar ik me bevind. Die zullen dan wel de verdere nodige stappen doen en eventueel de juiste telefoontjes plegen.
Waarom niet naar uw collega's Peter, Daniël, Eddy, Guy, Kurt, Yvan(oei, met pensioen)
Wover schreef:Overwegnummer vind je +- 5/10m voor elke overweg langs de spoorweg zelf. En op de kilometerpalen of bovenleidingspalen zal het lijnnummer ook wel staan. je kan ook altijd de "T" naar de telefoon volgen, da's waarschijnlijk het beste, want dan kom je direct bij het lokale seinhuis terecht .
Dan moet je wel weten hoe je daarnaar moet bellen, ik dacht dat daar een ordinaire telefoon inzat. Stel dat je in de Wallonie zit, leg maar uit...
stel, stel dat je in Duitsland bent .... op die manier reageren heeft geen zin dan zeg : "stel dat je morgen niet meer opstaat ..."
ge moet serieus blijven he, ge zult wel een paar woorden ofzo kennen die ervoor zorgen dat ze je aan de andere kant van de lijn verstaan.
TSP schreef:Whoei, das makkelijk. Bedenk dan maar dat je passagier bent.
Jammer
Nou, eens denken. In ieder geval zorg ik dat ik en de rest van de inzittenden zo snel mogelijk de auto uit zijn, als dat mogelijk is. Misschien zie ik nog de kans om wat belangrijke spullen eruit te halen.
Wat ik doe om ervoor te zorgen dat een trein op tijd stil staat, weet ik echt niet. Ik denk dat ik het alarmnummer zou bellen, dat ligt het meest voor de hand. Het nummer van de treindienstleiding heb ik niet.
en anders kan je um nog wel van zn plaats krijgen d8 met de startmotor, maar um niet in zn vrij zetten (rij zelf niet, dus neem dit niet als de gouden tip aan )
AzzurroNL schreef:en anders kan je um nog wel van zn plaats krijgen d8 met de startmotor, maar um niet in zn vrij zetten (rij zelf niet, dus neem dit niet als de gouden tip aan )
klopt voor de meeste auto's die je met de sleutel moet starten.
Niet voor auto's met "start-knop" (oa Renault) ,want die starten bv enkel als de rem of de ontkoppeling ingedrukt is.
een automaat en sommige merken starten ook enkel als hij in vrij (of P) staat.
PV schreef:Zou dat echt helpen de sporen kortsluiten? 'k Ga het zeker nie proberen hoor. Misschien inderdaad maar beter zwijgen voor er flauwe plezante dit zouden toepassen.
Die verhaal heb ik ook nog 20 jaar geleden van een collega op het werk gehoord. Met de overbruggingskabels (startkabels) de sporen verbinden en dat zou de signaalinrichting beïnvloeden. Twee bedenkingen: als mijn wagen op een overweg staat zou ik beter NIET in de koffer na de kabels zoeken en dan aan de rails prutsen. Ten tweede zijn beide sporen verbonden met de aarde en is er dus weinig potentiaalverschil ertussen, zodanig dat een reindetectie op die basis nooit zal werken. Ik dacht dat men in België met het "krokodiel"werkt voor dit doel?
Peter Bottenberg die ooit nog machinist op de stoomlocomotief wou worden