Pagina 3 van 3
Re: agressie / onvindbare treinbegeleiders
Geplaatst: 19 jun 2023, 11:41
door Hagelander
Eén van de probleempunten is inderdaad de registratie en daarna de vervolging van de agressors. Uit eigen ervaring heb ik meegemaakt dat op bepaalde lijnen (en binnen de keuken zijn die lijnen gekend) de reizigers heel goed weten wat ze dienen te antwoorden als je wil overgaan tot het opmaken van een C170 (latere betaling, ed.). Je staat daar immers met je Itris klaar en dient de identiteit te registreren. Natuurlijk hebben op dat moment de meeste van die personen niets van gegevens bij zich. Je kan dan verder gaan met de verbale informatie, maar zoals je kan raden, is er geen enkele controle mogelijkheid. Het enige waar de registratie dan nog goed voor is (en daarom dat ze alsnog wordt aangeraden om op te maken), is de reden van statistieken. Nogmaals, de probleemplaatsen zijn al erg lang gekend, maar het nodige personeel, middelen en budgetten is simpelweg niet aanwezig. Ondertussen drinken we een glas, maken we ... en alles bleef zoals het was. Of eigenlijk niet. De wanbetalers geven de info over hoe zwart rijden mogelijk is door aan derden en het aantal probleemgevallen neemt toe. Zo is er op papier ooit in Spanje verschenen dat je gerust vanuit Brussel in 1ste klas kan rijden om Brugge te bezoeken, omdat de controle zelden gebeurt en gemakkelijk te omzeilen valt. Dat is dan dweilen met de kraan open zekers?
Re: agressie / onvindbare treinbegeleiders
Geplaatst: 19 jun 2023, 15:21
door jknockaert
DDietzen schreef: ↑18 jun 2023, 21:52
Op enige sociale controle hoef je ook niet te rekenen
Wellicht niet meer dan bij de zelfscan in de supermarkt. Opvallend: die wordt op sommige plaatsen weer afgebouwd wegens teveel derving.
DDietzen schreef: ↑18 jun 2023, 21:52
het alarm bij poortjes gaat zo vaak af dat niemand er meer acht op slaat.
Op Sloterdijk is het -vooral later op de dag- een kakofonie van poortjesalarmen. En de NS servicemedewerker die naast de poortjes zit slaat er inderdaad geen acht op.
Re: agressie / onvindbare treinbegeleiders
Geplaatst: 13 jul 2023, 20:20
door nighttrain
Vandaag is er terug ook een erge vorm van agressie geweest op een TGV SNCF van Milaan -Annecy naar Parijs. Een man heeft mensen aangevallen met een hamer en schermutseling met politieman,en er is een schot gelost nadien.
Er is tussenkomst geweest van een politieman met zijn dienstwapen op vraag van de treinchef.
Inderdaad de treinchef had de tussenkomst gevraagd van de politieman die aan boord was met zijn dienstwapen binnen het project "voyager-protéger". Dus die melden zich eerst bij de treinchef voor het vertrek over hun aanwezigheid aan boord van de trein.
Er zijn dit jaar reeds 100000 tickets ""voyager-protéger" afgeleverd aan politie/gendarmes en 800 interventies uitgevoerd.
Re: agressie / onvindbare treinbegeleiders
Geplaatst: 15 aug 2023, 01:03
door JonasV91
nighttrain schreef: ↑13 jul 2023, 20:20
Vandaag is er terug ook een erge vorm van agressie geweest op een TGV SNCF van Milaan -Annecy naar Parijs. Een man heeft mensen aangevallen met een hamer en schermutseling met politieman,en er is een schot gelost nadien.
Er is tussenkomst geweest van een politieman met zijn dienstwapen op vraag van de treinchef.
Inderdaad de treinchef had de tussenkomst gevraagd van de politieman die aan boord was met zijn dienstwapen binnen het project "voyager-protéger". Dus die melden zich eerst bij de treinchef voor het vertrek over hun aanwezigheid aan boord van de trein.
Er zijn dit jaar reeds 100000 tickets ""voyager-protéger" afgeleverd aan politie/gendarmes en 800 interventies uitgevoerd.
Interessant concept. Bij ons is er ook iets wat op dat systeem lijkt denk ik? 't Is al te lang geleden om het me nog volledig te herinneren.
Iets met aanmelden in uniform enzo maar wel zonder het programma dat hier wel van toepassing is (voyager-protéger).
Hmmm.
Re: agressie / onvindbare treinbegeleiders
Geplaatst: 15 aug 2023, 14:39
door TB_worden
JonasV91 schreef: ↑15 aug 2023, 01:03
nighttrain schreef: ↑13 jul 2023, 20:20
Vandaag is er terug ook een erge vorm van agressie geweest op een TGV SNCF van Milaan -Annecy naar Parijs. Een man heeft mensen aangevallen met een hamer en schermutseling met politieman,en er is een schot gelost nadien.
Er is tussenkomst geweest van een politieman met zijn dienstwapen op vraag van de treinchef.
Inderdaad de treinchef had de tussenkomst gevraagd van de politieman die aan boord was met zijn dienstwapen binnen het project "voyager-protéger". Dus die melden zich eerst bij de treinchef voor het vertrek over hun aanwezigheid aan boord van de trein.
Er zijn dit jaar reeds 100000 tickets ""voyager-protéger" afgeleverd aan politie/gendarmes en 800 interventies uitgevoerd.
Interessant concept. Bij ons is er ook iets wat op dat systeem lijkt denk ik? 't Is al te lang geleden om het me nog volledig te herinneren.
Iets met aanmelden in uniform enzo maar wel zonder het programma dat hier wel van toepassing is (voyager-protéger).
Hmmm.
Dat is niets officieel, maar op basis van goodwill van de treinbegeleider. Je mag hier ook niet zomaar je dienstwapen mee naar huis nemen.