Pagina 3 van 9
Geplaatst: 09 feb 2007, 14:19
door Duikbril AM86
Men moet gewoon ervoor zorgen dat zo een situaties tot het minimum worden beperkt, omdat dit misbreuk van 1ste klas in de hand werkt.
Vooral pubers (op lijn 50) vinden het tegenwoordig leuk om lawaai en zonder geschikt vervoersbewijs een ritje 1ste klas te komen doen.
Een goed voorbeeld is de Ir trein (3516) naar de Luchthaven (Via Aalst) van 16u32 te Gent-Sint-Pieters, vanaf Wetteren is het meestal koekenbak.
Dit is natuurlijk niet leuk voor de reizigers die wel een geldig vervoerbewijs 1ste klas hebben en er effectief voor betalen.
En neen, ik ben niet een reiziger 1ste klas met nen dikken nek, ik ben niet meer dan iemand anders.
Maar ik zou het gewoon leuker vinden moest er meer controle komen in 1ste klas want, er zijn tegenwoordig nog vele treinreizigers die bij het minste ongewenst een gratis ritje komen maken in 1ste klas, alhoewel er nog voldoende zitplaatsen zijn in 2de klas.
Geplaatst: 09 feb 2007, 14:24
door bobby
Steven schreef:bobby dit is tijdelijk, leer lezen wat de mensen schrijven, uw zwartgalligheid over alles begint soms danig tegen te werken bij mensen
waar lees je dat het tijdelijk is?
en je zal met je vervoersbewijs 1ste klasse maar op P7306 of P8306 terechtkomen...
Geplaatst: 09 feb 2007, 16:41
door Steven
ronny schreef:Dit zijn de nieuw afgeleverde M6 rijtuigen. Eerst worden de eerste klas rijtuigen opgeleverd, daarna pas de tweede klas. Om deze eerste klas rijtugen niet aan de kant te moeten laten staan tot ook de tweede klas rijtuigen worden geleverd, worden ze als versterking toegevoegd.

omdat ronny het al zei, ze maakte de fout door eerst de eerste klasse te leveren, die minder noodzakelijk zijn, dus effe tijdelijk tweede klasse maken tot de echte tweede klassers van de nieuwe leveringen er zijn he, anders zijn er tijdelijk te veel eerste klasse rijtuigen in dienst of ze moeten ze heel de tijd aan de kant houden, aangezien die rijtuigen hun eerste maanden best zoveel mogelijk km's doen kwestie van binnen de garantie eventuele fouten te vinden
Geplaatst: 10 feb 2007, 10:37
door Jonathan
Duikbril AM86 schreef:Men moet gewoon ervoor zorgen dat zo een situaties tot het minimum worden beperkt, omdat dit misbreuk van 1ste klas in de hand werkt.
Vooral pubers (op lijn 50) vinden het tegenwoordig leuk om lawaai en zonder geschikt vervoersbewijs een ritje 1ste klas te komen doen.
Een goed voorbeeld is de Ir trein (3516) naar de Luchthaven (Via Aalst) van 16u32 te Gent-Sint-Pieters, vanaf Wetteren is het meestal koekenbak.
Dit is natuurlijk niet leuk voor de reizigers die wel een geldig vervoerbewijs 1ste klas hebben en er effectief voor betalen.
En neen, ik ben niet een reiziger 1ste klas met nen dikken nek, ik ben niet meer dan iemand anders.
Maar ik zou het gewoon leuker vinden moest er meer controle komen in 1ste klas want, er zijn tegenwoordig nog vele treinreizigers die bij het minste ongewenst een gratis ritje komen maken in 1ste klas, alhoewel er nog voldoende zitplaatsen zijn in 2de klas.
Mijn Ma is dat wel, bij haar zijn het niet de pubers die op haar zenuwen werken, maar wel de oude die zitten te zagen dat de trein vertraging heeft, terwijl ze bijna gratis rijden, en de Engelsen, die zich bewust in eerste klasse zetten en als ze dan gecontroleerd worden, is het van: Oh, it's first class!
Geplaatst: 10 feb 2007, 16:55
door Duikbril AM86
Jonathan schreef:Mijn Ma is dat wel, bij haar zijn het niet de pubers die op haar zenuwen werken, maar wel de oude die zitten te zagen dat de trein vertraging heeft, terwijl ze bijna gratis rijden, en de Engelsen, die zich bewust in eerste klasse zetten en als ze dan gecontroleerd worden, is het van: Oh, it's first class!
Ja, ik heb dat van de bewoners va G.B. ook al veel gezien en gehoord.
Maar de pubers op lijn 50 zijn ook niet te onderschatten tegenwoordig!
Geplaatst: 10 feb 2007, 17:08
door Steven
da de engelsen zich vergissen schijnt vooral door de omgekeerde aankleding van zetels te gaan, onze breaks hebben namaak leder in tweede en stof in eerste klasse
in engeland schijnt da overwegend omgekeerd te zijn
Geplaatst: 10 feb 2007, 20:20
door Duikbril AM86
Steven schreef:da de engelsen zich vergissen schijnt vooral door de omgekeerde aankleding van zetels te gaan, onze breaks hebben namaak leder in tweede en stof in eerste klasse
in engeland schijnt da overwegend omgekeerd te zijn
Ja, die moeten altijd het omgekeerde van ons doen,he.

Geplaatst: 10 feb 2007, 23:10
door OO-MSS
Steven schreef:duikbril
dat rijtuig waar jij het over hebt is enkel het multifunctioneel rijtuig dat zo is, daar was vroeger een kleinste stukje eerste klas rokers, samen met tweede klas rokers, das het enige deel (bovenaan) dat veranderd is van eerste naar tweede.
het verschil in de MW 41 zit hem in beenruimte, bekleding (andere stof en tekening)
er zijn geen verschil in beenruimte
Geplaatst: 11 feb 2007, 20:24
door Duikbril AM86
OO-MSS schreef:Steven schreef:duikbril
dat rijtuig waar jij het over hebt is enkel het multifunctioneel rijtuig dat zo is, daar was vroeger een kleinste stukje eerste klas rokers, samen met tweede klas rokers, das het enige deel (bovenaan) dat veranderd is van eerste naar tweede.
het verschil in de MW 41 zit hem in beenruimte, bekleding (andere stof en tekening)
er zijn geen verschil in beenruimte
Dus koop je lucht in die stellen, als je 1ste klas kiest.
Geplaatst: 11 feb 2007, 21:45
door Joris
Hallo,
Duikbril AM86 schreef:
Dus koop je lucht in die stellen, als je 1ste klas kiest.
Of een zitplaats ipv een staanplaats, maar ik veronderstel dat er op L-treinen niet veel overbevolking is...
Groeten,
Joris De Mol
Geplaatst: 11 feb 2007, 22:36
door Wover
Op de IR Antwerpen - Neerpelt kan dat wel eens gebeuren hoor. In de spits is het zelfs bijna wekelijks dat ik wel een keer moet rechtstaan.
Eerste klasse is ook wel een pak rustiger, daar heb je helemaal geen "last" van het geluid van de motoren.
Geplaatst: 11 feb 2007, 22:59
door Duikbril AM86
Ja, des ook juist in 1ste klas hangen der deuren aan de afdeling in 2de klas niet, dacht ik.
Geplaatst: 12 feb 2007, 01:34
door Steven
overal schuifdeuren
Geplaatst: 15 feb 2007, 09:46
door carlos
Steven schreef:da de engelsen zich vergissen schijnt vooral door de omgekeerde aankleding van zetels te gaan, onze breaks hebben namaak leder in tweede en stof in eerste klasse
in engeland schijnt da overwegend omgekeerd te zijn
in de NS-ICR Benelux
oorspronkelijk:
1ste klasse stof, tweede klasse simili,
sedert de renovatie:
1ste klasse leder, tweede klasse stof, maar rijtuig met stuurhut werd niet gerenoveerd, dus 2de klasse met simili
Re: AM-96
Geplaatst: 09 nov 2010, 14:10
door kika
Om het terug over het topic te hebben... Vandaag in 2 AM-96'ers gezeten en er waren (in totaal) 6 buitendeuren buiten gebruik. Is dat toeval of iets wat wel vaker gebeurd bij dit type trein?
(mocht diegene meelezen die de stickertjes plakt: maak ze groter, opvallender en hang ze lager, 't is zielig om al die mensen te zien sukkelen vooraleer ze het papiertje zien hangen boven hun hoofd).