Hasselt - Brussel.
-
Hallo,
Moet ik, als ik in het bericht over de I10'en op de 7307 zie, tussen de regels door lezen dat de ICT 6803/6853 binnenkort op zomerse weekdagen met de vrijgekomen M4-rijtuigen zal gereden worden, i.p.v. met de gebruikelijke I10'en (die dus nu in de P-trein zitten)? Of wordt er voor de zomer opnieuw gewisseld?
Groeten,
Moet ik, als ik in het bericht over de I10'en op de 7307 zie, tussen de regels door lezen dat de ICT 6803/6853 binnenkort op zomerse weekdagen met de vrijgekomen M4-rijtuigen zal gereden worden, i.p.v. met de gebruikelijke I10'en (die dus nu in de P-trein zitten)? Of wordt er voor de zomer opnieuw gewisseld?
Groeten,
Los van de vooropgestelde datum een vraag: betekent dit dat er dan slechts 1 rechtstreekse trein Diest-Leuven (stoptrein) zou overblijven?FLV-FGSP schreef:Je bedoelt: volgens de mensen van de BTTB zou de IC E vanaf de nieuwe dienstregeling via de boog moeten gaan. Ik ben hier helemaal voor, maar ik vrees dat het nog tot december 2008 gaat duren.bobby schreef:volgens de mensen van de BTTG zou de IC E( Hasselt/Tongeren - Knokke/Blankenberge ) vanaf de nieuwe dienstregeling van DECEMBER 2007 niet meer via Leuven station gaan, maar rechtstreeks van Aarschot naar Brussel
Als student pendel ik tussen Diest en Leuven en ik ben hoegenaamd niet de enige student hoor. Ik ken de juiste percentages niet, maar ver niet iedereen die in Leuven studeert zit er ook op kot...
1 trein per uur zou een kleine ramp zijn... Nu heb ik in de heen-en terugreis telkens twee mogelijkheden (IC E en L) en afhankelijk van mijn begin- en einduren van de lessen, kan ik kiezen en hoef ik nooit een vol uur te vroeg aan te komen/te wachten.
Bvb. morgen donderdag moet ik om 8h30 in Leuven zijn en kan ik de IC E om 7h29 nemen om zo in Leuven te arriveren om 7h53.
Om 13h00 gedaan met de lessen betekent dat ik morgen om 13h34 de L-trein richting Diest kan nemen.
wrpint schreef:
Los van de vooropgestelde datum een vraag: betekent dit dat er dan slechts 1 rechtstreekse trein Diest-Leuven (stoptrein) zou overblijven?
Als student pendel ik tussen Diest en Leuven en ik ben hoegenaamd niet de enige student hoor. Ik ken de juiste percentages niet, maar ver niet iedereen die in Leuven studeert zit er ook op kot...
1 trein per uur zou een kleine ramp zijn... Nu heb ik in de heen-en terugreis telkens twee mogelijkheden (IC E en L) en afhankelijk van mijn begin- en einduren van de lessen, kan ik kiezen en hoef ik nooit een vol uur te vroeg aan te komen/te wachten.
Bvb. morgen donderdag moet ik om 8h30 in Leuven zijn en kan ik de IC E om 7h29 nemen om zo in Leuven te arriveren om 7h53.
Om 13h00 gedaan met de lessen betekent dat ik morgen om 13h34 de L-trein richting Diest kan nemen.
Tussen Heist & Leuven heb je elk uur ook maar 1 stoptrein, nochtans heeft Heist meer inwoners dan diest, en is de afstand heist-leuven kleiner dan de afstand diest-leuven, waardoor leuven een grotere invloed heeft op heist dan op diest...
wij zouden ook onze IR trein naar Leuven terug willen (die midden jaren 80 bestond, nl Antwerpen - Leuven - Landen)
inderdaad opnieuw naar AF, de 1ste klasse bezetting op deze trein noodzaakt echter de aanwezigheid van een tweede rijtuig 1ste klasse.carlos schreef:Woensdag 2 mei;
p trein 7307 wordt blijkbaar vanaf nu met rijtuigen I10 uitgevoerd (ipv bordeaux kleurige rijtuigen M4).
Blijkbaar is ook het extra rijtuig eerste klasse verdwenen.
Adler schreef: Hebben die ook al problemen met de deuren?
Hetzelfde probleem dus als de varkensneuzen, er gaat bijna geen dag voorbij of er is een probleem met die ellendige deuren.
Als je die tuut-tuut-tuut hoort dan is het zover en mag de treinbegeleider heel de lengte van de trein gaan aflopen.
Volgens wat mij is meegedeeld door de technische dienst van de NMBS kan men dit probleem niet oplossen omdat die deuren te zwak zijn gebouwd.
een TBG heeft mij verteld dat dit probleem zich vooral voordoet bij de gerenoveerde rijtuigen (zelden bij de oranje kleurige en zelden bij de zilvergrijze memlings).
idd maar toen had je ook een directe trein Antwerpen Centraal -Berchem - Hasselt - Luik; een trein die kwasi altijd leeg zat.bobby schreef:
Tussen Heist & Leuven heb je elk uur ook maar 1 stoptrein, nochtans heeft Heist meer inwoners dan diest, en is de afstand heist-leuven kleiner dan de afstand diest-leuven, waardoor leuven een grotere invloed heeft op heist dan op diest...
wij zouden ook onze IR trein naar Leuven terug willen (die midden jaren 80 bestond, nl Antwerpen - Leuven - Landen)
en ipv deze trein extra haltes te geven in Lier Heist & Diest (trein passeerde niet langs Aarschot station, maar ging via de vertakking Aurodenberg) heeft men het traject van de IR c aangepast...
Ondertussen heeft men opnieuw een snelle trein Antwerpen Leuven ingelegd, maar de politici hebben geoordeeld dat deze via Mechelen moest gaan
pietmol schreef:
idd maar toen had je ook een directe trein Antwerpen Centraal -Berchem - Hasselt - Luik; een trein die kwasi altijd leeg zat.
en ipv deze trein extra haltes te geven in Lier Heist & Diest (trein passeerde niet langs Aarschot station, maar ging via de vertakking Aurodenberg) heeft men het traject van de IR c aangepast...
Ondertussen heeft men opnieuw een snelle trein Antwerpen Leuven ingelegd, maar de politici hebben geoordeeld dat deze via Mechelen moest gaan
maar de komende weken komen al die politici naar de zondags & maandagsmarkt afgezakt, zogezegd omdat ze weer veel gedaan hebben voor de regio...
vandaag was het weer zover, trein in Aarschot met 10 min vertraging vertrokken omdat er weerom problemen waren met de deuren...carlos schreef:Woensdag 2 mei;
p trein 7307 wordt blijkbaar vanaf nu met rijtuigen I10 uitgevoerd (ipv bordeaux kleurige rijtuigen M4).
de gekende problemen met de deuren die slecht sluiten worden er gratis en voor niets bijgeleverd, zodat de trein met zo'n 12 minuten vertraging in Brussel Noord is aangekomen.
blijkbaar slagen de walen uit salazinnes er niet in dit probleem op te lossen
Blijkbaar is ook het extra rijtuig eerste klasse verdwenen.
bobby schreef:vandaag 30 mei zowel P7306 als p7307 afgeschaft.
ook alle andere treinen vanuit hasselt richting aarschot met veel vertraging (25 a 30 min)
beide treinen werden afgeschaft omwille van problemen met de deuren:
P7306 M5 rijtuigen, volgens mij eerder uitzonderlijk dat hier problemen met de deuren zijn, vermoedelijk dus een echt defect;
P7307 I10 rijtuigen, frequent voorkomend gekend probleem, maar blijkbaar slaagt men er niet in om een oplossing te implementeren
-
Inmiddels zijn we wel al in de toeristische periode, en de 7307/8306 rijdt nog steeds met I10-rijtuigen. Ik heb hem vandaag genomen en, tussen haakjes, ik heb niets gemerkt van problemen met de deuren waarover hier wel eens geklaagd wordt. Maar ja, misschien heb ik vandaag gewoon geluk gehad.Woensdag 2 mei;
de gekende problemen met de deuren die slecht sluiten worden er gratis en voor niets bijgeleverd, zodat de trein met zo'n 12 minuten vertraging in Brussel Noord is aangekomen
Hallo,
voor de ict treinen wisselt men weer vanalles, dat behoort tot de zomerdiagrammen, nu zijn we nog winterdiagram
Maar als die I10-stam gebruikt wordt voor die trein, is het dan nu echt zo dat de ICT's 6803/6853 op weekdagen met niet-gemoderniseerde M4-rijtuigen gereden worden, of heeft Hasselt er gewoon een tweede stam I10'en bijgekregen?
Groeten,
Dag,Molenbruch Y. schreef: Inmiddels zijn we wel al in de toeristische periode, en de 7307/8306 rijdt nog steeds met I10-rijtuigen. Ik heb hem vandaag genomen en, tussen haakjes, ik heb niets gemerkt van problemen met de deuren waarover hier wel eens geklaagd wordt. Maar ja, misschien heb ik vandaag gewoon geluk gehad.
Maar als die I10-stam gebruikt wordt voor die trein, is het dan nu echt zo dat de ICT's 6803/6853 op weekdagen met niet-gemoderniseerde M4-rijtuigen gereden worden, of heeft Hasselt er gewoon een tweede stam I10'en bijgekregen?
Groeten,
Hasselt heeft geen enkele stam I10-rijtuigen. Het stel dat voor de P-trein gebruikt wordt, behoort toe aan Brussel-Zuid, dat van de T-trein aan Oostende. Hasselt heeft trouwens helemaal géén rijtuigen in onderhoud of beheer.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13