Geplaatst: 16 apr 2007, 18:22
Het dagje Luxemburg is helaas in het water gevallen.
Na de berichten gisteren dat alleen Brussel zou staken dacht ik om via Luik te gaan. Blijkbaar was dat ook geen goed idee.
De reis begon om 8.49. De IR trein naar Brussel-Zuid uit Turnhout kwam eigenlijk redelijk goed op tijd aan, maar op het perron werd al aangekondigd dat deze als stoptrein tot Lier zou rijden. Hierdoor hadden we een kwartier vertraging in Brussel-Noord, maar niet getreurd, ik had toch 20 minuten voor de IC-A te nemen, die dan nog eens een kwartier vertraging had.
Uiteindelijk zal ik rond 11.25 in Luik geweest zijn denk ik, en daar was mijn verbazing groot toen er geen enkele trein aangekondigd stond op de displays.
Na enkele minuten werd een IC trein naar Brussel aangekondigd van (ik geloof) 11.36, maar die verdween even daarna terug van de schermen. Daarna werd de Thalys naar Brussel-Zuid/Parijs aangekondigd, maar ook die verdween even later (ik had hem nochtans wel willen nemen, want het was maar €4 toeslag). Uiteindelijk kwam er dan toch nog een IC naar Brussel/Oostende (IC-A) om 12.06 geloof ik.
Aangezien het toen al wat laat zou zijn om nog via Brussel naar Luxemburg te sporen ben ik maar een terraske gaan doen op de Oude Markt in Leuven met een vriend die daar op kot zat
Rond 15u ben ik dan eens gaan kijken in't station, maar er stonden alleen breaks en ik had geen zin om in overvolle treinen zonder airco te gaan zitten. Bovendien was de IC trein naar Aarschot afgeschaft en die naar Mechelen zag ik ook nergens. Dan ben ik met de IC naar Brussel / Gent / De Panne (27 + M6 geloof ik) tot Brussel gespoord om daar nog eens te toestand op te meten en te kijken of er een trein min of meer in mijn richting ging. Ik was daar rond 15.00u, en toen stond de IR trein naar Turnhout nog niet op de displays, dus ik wist ook niet of die ging rijden of afgeschaft ging worden. De IC-B stond al als afgeschaft, maar geen nood, want om 15.44 zou er nog een IC moeten komen.
Het perron stond helemaal vol en de L-trein van 15.36 stond nog aangekondigd, maar werd even later afgeschaft. Daarna werd aangekondigd dat de IC trein (met 2*27 + M6) zou gaan rijden als stoptrein. Daarmee ben ik dan tot Mechelen met meer dan een kwartier vertraging gespoord en daar stond de IR naar Turnhout aangekondigd met "slechts" 5 minuten vertraging, dus ben ik daar maa uitgestapt.
Uiteindelijk had hij in Herentals een kleine 10 minuten vertraging en was ik dus rond 17.20u thuis
.
Wat mij opviel was dat de meeste (zoniet alle) treinen wel reden, maar dat ze door gebrek aan TBG gewoon doelloos door de station reden, of wel stopten, maar de deuren niet losten, aangezien er geen TBG was om ze te lossen.
Achja, better luck tomorrow dan maar zeker
Na de berichten gisteren dat alleen Brussel zou staken dacht ik om via Luik te gaan. Blijkbaar was dat ook geen goed idee.
De reis begon om 8.49. De IR trein naar Brussel-Zuid uit Turnhout kwam eigenlijk redelijk goed op tijd aan, maar op het perron werd al aangekondigd dat deze als stoptrein tot Lier zou rijden. Hierdoor hadden we een kwartier vertraging in Brussel-Noord, maar niet getreurd, ik had toch 20 minuten voor de IC-A te nemen, die dan nog eens een kwartier vertraging had.
Uiteindelijk zal ik rond 11.25 in Luik geweest zijn denk ik, en daar was mijn verbazing groot toen er geen enkele trein aangekondigd stond op de displays.
Na enkele minuten werd een IC trein naar Brussel aangekondigd van (ik geloof) 11.36, maar die verdween even daarna terug van de schermen. Daarna werd de Thalys naar Brussel-Zuid/Parijs aangekondigd, maar ook die verdween even later (ik had hem nochtans wel willen nemen, want het was maar €4 toeslag). Uiteindelijk kwam er dan toch nog een IC naar Brussel/Oostende (IC-A) om 12.06 geloof ik.
Aangezien het toen al wat laat zou zijn om nog via Brussel naar Luxemburg te sporen ben ik maar een terraske gaan doen op de Oude Markt in Leuven met een vriend die daar op kot zat
Rond 15u ben ik dan eens gaan kijken in't station, maar er stonden alleen breaks en ik had geen zin om in overvolle treinen zonder airco te gaan zitten. Bovendien was de IC trein naar Aarschot afgeschaft en die naar Mechelen zag ik ook nergens. Dan ben ik met de IC naar Brussel / Gent / De Panne (27 + M6 geloof ik) tot Brussel gespoord om daar nog eens te toestand op te meten en te kijken of er een trein min of meer in mijn richting ging. Ik was daar rond 15.00u, en toen stond de IR trein naar Turnhout nog niet op de displays, dus ik wist ook niet of die ging rijden of afgeschaft ging worden. De IC-B stond al als afgeschaft, maar geen nood, want om 15.44 zou er nog een IC moeten komen.
Het perron stond helemaal vol en de L-trein van 15.36 stond nog aangekondigd, maar werd even later afgeschaft. Daarna werd aangekondigd dat de IC trein (met 2*27 + M6) zou gaan rijden als stoptrein. Daarmee ben ik dan tot Mechelen met meer dan een kwartier vertraging gespoord en daar stond de IR naar Turnhout aangekondigd met "slechts" 5 minuten vertraging, dus ben ik daar maa uitgestapt.
Uiteindelijk had hij in Herentals een kleine 10 minuten vertraging en was ik dus rond 17.20u thuis

Wat mij opviel was dat de meeste (zoniet alle) treinen wel reden, maar dat ze door gebrek aan TBG gewoon doelloos door de station reden, of wel stopten, maar de deuren niet losten, aangezien er geen TBG was om ze te lossen.
Achja, better luck tomorrow dan maar zeker
