Pagina 3 van 11

Geplaatst: 25 mei 2007, 08:17
door pietmol
Joris schreef: Waarom nieuwe M4 stuurstanden maken?
*Er zijn I11 stuurstanden op overschot.
*Er zijn I6 en I10 rijtuigen genoeg om om te bouwen voor Ic TD diensten.
I11 stuurstanden op overschot??? elders op dit forum kan je lezen dat er geen overschot is. (vaak worden stuurstanden I11 als gewoon rijtuig gebruikt oa op IC-a)


Waarom I6/I10 ombouwen? Aangezien in de (binnenlandse) treinen met I6/I10 toch zeer vaak een M4 meerijdt en men voor de mechanische ombouw van een M4 ad -> adx gewoon de bestaande ombouwplannen kan herbruiken, bijgevolg lijkt het logisch om M4 te gebruiken.

Geplaatst: 25 mei 2007, 09:40
door bobby
Shrek schreef:

waarom zouden ze zoiets nu doen :roll: dan ga je nog eerder een M6-stuurstand voor een trein M4 zien volgens mij :P
zoiets als dit :P Afbeelding (foto van Mike Wohl)

Shrek, wat je hier toont is mijn ultieme droomtrein, namelijk het mixen van alle types van rijtuigen... maar de nmbs mensen geloven, daar niet in

Geplaatst: 25 mei 2007, 11:07
door msts.be
bobby schreef:Shrek, wat je hier toont is mijn ultieme droomtrein, namelijk het mixen van alle types van rijtuigen... maar de nmbs mensen geloven, daar niet in
bobby , sorry dat ik het moet zeggen maar soms schets je wel érg onrealistische scenario's.. enkeldeks en dubbeldekswagens mixen in 1 trein gaat nog , maar I5 rijtuigen herbouwen naar 200 en er ook dan maar ineens omgebouwde I6 en I10'en insteken terwijl we er speciaal I11 voor hebben , dat is toch wel érg onrealistisch...

Hadden we maar mister J. terug op dit forum , het realisme zou hier terug de hoogte ingaan..

Geplaatst: 25 mei 2007, 11:19
door Steven
tja bobby dat is niet dat wij da ni geloven, ik ken dergelijke treinen maar al te goed, jij vergeet echter 1 ding, het gat in de investering van ruim 10 jaar dat men eerst moet dicht krijgen!! daar zit het grootste probleem. wat wil je al creactief gaan werken met materieel als men eerst nog moet zorgen dat het materieel onderling in zijn eigen rangen problemen kan geven. er zijn hier mensen genoeg die nu al geregeld klagen (net zoals jijzelf trouwens) over deuren die het niet doen of andere problemen.

als je gaat mixen moet je er eerst voor zorgen dat het materieel individueel goed werkt en dit op alle types, aangezien er nu nog bepaalde types zijn die met zichzelf wat last hebben. dan spreken we nog niet over het uniform gebruik van soorten kabels die er moeten inzitten. wat jij moet leren verstaan is dat van voor je creatief te werk kan gaan je de achterstand eerst moet wegwerken wat heden nog niet echt gebeurd is.

Geplaatst: 25 mei 2007, 14:16
door Shrek
en eigelijk zijn al die aanpassingen aan ouwe brol niet nodig, de nmbs besteld na een lange periode eindelijk weer nieuwe rijtuigen (M6), zelfs met stuurstand! ze zijn kwalitatief beter dan de I10 en I6 dus als ze genoeg M6 hebben is het exit I6 denk ik :wink:

Geplaatst: 25 mei 2007, 23:58
door Joris
Hallo,
pietmol schreef:
Joris schreef: Waarom nieuwe M4 stuurstanden maken?
*Er zijn I11 stuurstanden op overschot.
*Er zijn I6 en I10 rijtuigen genoeg om om te bouwen voor Ic TD diensten.
I11 stuurstanden op overschot??? elders op dit forum kan je lezen dat er geen overschot is. (vaak worden stuurstanden I11 als gewoon rijtuig gebruikt oa op IC-a)


Waarom I6/I10 ombouwen? Aangezien in de (binnenlandse) treinen met I6/I10 toch zeer vaak een M4 meerijdt en men voor de mechanische ombouw van een M4 ad -> adx gewoon de bestaande ombouwplannen kan herbruiken, bijgevolg lijkt het logisch om M4 te gebruiken.
Je spreekt jezelf wat tegen: dat die I11Bdx worden ingezet als gewoon rijtuig wil zeggen dat er I11B tekort zijn, en I11BDx te veel, anders zouden ze die in geen geval kunnen inzetten als stuurrijtuig, niet waar?
En dan nog: Als je die I10 dan toch echt in TD wil gaan gebruiken is het volgens mij eenvoudiger en goedkoper om die I11 BDx te nemen, en ter vervanging een I10 aan ta passen voor 200 km/u.

Over die I6: Tot zolang een I10 niet in TD gebruikt wordt (wat niet snel zal gebeuren), zijn die I6 toch nog goed? Vergeet niet dat ook die gemoderniseerd zijn hé! En voor treinen als: P,Treski, IR Liers-Luxemburg, EC Vauban, zijn die rijtuigen nuttig/nodig.
Groeten,
Joris De Mol

Geplaatst: 26 mei 2007, 00:06
door Joris
Hallo,
msts.be schreef:
bobby schreef:Shrek, wat je hier toont is mijn ultieme droomtrein, namelijk het mixen van alle types van rijtuigen... maar de nmbs mensen geloven, daar niet in
bobby , sorry dat ik het moet zeggen maar soms schets je wel érg onrealistische scenario's.. enkeldeks en dubbeldekswagens mixen in 1 trein gaat nog , maar I5 rijtuigen herbouwen naar 200 en er ook dan maar ineens omgebouwde I6 en I10'en insteken terwijl we er speciaal I11 voor hebben , dat is toch wel érg onrealistisch...

Hadden we maar mister J. terug op dit forum , het realisme zou hier terug de hoogte ingaan..
I5 voor 200km/u? :lol: De NMBS kosten laten maken voor het comfort van TTC?
Sorry hé, maar om een I5 voor Ic-treinen geschikt te maken moet je het interieur én de snelheid én ... aanpassen, maw, dan hou je enkel nog de ijzeren kast over. Het is goedkoper nieuwe rijtuigen te bouwen, niet waar?
Trouwens over die CFL-trein: de NMBS deed ent het zelfde toen de nieuwe M6'en geleverd werden, maar dan wel met een oud meetrijtuig ertussen.(volgens mij is die foto van bij de levering van de Dosto's.)
En OK, het mixen zal wel gaan (vbn: als het rendez-vous rijtuig buitenkomt, is dat soms omkarderd door Dosto's, of in der Schweiz: Daar heb je soms Re460+IC2000+IC 2000 Bdx+EW IV +EW IV Bdx, maar dat is dan weer iets anders).
Groeten,
Joris De Mol

Geplaatst: 26 mei 2007, 11:22
door Jonathan
Joris schreef:Hallo,
pietmol schreef:
Joris schreef: Waarom nieuwe M4 stuurstanden maken?
*Er zijn I11 stuurstanden op overschot.

I11 stuurstanden op overschot??? elders op dit forum kan je lezen dat er geen overschot is. (vaak worden stuurstanden I11 als gewoon rijtuig gebruikt oa op IC-a)

Er zijn inderdaad I11 stuurstandrijtuigen op overschot. In Oostende kun je er met gemak 6 tellen die de hele tijd niets staan te doen.

Geplaatst: 26 mei 2007, 17:16
door overweg13
Joris schreef: I5 voor 200km/u? :lol: De NMBS kosten laten maken voor het comfort van TTC?
Sorry hé, maar om een I5 voor Ic-treinen geschikt te maken moet je het interieur én de snelheid én ... aanpassen, maw, dan hou je enkel nog de ijzeren kast over.
Vergeet trouwens die I5; die zijn onlangs allemaal geschrapt. In het beste geval zie je ze eerlang rijden op netten met minder verwende reizigers.

Geplaatst: 26 mei 2007, 17:17
door Steven
de i5 is idd te oud om er nog veel kosten aan te doen, die hebben hun beste jaren dienst gehad en hebben recht op pensioen zodra het kan

Geplaatst: 26 mei 2007, 18:15
door Adler
Shrek schreef:en eigelijk zijn al die aanpassingen aan ouwe brol niet nodig, de nmbs besteld na een lange periode eindelijk weer nieuwe rijtuigen (M6), zelfs met stuurstand! ze zijn kwalitatief beter dan de I10 en I6 dus als ze genoeg M6 hebben is het exit I6 denk ik :wink:
Shrek, vergeet niet dat al de oude motorstellen (klassiekskes, breaks, varkensneuzen) ook nog een heel lange tijd moeten meegaan.
Al dat nieuw materieel is op de eerste plaats bedoeld voor de IC-lijnen.
Er is geen geld om 'die ouwe brol' te vervangen.

Geplaatst: 26 mei 2007, 18:17
door Steven
adler je vergeet nog 1 grote doorschuif, als in de loop van dit jaar (eindelijk) de GEN stellen gaan besteld worden en dan (over een jaar of drie?) gaan geleverd worden zullen alle klassieke stellen nog is verschuiven van inzetgebied. ook de ms 96 zullen van inzet veranderen eens alle m6 geleverd zijn inclu alle stuurrijtuigen degelijk werken.

Geplaatst: 26 mei 2007, 18:19
door Shrek
Adler schreef: Shrek, vergeet niet dat al de oude motorstellen (klassiekskes, breaks, varkensneuzen) ook nog een heel lange tijd moeten meegaan.
Al dat nieuw materieel is op de eerste plaats bedoeld voor de IC-lijnen.
Er is geen geld om 'die ouwe brol' te vervangen.
met I6 ga je geen L-treintjes rijden he :wink: dus met de komst van het nieuwe materiaal heeft het al helemaal geen nut meer van veel te gaan investeren in "oude" rijtuigen.
een beetje opfrissen om 2 P-treinen per dag te rijden is dan nog verantwoord, maar er 200 km/h van maken en stuurstand bouwen enzo is toch totaal overbodig als er M6 beschikbaar zijn? dat bedoelde ik in die vorige post :wink:

Geplaatst: 26 mei 2007, 18:55
door hein
vandaag reden er klassiekjes op de IC Oostende Kortrijk. Eigenlijk zijn de klassieke stellen toch niet geschikt voor ic treinen te doen. Maar is leuk om ze te zien op een ic te rijden.

Geplaatst: 26 mei 2007, 18:56
door Steven
de klassiekjes hebben ooit nog brussel luxemburg IC gereden voor diegene die da ni zouden weten.