Ik denk dat hij bedoelt tot de traxxen er zijn....Adler schreef:Als je daarmee bedoelt tot de HST lijn in gebruik wordt genomen, dan zal je nog heel lang mogen wachten vrees ik.Sander schreef:Voor zolang het duurt nog wel ja.dentheo schreef:Dus wordt er weer regelmatig ROND Anterpen gereden ???
Weer 350 reizigers een uur vast in trein
Voor Brecht moeten ze ERMTS hebben en dat hebben ze nog niet, Benelux kan misschien al wel ...Steven schreef:als de testen in belgie tegen dan ok zijn, want tot op heden is dat dus nog niet zo, daarom dat de pendeldiensten naar brecht momenteel afgelast zijn en verschoven naar een latere datumSander schreef:Traxxen gaan rijden per september in de Benelux.
Ik ook niet.Bart schreef:Ik geloof daar juust niks van.Sander schreef:Traxxen gaan rijden per september in de Benelux.
Ten eerste moet men al voldoende loks vinden, want dat schijnt tegenwoordig nog moeilijker te zijn voor de NMBS als het vinden van een klomp goud.
Ten tweede, moet men voldoende treinbestuurders kunnen opleiden op het nieuwe type. Dat kan onmogelijk op 2 maanden.
Ten derde moeten ook de werkplaatsen deze nieuwe loks kunnen onderhouden.
Men heeft gewoon zichzelf in zeer grote moeilijkheden gebracht door de ingebruikname van de HST lijn steeds maar uit te stellen en nu moet men de gevolgen dragen.
Volgens mijn bescheiden mening zijn er al drie beschikbaar bij Angel.Adler schreef:Ik ook niet.Bart schreef:Ik geloof daar juust niks van.Sander schreef:Traxxen gaan rijden per september in de Benelux.
Ten eerste moet men al voldoende loks vinden, want dat schijnt tegenwoordig nog moeilijker te zijn voor de NMBS als het vinden van een klomp goud.
Ten tweede, moet men voldoende treinbestuurders kunnen opleiden op het nieuwe type. Dat kan onmogelijk op 2 maanden.
Ten derde moeten ook de werkplaatsen deze nieuwe loks kunnen onderhouden.
Men heeft gewoon zichzelf in zeer grote moeilijkheden gebracht door de ingebruikname van de HST lijn steeds maar uit te stellen en nu moet men de gevolgen dragen.
Door al die proefritten moeten er al een dozijn "belgen" zijn die met die lok kunnen rijden. Dat men die proefritten in Wallonie houdt is natuurlijk spijtig...
Waarom zou men die in NMBS werkplaatsen moeten onderhouden, hangt van het huurkontrakt af.Ik heb nog nooit olie ververst van een huurwagen....
Theo, laat me toe daaraan te twijfelen, maar goed we zullen binnen een paar maand zien wie er gelijk krijgt.
Volgens mij wil de NMBS hier ook niet in investeren om op die manier de NS onder druk te zetten om toch maar de HSL in gebruik te nemen met Thalyssen.
Ik las gisteren nog iets verbijsterend in een blad van 2005.
Blijkbaar heeft de NS er toen even aan gedacht om toch ICE-3's in te zetten ter vervanging van de AnsaldoBreda stellen, maar heeft van dit idee afgezien met als reden: "De inzet van ICE-stellen lijkt ongewenst, want reizigers worden op die manier verwend met comfort dat het Ansaldo-materieel waarschijnlijk niet zal bieden".
Met andere woorden, we hebben een oplossing met een supertrein die wel rijdt en die alle kinderziektes al achter de rug heeft, maar als we die aanbieden gaan de reizigers nadien die Ansaldo rommel niet meer willen.
Overigens had de directeur van Siemens Nederland nog olie op het vuur gegooid door te melden dat Siemens heel wel in staat is de ERTMS-beveiliging in te kunnen inbouwen, waarna NS/HSA prompt excuses vroeg voor deze uitspraak.
Het is duidelijk dat NS kost wat kost die Ansaldo stellen wil, al moeten ze er nog 10 jaar op wachten. De vraag is dan nog, als ze ooit geleverd worden, hoe vaak ze aan de kant gaan staan met pannes.
We hebben het laatste nog niet gezien van deze soapserie van een miljard euro.
Volgens mij wil de NMBS hier ook niet in investeren om op die manier de NS onder druk te zetten om toch maar de HSL in gebruik te nemen met Thalyssen.
Ik las gisteren nog iets verbijsterend in een blad van 2005.
Blijkbaar heeft de NS er toen even aan gedacht om toch ICE-3's in te zetten ter vervanging van de AnsaldoBreda stellen, maar heeft van dit idee afgezien met als reden: "De inzet van ICE-stellen lijkt ongewenst, want reizigers worden op die manier verwend met comfort dat het Ansaldo-materieel waarschijnlijk niet zal bieden".
Met andere woorden, we hebben een oplossing met een supertrein die wel rijdt en die alle kinderziektes al achter de rug heeft, maar als we die aanbieden gaan de reizigers nadien die Ansaldo rommel niet meer willen.
Overigens had de directeur van Siemens Nederland nog olie op het vuur gegooid door te melden dat Siemens heel wel in staat is de ERTMS-beveiliging in te kunnen inbouwen, waarna NS/HSA prompt excuses vroeg voor deze uitspraak.
Het is duidelijk dat NS kost wat kost die Ansaldo stellen wil, al moeten ze er nog 10 jaar op wachten. De vraag is dan nog, als ze ooit geleverd worden, hoe vaak ze aan de kant gaan staan met pannes.
We hebben het laatste nog niet gezien van deze soapserie van een miljard euro.
Volgens mij zijn er drie Angels beschikbaar (dat zijn die voor Brecht) ze hebben alle drie al in Belgie gereden nrs op foto's Wallorail.Adler schreef:Theo, laat me toe daaraan te twijfelen, maar goed we zullen binnen een paar maand zien wie er gelijk krijgt.
Daarmee kan je dus netjes één extra Benelux bouwen.
De HSL is een totaal andere zaak , GEEN enkele Thalys heeft ERMTS. De firma die de opdracht heeft in Frankrijk heeft laatst met dieselstelletje proef gereden rond Breda.
Kijk, zo komen de geruchten nou in de wereld... Traxx = toegelaten, alleen zonder ETCS baanbeveiliging omdat die nog niet in orde is op de HSL (precies de reden waarom er nog geen treinen op de HSL rijden). Trouwens, die Brecht-shuttle had zowieso nog niet gereden, want de locs voor de NMBS worden pas afgeleverd nadat de locs voor HSA afgeleverd zijn. De NMBS heeft gewoon het publiek mooi misleidt door te zeggen dat de shuttle al in mei zou gaan rijden, terwijl ze in 2005 reeds wisten dat dat niet gehaald ging worden...Steven schreef:als de testen in belgie tegen dan ok zijn, want tot op heden is dat dus nog niet zo, daarom dat de pendeldiensten naar brecht momenteel afgelast zijn en verschoven naar een latere datum
Dat magBart schreef:Ik geloof daar juust niks van.

Benelux = HSA, dus ook met de locs van HSA waar er momenteel al zeven van afgeleverd zijn.Adler schreef:Ten eerste moet men al voldoende loks vinden, want dat schijnt tegenwoordig nog moeilijker te zijn voor de NMBS als het vinden van een klomp goud.
Er zijn al opleidingsritten geweest, ik geloof dat er ook wat Belgen op de Traxx mogen rijden inmiddels. Verder voornamelijk Nederlandse machinisten inderdaad.Adler schreef:Ten tweede, moet men voldoende treinbestuurders kunnen opleiden op het nieuwe type. Dat kan onmogelijk op 2 maanden.
Gaat in Nederland gebeuren, omdat daar de kennis al aanwezig is. Utrecht wordt het tijdelijke depot, en als de nieuwe loods af is, wordt dat de Watergraafsmeer.Adler schreef:Ten derde moeten ook de werkplaatsen deze nieuwe loks kunnen onderhouden.
a) Aan dat uitstel kan niemand wat doen.Adler schreef:Men heeft gewoon zichzelf in zeer grote moeilijkheden gebracht door de ingebruikname van de HST lijn steeds maar uit te stellen en nu moet men de gevolgen dragen.
b) Er zijn geen problemen!
Probleem is dat er geen Thalys-stellen met ETCS zijn, anders hadden ze die wel ingezet (idem voor ICE3). Daarnaast is er op dit moment al een tekort aan Thalyssen.Adler schreef:Volgens mij wil de NMBS hier ook niet in investeren om op die manier de NS onder druk te zetten om toch maar de HSL in gebruik te nemen met Thalyssen.
Bronvermelding?Adler schreef:Ik las gisteren nog iets verbijsterend in een blad van 2005.
Ja, als je de zaken gaat verdraaien kun je er altijd uit komen... Dat zijn inderdaad wel problemen, maar die hebben niets te maken met de inzet van de Traxx-locs of andere materieelperikelen.Adler schreef:Een HSL-lijn die 800 miljoen euro heeft gekost en waarvan het gebruik steeds maar wordt uitgesteld.Sander schreef:Er zijn geen problemen!
Er zijn inderdaad geen problemen.