Pagina 3 van 6

Geplaatst: 04 jul 2007, 23:54
door dentheo
Adler schreef:
Sander schreef:
dentheo schreef:Dus wordt er weer regelmatig ROND Anterpen gereden ???
Voor zolang het duurt nog wel ja.
Als je daarmee bedoelt tot de HST lijn in gebruik wordt genomen, dan zal je nog heel lang mogen wachten vrees ik.
Ik denk dat hij bedoelt tot de traxxen er zijn....

Geplaatst: 05 jul 2007, 11:00
door Steven
de traxx is nog ni voor morgen, de pendeldienst naar de noorderkempen is al niet voor september, nog steeds problemen bij de proeven van de traxx loc's dus voor de benelux zal het idem zijn vrees ik.

Geplaatst: 05 jul 2007, 11:37
door Sander
Traxxen gaan rijden per september in de Benelux.

Geplaatst: 05 jul 2007, 11:43
door Steven
Sander schreef:Traxxen gaan rijden per september in de Benelux.
als de testen in belgie tegen dan ok zijn, want tot op heden is dat dus nog niet zo, daarom dat de pendeldiensten naar brecht momenteel afgelast zijn en verschoven naar een latere datum

Geplaatst: 05 jul 2007, 13:37
door Bart
Sander schreef:Traxxen gaan rijden per september in de Benelux.
Ik geloof daar juust niks van.
Ik denk dat we den type 11 nog geruime tijd in de benelux samenstellingen gaan zien rondrijden. Op voorwaarde dat de 11'kes het nog wat gaan volhouden. Anders misschien terug de 25.5 op de benelux zetten 8) :wink:

Geplaatst: 05 jul 2007, 20:29
door dentheo
Steven schreef:
Sander schreef:Traxxen gaan rijden per september in de Benelux.
als de testen in belgie tegen dan ok zijn, want tot op heden is dat dus nog niet zo, daarom dat de pendeldiensten naar brecht momenteel afgelast zijn en verschoven naar een latere datum
Voor Brecht moeten ze ERMTS hebben en dat hebben ze nog niet, Benelux kan misschien al wel ...

Geplaatst: 06 jul 2007, 11:45
door Adler
Bart schreef:
Sander schreef:Traxxen gaan rijden per september in de Benelux.
Ik geloof daar juust niks van.
Ik ook niet.
Ten eerste moet men al voldoende loks vinden, want dat schijnt tegenwoordig nog moeilijker te zijn voor de NMBS als het vinden van een klomp goud.
Ten tweede, moet men voldoende treinbestuurders kunnen opleiden op het nieuwe type. Dat kan onmogelijk op 2 maanden.
Ten derde moeten ook de werkplaatsen deze nieuwe loks kunnen onderhouden.
Men heeft gewoon zichzelf in zeer grote moeilijkheden gebracht door de ingebruikname van de HST lijn steeds maar uit te stellen en nu moet men de gevolgen dragen.

Geplaatst: 06 jul 2007, 19:31
door dentheo
Adler schreef:
Bart schreef:
Sander schreef:Traxxen gaan rijden per september in de Benelux.
Ik geloof daar juust niks van.
Ik ook niet.
Ten eerste moet men al voldoende loks vinden, want dat schijnt tegenwoordig nog moeilijker te zijn voor de NMBS als het vinden van een klomp goud.
Ten tweede, moet men voldoende treinbestuurders kunnen opleiden op het nieuwe type. Dat kan onmogelijk op 2 maanden.
Ten derde moeten ook de werkplaatsen deze nieuwe loks kunnen onderhouden.
Men heeft gewoon zichzelf in zeer grote moeilijkheden gebracht door de ingebruikname van de HST lijn steeds maar uit te stellen en nu moet men de gevolgen dragen.
Volgens mijn bescheiden mening zijn er al drie beschikbaar bij Angel.

Door al die proefritten moeten er al een dozijn "belgen" zijn die met die lok kunnen rijden. Dat men die proefritten in Wallonie houdt is natuurlijk spijtig...

Waarom zou men die in NMBS werkplaatsen moeten onderhouden, hangt van het huurkontrakt af.Ik heb nog nooit olie ververst van een huurwagen....

Geplaatst: 07 jul 2007, 05:14
door Adler
Theo, laat me toe daaraan te twijfelen, maar goed we zullen binnen een paar maand zien wie er gelijk krijgt.
Volgens mij wil de NMBS hier ook niet in investeren om op die manier de NS onder druk te zetten om toch maar de HSL in gebruik te nemen met Thalyssen.
Ik las gisteren nog iets verbijsterend in een blad van 2005.
Blijkbaar heeft de NS er toen even aan gedacht om toch ICE-3's in te zetten ter vervanging van de AnsaldoBreda stellen, maar heeft van dit idee afgezien met als reden: "De inzet van ICE-stellen lijkt ongewenst, want reizigers worden op die manier verwend met comfort dat het Ansaldo-materieel waarschijnlijk niet zal bieden".
Met andere woorden, we hebben een oplossing met een supertrein die wel rijdt en die alle kinderziektes al achter de rug heeft, maar als we die aanbieden gaan de reizigers nadien die Ansaldo rommel niet meer willen.
Overigens had de directeur van Siemens Nederland nog olie op het vuur gegooid door te melden dat Siemens heel wel in staat is de ERTMS-beveiliging in te kunnen inbouwen, waarna NS/HSA prompt excuses vroeg voor deze uitspraak.
Het is duidelijk dat NS kost wat kost die Ansaldo stellen wil, al moeten ze er nog 10 jaar op wachten. De vraag is dan nog, als ze ooit geleverd worden, hoe vaak ze aan de kant gaan staan met pannes.
We hebben het laatste nog niet gezien van deze soapserie van een miljard euro.

Geplaatst: 07 jul 2007, 11:08
door dentheo
Adler schreef:Theo, laat me toe daaraan te twijfelen, maar goed we zullen binnen een paar maand zien wie er gelijk krijgt.
Volgens mij wil de NMBS hier ook niet in investeren om op die manier de NS onder druk te zetten om toch maar de HSL in gebruik te nemen met Thalyssen.
Volgens mij zijn er drie Angels beschikbaar (dat zijn die voor Brecht) ze hebben alle drie al in Belgie gereden nrs op foto's Wallorail.

Daarmee kan je dus netjes één extra Benelux bouwen.

De HSL is een totaal andere zaak , GEEN enkele Thalys heeft ERMTS. De firma die de opdracht heeft in Frankrijk heeft laatst met dieselstelletje proef gereden rond Breda.

Geplaatst: 08 jul 2007, 15:45
door Trainspotterke
Het is niet de opdracht van de NMBS om die TRAXX'en te onderhouden, hé. Dat is nu juist het voordeel van locomotieven leasen. Is er eentje kapot, stuurt Angel Trains een andere locomotief en herstelt zelf die kapotte loc.

Geplaatst: 08 jul 2007, 20:56
door Sander
Steven schreef:als de testen in belgie tegen dan ok zijn, want tot op heden is dat dus nog niet zo, daarom dat de pendeldiensten naar brecht momenteel afgelast zijn en verschoven naar een latere datum
Kijk, zo komen de geruchten nou in de wereld... Traxx = toegelaten, alleen zonder ETCS baanbeveiliging omdat die nog niet in orde is op de HSL (precies de reden waarom er nog geen treinen op de HSL rijden). Trouwens, die Brecht-shuttle had zowieso nog niet gereden, want de locs voor de NMBS worden pas afgeleverd nadat de locs voor HSA afgeleverd zijn. De NMBS heeft gewoon het publiek mooi misleidt door te zeggen dat de shuttle al in mei zou gaan rijden, terwijl ze in 2005 reeds wisten dat dat niet gehaald ging worden...
Bart schreef:Ik geloof daar juust niks van.
Dat mag :wink: .
Adler schreef:Ten eerste moet men al voldoende loks vinden, want dat schijnt tegenwoordig nog moeilijker te zijn voor de NMBS als het vinden van een klomp goud.
Benelux = HSA, dus ook met de locs van HSA waar er momenteel al zeven van afgeleverd zijn.
Adler schreef:Ten tweede, moet men voldoende treinbestuurders kunnen opleiden op het nieuwe type. Dat kan onmogelijk op 2 maanden.
Er zijn al opleidingsritten geweest, ik geloof dat er ook wat Belgen op de Traxx mogen rijden inmiddels. Verder voornamelijk Nederlandse machinisten inderdaad.
Adler schreef:Ten derde moeten ook de werkplaatsen deze nieuwe loks kunnen onderhouden.
Gaat in Nederland gebeuren, omdat daar de kennis al aanwezig is. Utrecht wordt het tijdelijke depot, en als de nieuwe loods af is, wordt dat de Watergraafsmeer.
Adler schreef:Men heeft gewoon zichzelf in zeer grote moeilijkheden gebracht door de ingebruikname van de HST lijn steeds maar uit te stellen en nu moet men de gevolgen dragen.
a) Aan dat uitstel kan niemand wat doen.
b) Er zijn geen problemen!
Adler schreef:Volgens mij wil de NMBS hier ook niet in investeren om op die manier de NS onder druk te zetten om toch maar de HSL in gebruik te nemen met Thalyssen.
Probleem is dat er geen Thalys-stellen met ETCS zijn, anders hadden ze die wel ingezet (idem voor ICE3). Daarnaast is er op dit moment al een tekort aan Thalyssen.
Adler schreef:Ik las gisteren nog iets verbijsterend in een blad van 2005.
Bronvermelding?

Geplaatst: 08 jul 2007, 21:22
door Adler
Sander schreef:Er zijn geen problemen!
Een HSL-lijn die 800 miljoen euro heeft gekost en waarvan het gebruik steeds maar wordt uitgesteld.
Er zijn inderdaad geen problemen.

Geplaatst: 08 jul 2007, 21:25
door Adler
Sander schreef:Bronvermelding?
Het Openbaar Vervoer-Railnieuws, november 2005.

Geplaatst: 08 jul 2007, 21:39
door Sander
Adler schreef:
Sander schreef:Er zijn geen problemen!
Een HSL-lijn die 800 miljoen euro heeft gekost en waarvan het gebruik steeds maar wordt uitgesteld.
Er zijn inderdaad geen problemen.
Ja, als je de zaken gaat verdraaien kun je er altijd uit komen... Dat zijn inderdaad wel problemen, maar die hebben niets te maken met de inzet van de Traxx-locs of andere materieelperikelen.