Pagina 3 van 3
Geplaatst: 04 dec 2007, 13:13
door Steven
nighttrain ik heb beide al gedaan, tussen vaste ploegen en variabele uren zoals wij ze nu doen is nog een wereld van verschil als je om 1.50 uit bed komt omdat je om 3.05 op je werk moet zijn dan is dat vrij belastend voor je lichaam. je lichaam verzet zich hier vrij hard tegen neem dat maar van je aan, dus veel hangt dan af van je karakter en de liefde voor je job (die bij mij voldoende groot is)
Geplaatst: 04 dec 2007, 13:34
door nighttrain
Steven schreef:nighttrain ik heb beide al gedaan, tussen vaste ploegen en variabele uren zoals wij ze nu doen is nog een wereld van verschil als je om 1.50 uit bed komt omdat je om 3.05 op je werk moet zijn dan is dat vrij belastend voor je lichaam. je lichaam verzet zich hier vrij hard tegen neem dat maar van je aan, dus veel hangt dan af van je karakter en de liefde voor je job (die bij mij voldoende groot is)
Ja zelf 14 jaar NMBS treinbestuurder geweest ,dan heb je geluk, wij moetsen de trein halen om 04h11 om te beginnen om 06 uur of de trein van 22h50 om om 04h00 te beginnen,konden we nog een stel demonteren om in 1klas te slapen. Dus ik weet wel verdomd degelijk waarover ik praat. met onze 20000Fr begin wedde konden we geen persoonlijke wagen veroorloven. En deze treinen zaten heus vol met mensen van de NMBS die moesten gaan werken. Waar is die wereld van verschil? ploegen zijn ploegen nachtdienst is nachtdienst je kan het of niet That's it.200km met een type 28,22 of 200km met een type 27,13,21 of andere dat is het verschil.
Geplaatst: 04 dec 2007, 14:18
door Steven
heden zijn er nog steeds mensen die met de laatste trein opkomen om de eerste treinen te verzekeren, toch wat betreft depot brussel zuid, hoe het in andere depots is weet ik niet.
deze mensen leggen zich dan in een zetelke te slapen bij ons, zodoende sparen ze meestal een tweede wagen uit.
Geplaatst: 04 dec 2007, 19:41
door dentheo
nighttrain schreef:]Er moet gewoon een nieuw bedrijfscultuur komen bij de nationale spoorwegen in het algemeen,zoniet zijn ze ten dode op geschreven. En ja er kan eindelijk eens serieus werk gemaakt worden van een coherente humane dienstregeling ,maar dit vraagt een inspanning,doch deze is nog niet gebeurt tot op heden, juist door het gebrek aan een sterke"vakbondsvertegenwoordeging" die de treinbestuurders en andere ploegwerkers vertegenwoordigt.En de goede wil om dit objectief te bereiken.Maar neen er bestaan paritaire, sub paritaire en sub sub paritaire commisies en er verandert niets.jk is wil ik nog vele jaren operationele ploegwerker blijven...
Ik heb door de jaren toch al heel wat werkruimtes gezien bij de spoorwegen. Wat mij opviel was dat er, bij een firma waar de vakbondsmensen en de SP toch zeer veel in de pap te brokken hebben , zo'n triestige arbeidsomstandigheden zijn....
Ruimtes waar de mensen van picket en of reserve uren zitten waar een koffiemachine niet mocht.... bureelruimte in de haven in een oude goedrenwagen...het sanitair: slechter dan op bouwwerven , wat tijdelijke installaties zijn..... één woord ontgoocheling,, triest.
Geplaatst: 04 dec 2007, 20:55
door Miljaarde
nighttrain schreef:Steven schreef:nighttrain ik heb beide al gedaan, tussen vaste ploegen en variabele uren zoals wij ze nu doen is nog een wereld van verschil als je om 1.50 uit bed komt omdat je om 3.05 op je werk moet zijn dan is dat vrij belastend voor je lichaam. je lichaam verzet zich hier vrij hard tegen neem dat maar van je aan, dus veel hangt dan af van je karakter en de liefde voor je job (die bij mij voldoende groot is)
Ja zelf 14 jaar NMBS treinbestuurder geweest ,dan heb je geluk, wij moetsen de trein halen om 04h11 om te beginnen om 06 uur of de trein van 22h50 om om 04h00 te beginnen,konden we nog een stel demonteren om in 1klas te slapen. Dus ik weet wel verdomd degelijk waarover ik praat. met onze 20000Fr begin wedde konden we geen persoonlijke wagen veroorloven. En deze treinen zaten heus vol met mensen van de NMBS die moesten gaan werken. Waar is die wereld van verschil? ploegen zijn ploegen nachtdienst is nachtdienst je kan het of niet That's it.200km met een type 28,22 of 200km met een type 27,13,21 of andere dat is het verschil.
trein van 4u15 om op tijd te kunnen beginnen om 7u, gelukkig zijn we mensen onder elkaar en kan ik af en toe een kwartiertje later toekomen zodat ik pas de trein nodig heb van 5u41... Plantrekken leer je wel op den duur...