NMBS stevent af op winst in 2007
NMBS stevent af op winst in 2007
De NMBS stevent af op winst voor 2007
za 01/12/07 - De Belgische spoorwegmaatschappij NMBS stevent voor 2007 voor het eerst in decennia af op winst.
"Dat is niet meer gebeurd sinds mensenheugenis", zegt Descheemaecker.
De NMBS-topman linkt de gunstige ontwikkeling aan de overname van de schuld van de NMBS door de staat in 2006, en aan "erg omvangrijke operationele ontwikkelingen".
"Dit jaar zal het operationele filiaal van de NMBS vermoedelijk meer dan 2 miljard inkomsten halen voor 2,5 tot 2,6 miljard euro voor de hele groep." Descheemaecker verwacht een toename met 3 procent van het aantal reizigers.
Een reden te meer om een stuk van de koek op te eisen. 2008 jaar van de beursgang?
za 01/12/07 - De Belgische spoorwegmaatschappij NMBS stevent voor 2007 voor het eerst in decennia af op winst.
"Dat is niet meer gebeurd sinds mensenheugenis", zegt Descheemaecker.
De NMBS-topman linkt de gunstige ontwikkeling aan de overname van de schuld van de NMBS door de staat in 2006, en aan "erg omvangrijke operationele ontwikkelingen".
"Dit jaar zal het operationele filiaal van de NMBS vermoedelijk meer dan 2 miljard inkomsten halen voor 2,5 tot 2,6 miljard euro voor de hele groep." Descheemaecker verwacht een toename met 3 procent van het aantal reizigers.
Een reden te meer om een stuk van de koek op te eisen. 2008 jaar van de beursgang?
Re: NMBS stevent af op winst in 2007
Mag de belastingbetaler ook een stuk van de koek opeisen?Miljaarde schreef:De NMBS stevent af op winst voor 2007
za 01/12/07 - De Belgische spoorwegmaatschappij NMBS stevent voor 2007 voor het eerst in decennia af op winst.
"Dat is niet meer gebeurd sinds mensenheugenis", zegt Descheemaecker.
De NMBS-topman linkt de gunstige ontwikkeling aan de overname van de schuld van de NMBS door de staat in 2006, en aan "erg omvangrijke operationele ontwikkelingen".
"Dit jaar zal het operationele filiaal van de NMBS vermoedelijk meer dan 2 miljard inkomsten halen voor 2,5 tot 2,6 miljard euro voor de hele groep." Descheemaecker verwacht een toename met 3 procent van het aantal reizigers.
Een reden te meer om een stuk van de koek op te eisen. 2008 jaar van de beursgang?
De voornaamste inkomstenbron voor de NMBS is nog steeds de jaarlijkse dotatie.
Re: NMBS stevent af op winst in 2007
De belastingbetaler krijgt al meer dan genoeg terug. Dit is voor ons onze dagelijkse stress. Daarom vind ik dat personeel tevreden houden belangrijker is dan die vage belastingbetaler een halve cent minder te doen betalen voor zijn treinkaartje, waar al een hoog bedrag tegenover staat. Loonsverhoging voor het personeel kost verhoudingsgewijs veel minder en het is trouwens al meer dan 10 jaar geleden dat er nog aanpassingen kwamen. En zoals in Duitsland en Frankrijk al gebleken is, men geeft dit nooit zomaar, er zal (jammer genoeg) voor gestaakt moeten worden. En daar ben ik toe bereid. Alle shit die daarvoor op mijn kop komt hier op dit forum neem ik er met de glimlach bij.K V B schreef:Mag de belastingbetaler ook een stuk van de koek opeisen?Miljaarde schreef:De NMBS stevent af op winst voor 2007
za 01/12/07 - De Belgische spoorwegmaatschappij NMBS stevent voor 2007 voor het eerst in decennia af op winst.
"Dat is niet meer gebeurd sinds mensenheugenis", zegt Descheemaecker.
De NMBS-topman linkt de gunstige ontwikkeling aan de overname van de schuld van de NMBS door de staat in 2006, en aan "erg omvangrijke operationele ontwikkelingen".
"Dit jaar zal het operationele filiaal van de NMBS vermoedelijk meer dan 2 miljard inkomsten halen voor 2,5 tot 2,6 miljard euro voor de hele groep." Descheemaecker verwacht een toename met 3 procent van het aantal reizigers.
Een reden te meer om een stuk van de koek op te eisen. 2008 jaar van de beursgang?
De voornaamste inkomstenbron voor de NMBS is nog steeds de jaarlijkse dotatie.
Dus aan ALLE (niet alleen besturders) personeelsleden: Stakingsdagen op 8, 15, 22 en 29 december DOE MEE , het is nu of nooit, want als je klanten wilt hebben, moet je eerst personeel hebben, is het niet?
Re: NMBS stevent af op winst in 2007
Ahum, xou dat andersom formuleren: je moet eerst klanten hebben om personeel te kunnen aannemen en betalen...Miljaarde schreef:Dus aan ALLE (niet alleen besturders) personeelsleden: Stakingsdagen op 8, 15, 22 en 29 december DOE MEE , het is nu of nooit, want als je klanten wilt hebben, moet je eerst personeel hebben, is het niet?
Re: NMBS stevent af op winst in 2007
Nee, als je geen klanten meer hebt, heb je geen personeel meer nodig. Maar ja, die stomme klanten vergeten natuurlijk altijd weer dat de NMBS de speeltuin van grote en kleine vakbonden. Voorlopig worden de klanten nog geduld, omdat het een wat realistischer karakter geeft aan het treingebeuren, maar best van al zouden ze natuurlijk wegblijven.Miljaarde schreef: want als je klanten wilt hebben, moet je eerst personeel hebben, is het niet?
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: NMBS stevent af op winst in 2007
als je kijkt naar Frankrijk dan is het zonneklaar dat ontevreden spoorpersoneel heel erg nefast is voor het land. Dan dikken de files alleen maar aan. Als men wil dat de boel nog Uberhaupt draait, dan zal men boter bij de vis moeten geven, ongeacht de mening van (met alle respect hoor, Viek) enkele goedmenende treinfanatici en hobbyisten, het gaat hier wel over onze broodwinning he zeg...overweg13 schreef:Nee, als je geen klanten meer hebt, heb je geen personeel meer nodig. Maar ja, die stomme klanten vergeten natuurlijk altijd weer dat de NMBS de speeltuin van grote en kleine vakbonden. Voorlopig worden de klanten nog geduld, omdat het een wat realistischer karakter geeft aan het treingebeuren, maar best van al zouden ze natuurlijk wegblijven.Miljaarde schreef: want als je klanten wilt hebben, moet je eerst personeel hebben, is het niet?
Re: NMBS stevent af op winst in 2007
Wat hebben de vakbonden in Frankrijk dan bereikt met hun staking, behalve nog minder populair worden bij de Franse bevolking?Miljaarde schreef: als je kijkt naar Frankrijk dan is het zonneklaar dat ontevreden spoorpersoneel heel erg nefast is voor het land. Dan dikken de files alleen maar aan. Als men wil dat de boel nog Uberhaupt draait, dan zal men boter bij de vis moeten geven, ongeacht de mening van (met alle respect hoor, Viek) enkele goedmenende treinfanatici en hobbyisten, het gaat hier wel over onze broodwinning he zeg...
Re: NMBS stevent af op winst in 2007
populair zijn is voor charmezangers , wat ze bereikt hebben kun je vast wel vinden op het wereldwijde web. wat wel belangrijk zijn is dat je het personeel een gevoel geeft dat ze zich kunnen verbeteren zodat er nog treinen rijden.K V B schreef:Wat hebben de vakbonden in Frankrijk dan bereikt met hun staking, behalve nog minder populair worden bij de Franse bevolking?Miljaarde schreef: als je kijkt naar Frankrijk dan is het zonneklaar dat ontevreden spoorpersoneel heel erg nefast is voor het land. Dan dikken de files alleen maar aan. Als men wil dat de boel nog Uberhaupt draait, dan zal men boter bij de vis moeten geven, ongeacht de mening van (met alle respect hoor, Viek) enkele goedmenende treinfanatici en hobbyisten, het gaat hier wel over onze broodwinning he zeg...
Frans spoorwegbedrijf komt werknemers tegemoet
Het Franse spoorwegbedrijf SNCF wil zijn werknemers tegemoetkomen om een eind te maken aan de al zes dagen durende staking. Naar verluidt gaan de partijen woensdag rond de tafel zitten.
Vandaag gaan de stakingen gewoon door. Ook Franse ambtenaren sluiten zich aan bij de staking. Zij zijn het niet eens met het plan van president Nicolas Sarkozy om niet alle ambtenaren te vervangen die met pensioen gaan. Ook klagen ze over verlies van koopkracht.
De krant Le Monde meldt vandaag dat SNCF bereid is de komende vijftien jaar 90 miljoen euro aan compensatie aan zijn werknemers te betalen. De regering zou met het voornemen hebben ingestemd, aldus de krant, die zich baseert op regeringsbronnen.
Volgens de directeur van SNCF heeft de staking al meer dan 100 miljoen euro gekost. Volgens de Franse regering kost de staking dagelijks tussen de 300 en 400 miljoen euro. De schatting is gebaseerd op het verlies van bedrijven, van staalgigant ArcelorMittal en het Franse Metrobedrijf RATP tot winkels, hotels en theaters. Sommige winkels lopen sinds de staking de helft aan inkomsten mis.
Steeds meer Fransen beginnen hun geduld te verliezen. Maandag stonden er wederom lange files, vooral in de buurt van Parijs
http://www.nieuwsbladtransport.nl
Het Franse spoorwegbedrijf SNCF wil zijn werknemers tegemoetkomen om een eind te maken aan de al zes dagen durende staking. Naar verluidt gaan de partijen woensdag rond de tafel zitten.
Vandaag gaan de stakingen gewoon door. Ook Franse ambtenaren sluiten zich aan bij de staking. Zij zijn het niet eens met het plan van president Nicolas Sarkozy om niet alle ambtenaren te vervangen die met pensioen gaan. Ook klagen ze over verlies van koopkracht.
De krant Le Monde meldt vandaag dat SNCF bereid is de komende vijftien jaar 90 miljoen euro aan compensatie aan zijn werknemers te betalen. De regering zou met het voornemen hebben ingestemd, aldus de krant, die zich baseert op regeringsbronnen.
Volgens de directeur van SNCF heeft de staking al meer dan 100 miljoen euro gekost. Volgens de Franse regering kost de staking dagelijks tussen de 300 en 400 miljoen euro. De schatting is gebaseerd op het verlies van bedrijven, van staalgigant ArcelorMittal en het Franse Metrobedrijf RATP tot winkels, hotels en theaters. Sommige winkels lopen sinds de staking de helft aan inkomsten mis.
Steeds meer Fransen beginnen hun geduld te verliezen. Maandag stonden er wederom lange files, vooral in de buurt van Parijs
http://www.nieuwsbladtransport.nl
Re: NMBS stevent af op winst in 2007
Maar als de vakbonden voortdurend het tegendeel uitschreeuwen, gaat na een tijdje iedereen dat natuurlijk geloven, ook de kandidaat-werknemers, die dus maar wijselijk beslissen een rustiger sector op te zoeken.Miljaarde schreef: populair zijn is voor charmezangers , wat ze bereikt hebben kun je vast wel vinden op het wereldwijde web. wat wel belangrijk zijn is dat je het personeel een gevoel geeft dat ze zich kunnen verbeteren zodat er nog treinen rijden.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: NMBS stevent af op winst in 2007
overweg13 schreef:Maar als de vakbonden voortdurend het tegendeel uitschreeuwen, gaat na een tijdje iedereen dat natuurlijk geloven, ook de kandidaat-werknemers, die dus maar wijselijk beslissen een rustiger sector op te zoeken.Miljaarde schreef: populair zijn is voor charmezangers , wat ze bereikt hebben kun je vast wel vinden op het wereldwijde web. wat wel belangrijk zijn is dat je het personeel een gevoel geeft dat ze zich kunnen verbeteren zodat er nog treinen rijden.
je moet het niet reduceren tot een strijd tussen het apparaat vakbond en directie. Dan wordt het een louter theoretische discussie die weinig zin heeft en die enkel nog gaat over punten en komma's waar doordrammers dan hun gelijk kunnen halen. Het gaat over mensen van vlees en bloed, die jarenlang hun best doen en bij wie het vat af en toe af is en die zich samen inzetten om voor zichzelf iets te verbeteren. Wat op het terrein gebeurt telt en de sympathie van iedereen verwerven is onmogelijk... (en is ook niet de bedoeling)
Re: NMBS stevent af op winst in 2007
De indruk die ik krijg is dat het in Frankrijk niet ging om "mensen van vlees en bloed" maar om een bepaalde geprivilegeerde kaste die zo gewoon geraakt is aan haar uitzonderingspositie dat ze die als een recht gaan beschouwen is.Miljaarde schreef: je moet het niet reduceren tot een strijd tussen het apparaat vakbond en directie. Dan wordt het een louter theoretische discussie die weinig zin heeft en die enkel nog gaat over punten en komma's waar doordrammers dan hun gelijk kunnen halen. Het gaat over mensen van vlees en bloed, die jarenlang hun best doen en bij wie het vat af en toe af is en die zich samen inzetten om voor zichzelf iets te verbeteren. Wat op het terrein gebeurt telt en de sympathie van iedereen verwerven is onmogelijk... (en is ook niet de bedoeling)
Want leg me nog eens uit wat er zo bijzonder is aan het beroep van treinbestuurder dat de beoefenaars er van recht hebben op een dergelijke speciale behandeling. Ik vind het asociaal dat een gewone werknemer tot zijn 65st moet werken, en hierbij veel geld mag ophoesten zodat treinmachisten met 50 met pensioen kunnen gaan.
Re: NMBS stevent af op winst in 2007
In weer en wind in een slecht geïsoleerde stuurcabine, waar de vlammen van de vuurhaard vooraan voor danteske hitte zorgt, en de koude winter de rug bijna laat vervriezen. Neem daar het schudden van de locomotief bij, als gevolg van de structuur zelf van het overbrengingsmechanisme van zuigers via drijfstangen naar wielen, het gebrek aan hygiëne, de lange preparatietijd van de locomotieven... Dat hou je niet tot je 65ste vol, geef toe.K V B schreef: De indruk die ik krijg is dat het in Frankrijk niet ging om "mensen van vlees en bloed" maar om een bepaalde geprivilegeerde kaste die zo gewoon geraakt is aan haar uitzonderingspositie dat ze die als een recht gaan beschouwen is.
Want leg me nog eens uit wat er zo bijzonder is aan het beroep van treinbestuurder dat de beoefenaars er van recht hebben op een dergelijke speciale behandeling. Ik vind het asociaal dat een gewone werknemer tot zijn 65st moet werken, en hierbij veel geld mag ophoesten zodat treinmachisten met 50 met pensioen kunnen gaan.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13