Pagina 3 van 15
Re: NMBS knoeit met koppelingen
Geplaatst: 24 apr 2008, 01:24
door Steven
L96N is al zo een gecombineerde lijn, hier heb je zowel lichtseinen als tbl2
Re: NMBS knoeit met koppelingen
Geplaatst: 24 apr 2008, 02:52
door Shrek
etcs installeren op een lijn beinvloed niet alleen de maximumsnelheid maar ook de capaciteit van de lijn gaat daardoor omhoog he

dus dit is zeker wel nuttig op drukke lijnen als 36N of 50A

Re: NMBS knoeit met koppelingen
Geplaatst: 24 apr 2008, 10:10
door K V B
Trainspotterke schreef:
Zoals je zelf verder in je tekst zegt, MOET dat geen TBL2 zijn, hé!

En we spreken over 2012 en later. Tegen die tijd staat ETCS al op punt.
Ik dacht dat het mogelijk was om TBL2 op een dusdanige manier te installeren dat het later makkelijk naar ETCS omgebouwd kan worden.
Re: NMBS knoeit met koppelingen
Geplaatst: 24 apr 2008, 10:44
door Steven
dat gaat over TBL1+, daar gebruikt men dezelfde type bakens voor
Re: NMBS knoeit met koppelingen
Geplaatst: 24 apr 2008, 18:44
door Vank
Het zou in ieder geval wel positief zijn denk ik.
Als ze het spoor nu al voorzien voor dergelijke zaken, en ook direct al de veiligheid wat beter maken.
Is het hoogstens alleen maar treinen aankopen die perfect de gewenste snelheid kunnen rijden over het traject.
Hogere snelheid = Meer reizigers en tijdswinst.
Re: NMBS knoeit met koppelingen
Geplaatst: 24 apr 2008, 22:40
door Dietrich
Trouwens, volgens wat ik elders zonet las ontkoppelen ze helemaal niet in Brugge op dit moment maar beginnen ze pas terug op/na 1 mei, er zal zelfs een bemand reservestel beschikbaar staan mocht het alweer niet lukken.
Re: NMBS knoeit met koppelingen
Geplaatst: 24 apr 2008, 23:31
door Webster23
Om nog eens terug te komen op de IC-E verbinding, je hebt mss wel 50% kans om M6 rijtuigen te hebben, maar ik neem nu al een paar dagen in leuven om 16.07u (toch al spits denk ik) die trein en het zijn AM96 en ipv 4 stellen zijn het er telkens maar 3. Met gevolg dat het tot in Aarschot overvol zit, de gangen, de inkom, alles vol.
Ik weet ook wel op dit uur wordt deze trein ook nog gesplitst in Leuven in een P-trein naar Hasselt, maar dat zouden ze toch anders kunnen oplossen me dunkt...
Maak er gewoon een verbinding Brugge-Hasselt van en in die station verbindingen met Blankenberge/Knokke en Tongeren, geen probleem meer met ontkoppelen en koppelen. Maarja dan krijg je de discussie dat de reizigers moeten 'overstappen' in Brugge of Hasselt. Dan blijkbaar nog liever in een overvolle trein.
Re: NMBS knoeit met koppelingen
Geplaatst: 25 apr 2008, 22:49
door Joris
Hallo,
Trainspotterke schreef:
Zoals je zelf verder in je tekst zegt, MOET dat geen TBL2 zijn, hé!

En we spreken over 2012 en later. Tegen die tijd staat ETCS al op punt. En snelheidsverhoging naar 200 km/u wil niet per se zeggen dat er 2 aparte sporen moeten bijkomen, hé!

Kijk naar Duitsland! Daar rijden ze op veel klassieke lijnen ook aan 200 km/u en zelfs sneller! Op de nieuwe hogesnelheidslijnen rijden ook interregionale en lokale treinen die vaak niet sneller dan 160 kunnen rijden. 's Nachts rijden er zelfs goederentreinen over

Die lijnen zijn dan zowel uitgerust met klassieke lichtseinen als met signalisatie in de stuurpost.
Hier in België kan men zoiets doen en waarschijnlijk zal men dit in de toekomst ook op L36N en 96N toepassen. Zowel lichtseinen als cabineseinen, zodat al het materieel over die sporen kan blijven rijden.
Ik dacht dat heel Gent-Brugge op 4 sporen gebracht zou worden, vandaar m'n stelling 160-200-200-160.
Kan je dan ETCS én memor op dezelfde lijn tegelijk zetten? Want, hoedanook, tegen 2012 zie ik nog veel gewoon nationaal materieel zonder ETCS rijden...
Groeten,
Joris De Mol
Re: NMBS knoeit met koppelingen
Geplaatst: 26 apr 2008, 09:35
door Traxxion
Joris schreef:Hallo,
Ik dacht dat heel Gent-Brugge op 4 sporen gebracht zou worden, vandaar m'n stelling 160-200-200-160.
Kan je dan ETCS én memor op dezelfde lijn tegelijk zetten? Want, hoedanook, tegen 2012 zie ik nog veel gewoon nationaal materieel zonder ETCS rijden...
Groeten,
Joris De Mol
Neen ik denk dat dat niet mag.
Anders hadden ze het misschien al wel gedaan op de HSL4...
Re: NMBS knoeit met koppelingen
Geplaatst: 26 apr 2008, 10:08
door Vank
Er komen 4 sporen en hoogstwaarschijnlijk een snelheidsverhoging.
Dus het is toch wel mogelijk? De L-treinen blijven de 160 rijden maar de IC halen gewoon 200 of zelfs meer.
Re: NMBS knoeit met koppelingen
Geplaatst: 26 apr 2008, 19:01
door Shrek
Traxxion schreef:
Neen ik denk dat dat niet mag.
Anders hadden ze het misschien al wel gedaan op de HSL4...
dat gaat wel hoor

alleen kost het zoveel geld dat ze het niet in die richting zullen doen. Op klassieke lijnen zal men bakens leggen, maar op hst-lijnen zal men nooit seinen gaan zetten

Re: NMBS knoeit met koppelingen
Geplaatst: 26 apr 2008, 19:17
door Traxxion
Het ging over nieuwe lijnen, niet over oude, aangepaste lijnen, waar ETCS naast memor wel kan leven.
Re: NMBS knoeit met koppelingen
Geplaatst: 26 apr 2008, 20:14
door Lukas
Hoi,
Vandaag reed de IC-E 1533 in zijn geheel door naar Blankenberge althans dit stond er op de treinaankondiger in Leuven.
Lukas
Re: NMBS knoeit met koppelingen
Geplaatst: 26 apr 2008, 20:48
door Vank
Lukas schreef:Hoi,
Vandaag reed de IC-E 1533 in zijn geheel door naar Blankenberge althans dit stond er op de treinaankondiger in Leuven.
Lukas
Had dit niet goed gelezen, bedoeling is dat de trein splitst. Is het dan weer niet gelukt??
Vanaf 2012 zal de trein Brussel-Gent 29 min. rijden i.p.v. 36 min.
Vanaf 2018 zal de trein Gent-Brugge 19 min. rijden i.p.v. 23 min.
Re: NMBS knoeit met koppelingen
Geplaatst: 26 apr 2008, 20:55
door Dietrich
Zoals ik al zeg splitst die volgens sommige bronnen niet... lees eens enkele van de voorgaande berichten.
Pas het weekend na 1 mei gaat men terug pogen te ontkoppelen.