Uit wat ik gelezen heb maak ik op dat de trein technisch nog in orde is, dus zo erg is de schade ook weer niet

maar ze hadden toch al die trein voor wisselstuken gebruiktShrek schreef:ik weet niet of een tent of fabriekshal echt zoveel verschil had gemaakt. Zonder grondige renovatie kan die trein toch niet commercieel rijden, dus wat grafitti,afgebleekte kleuren of kapotte zeteltjes maken echt niets uit.
Uit wat ik gelezen heb maak ik op dat de trein technisch nog in orde is, dus zo erg is de schade ook weer niet
als je een treinstel van deze aard in een beschermde omgeving had gesteld was dit beter geweest voor de inpakt van het klimaat,tegen vandalisme en de werkomstandigheden van het personneel om eraan te sleutelen. dan hadden we van een echte cocooning kunnen spreken volgens de regels van de kunst.Shrek schreef:ik weet niet of een tent of fabriekshal echt zoveel verschil had gemaakt. Zonder grondige renovatie kan die trein toch niet commercieel rijden, dus wat grafitti,afgebleekte kleuren of kapotte zeteltjes maken echt niets uit.
ik bedoelede dat er aan elke trein die zo lang stilstaat, gecocoont of niet, zal moeten gesleuteld wordennighttrain schreef: maar om nu direkt commercieel ingezet te worden zie ik het niet zitten op gebied van traktiestuurkringen,rembediening,confort, kortom er zal nog aan gesleuteld moeten worden
Dit gaat niet zozeer over cijfers, tabellen en grafieken, Vic. Dit gaat over het principe dat een overheidsdienst wordt verwacht dezelfde kansen te bieden aan mensen, ongeacht geslacht, religie, politieke overtuiging en weet ik wat nog allemaal. Daarvoor moet een overheid staan, anno 2008, de maatschappijvisie hierop is veranderd. Ik moet ook niet proclameren dat ik 5% minder belastingen voor de NMBS moet betalen omdat ik minder aanwervingskansen bij een (in se neutraal!) overheidsbedrijf heb. Laat ons hopen dat de mentaliteit van La Belgique de papa definitief achter ons ligt.overweg13 schreef:Goed, noch jij, noch Pietje hebben dus ook maar iets begrepen van wat ik probeer uit te leggen. Spijtig genoeg komt mijn toelichting nog uit een tijd dat cijfers, grafieken, tabellen nog met de nodige voorzichtigheid werden benaderd. Nu lijkt dat nog het enige wat telt. Spijtig, want het kan alleen nog leiden tot jobhoppers aan de ene zijde, en bedrijven die personeel aannemen en ontslaan zoals het uitkomt.
Denk je nu echt dat je in KMO's en andere grote bedrijven geen voorrang krijgt omdat er een familielid werkt ? Ik vind daar niets mis mee, uiteindelijk heb je ook kennisoverdracht tussen familieleden zonder dat dit het bedrijf iets kost. Het is dus economisch gezien "return on investment".Jeroen schreef:
Dit gaat niet zozeer over cijfers, tabellen en grafieken, Vic. Dit gaat over het principe dat een overheidsdienst wordt verwacht dezelfde kansen te bieden aan mensen, ongeacht geslacht, religie, politieke overtuiging en weet ik wat nog allemaal. Daarvoor moet een overheid staan, anno 2008, de maatschappijvisie hierop is veranderd. Ik moet ook niet proclameren dat ik 5% minder belastingen voor de NMBS moet betalen omdat ik minder aanwervingskansen bij een (in se neutraal!) overheidsbedrijf heb. Laat ons hopen dat de mentaliteit van La Belgique de papa definitief achter ons ligt.
Mijn excuses dat ik weer offtopic ga. Ik heb op dit forum destijds een topic hierover gelezen maar ben het uit het oog verloren. Misschien dat deze conversatie erbij kan worden geplaatst?
Een privé-bedrijf is nog wel iets anders dan een overheidsbedrijf. In de privé doet men nog altijd meer "wat men wil" dan in een overheidsbedrijf dat gevoed wordt door elke belastingbetaler en dan ook t.o.v. elke betaler een neutrale houding moet aannemen.ronny schreef:Denk je nu echt dat je in KMO's en andere grote bedrijven geen voorrang krijgt omdat er een familielid werkt ? Ik vind daar niets mis mee, uiteindelijk heb je ook kennisoverdracht tussen familieleden zonder dat dit het bedrijf iets kost. Het is dus economisch gezien "return on investment".Jeroen schreef:
Dit gaat niet zozeer over cijfers, tabellen en grafieken, Vic. Dit gaat over het principe dat een overheidsdienst wordt verwacht dezelfde kansen te bieden aan mensen, ongeacht geslacht, religie, politieke overtuiging en weet ik wat nog allemaal. Daarvoor moet een overheid staan, anno 2008, de maatschappijvisie hierop is veranderd. Ik moet ook niet proclameren dat ik 5% minder belastingen voor de NMBS moet betalen omdat ik minder aanwervingskansen bij een (in se neutraal!) overheidsbedrijf heb. Laat ons hopen dat de mentaliteit van La Belgique de papa definitief achter ons ligt.
Mijn excuses dat ik weer offtopic ga. Ik heb op dit forum destijds een topic hierover gelezen maar ben het uit het oog verloren. Misschien dat deze conversatie erbij kan worden geplaatst?
ik vrees van niet.ronny schreef:Denk je nu echt dat je in KMO's en andere grote bedrijven geen voorrang krijgt omdat er een familielid werkt ? Ik vind daar niets mis mee, uiteindelijk heb je ook kennisoverdracht tussen familieleden zonder dat dit het bedrijf iets kost. Het is dus economisch gezien "return on investment".Jeroen schreef:
Laten we elkaar begrijpen! er zijn nog geen total loss ongelukken gebeurt.Jules schreef:Een beetje hoger lees ik nog nooit een ongeval met een eurostar.
Vergeten dat in de beginperiode een vrachtwagen geramd is op een overweg? De loc stond lange tijd buiten dienst.
In Frankrijk is een Eurostar ontspoord tegen hoge snelheid aan een wissel een paar jaren geleden (was het stel 3101/3102 hetzelfde stel waarover deze ganse discussie gaat) het treinstel was toen lange tijd buiten dienst.
In Vorst is een paar jaar geleden een Break ingereden in de flank van een eurostar. Het betreffende stel stond lange tijd buiten dienst.
In London is vorig jaar een locomotief van een eurostar uitgebrand. Is momenteel nog altijd in herstelling.
En dat verhaaltje over die reservestukken. Is echt wel grappig. Het stel is niet gerenoveerd. Heeft de laatste wijzigingen voor HS1 niet gekregen. Welke stukken kunnen dan nog dienen uitgenomen een paar vermogenmodules. En zeg nu zelf, als Eurostar niet betaald voor het stel denk je dat de nmbs directie geneigd is om stukken uit het stel te halen terwijl dat NIETS opbrengt. Wat zou je zelf doen.
Er is trouwens een volledige reserve locomotief namelijk 3999