Triple Playmobils ?
Re: Triple Playmobils ?
europa geeft voor cargo al de mogelijkheid om concurrentie te voeren dus heb je best afzonderlijk bedrijven, want dat cargo bedrijf geniet anders voordelen (zoals subsidies) waar het geen recht op heeft in functie van eerlijk handel drijven tov die andere cargo bedrijven, vandaar die splitsing tussen goederen en passagiers om dit moment.
Hallo,
Maar is dat dan verplicht? Want, ik ziet niet in waarom de NMBS zich zou splitsen om zelf minder subsidies te kunnen ontvangen...
Overigens in ons grote buurland is reizigersverkeer wel al vrij, en aan die hun Bahn-soep geraak ik al helemaal niet meer uit... En zij waarschijnlijk zelf ook al niet meer...
Groeten,
Joris De Mol
Bedankt voor de uitleg.Steven schreef:europa geeft voor cargo al de mogelijkheid om concurrentie te voeren dus heb je best afzonderlijk bedrijven, want dat cargo bedrijf geniet anders voordelen (zoals subsidies) waar het geen recht op heeft in functie van eerlijk handel drijven tov die andere cargo bedrijven, vandaar die splitsing tussen goederen en passagiers om dit moment.
Maar is dat dan verplicht? Want, ik ziet niet in waarom de NMBS zich zou splitsen om zelf minder subsidies te kunnen ontvangen...
Overigens in ons grote buurland is reizigersverkeer wel al vrij, en aan die hun Bahn-soep geraak ik al helemaal niet meer uit... En zij waarschijnlijk zelf ook al niet meer...
Groeten,
Joris De Mol
je kan geen gemengde activiteiten hebben op deze moment he. aangezien je voor het ene deel wel en voor het andere deel geen subsidies mag geven.
Op een paar interconnex treintjes na wordt er in Duitsland nog niet echt veel in "Open Access" met reizigerstreinen gereden. Verwar het aanbesteden van regionaal vervoer niet met de vrijmaking van het reizigersvervoer.Joris schreef: Overigens in ons grote buurland is reizigersverkeer wel al vrij, en aan die hun Bahn-soep geraak ik al helemaal niet meer uit...
De aanbestedingen hebben overigens in Duitsland voor een ware heropleving van het lokale spoor gezorgd.
Eigenlijk haalt die verlenging niet zoveel uit aan het capaciteit op l15; Ze kunnen er in de spits nu al niet helemaal op, wat willen ze dan bereiken met een bakske meer....
door die MW te verlengen kom je aan meer rijtuigen in totaal. de treinen zullen er niet langer door worden, maar hierdoor krijgen ze eventueel de kans om een trein MEER te laten rijden in de spits omdat ze wat materieel meer hebben waardoor je wat meer mensen gelukkig kan maken. Je gaat namelijk de mensen gaan verdelen over meer rijtuigen die wel te verstaan niet meer op precies hetzelfde moment aan het rijden zijn. ER gaan altijd mensen zijn die gebruik kunnen maken van de nieuwe verbinding ipv de overvolle bestaande verbinding.
waarom gebruiken ze geen HLD's meer dan kon je zoveel rijtuigen als je maar wou aankoppelen dan had je dat probleem niet
-
Misschien binnen 10 jaar als de Ijzeren Rijn echt in gebruik is, maar anders zie ik dat nooit gebeuren (en zie ik er het nut ook niet echt van in).
Wat bedoel je juist? Ik denk toch dat de L-treinen makelijk verlengd kunnen worden?melle schreef:Eigenlijk haalt die verlenging niet zoveel uit aan het capaciteit op l15; Ze kunnen er in de spits nu al niet helemaal op, wat willen ze dan bereiken met een bakske meer....
En de IRe, zit die aan zijn maximale lengte?
Misschien kan men bij het tussenplaatsen van een extra rijtuig dan ook de huidige 1ste klas deklasseren en in het middenste rijtuig in de nabijheid van het tiolet een deftige NIEUWE 1ste klas met minstens 16 zetels voorzien.
Maar zo slim zal men bij de NMBS niet zijn zeker?
Welk bedrijf gaat die verlenging uitvoeren de constructeur Alstom ?
waarom gebruiken ze geen HLD's meer dan kon je zoveel rijtuigen als je maar wou aankoppelen dan had je dat probleem niet
Zucht

Greetz
Sven
nog een nieuwe 1ste klas, pff, daar zit toch bekan niemand in. Mij part maken ze nieuwe rijtuigen die af en aan kunnen gekoppeld worden bij een 62 tijdens de spits. Dan kan je tenminste doorschuiven...Duikbril AM86 schreef:Misschien kan men bij het tussenplaatsen van een extra rijtuig dan ook de huidige 1ste klas deklasseren en in het middenste rijtuig in de nabijheid van het tiolet een deftige NIEUWE 1ste klas met minstens 16 zetels voorzien.
-