Triple Playmobils ?
Triple Playmobils ?
De NMBS zou momenteel bestuderen of de reeks 41 kan voorzien worden van een tussenrijtuig.
Re: Triple Playmobils ?
Met of zonder eigen motor ? Anders worden ze toch wel beetje "lam" ?Adler schreef:De NMBS zou momenteel bestuderen of de reeks 41 kan voorzien worden van een tussenrijtuig.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Triple Playmobils ?
maar ze zouden niet alle mw41 een 3e rijtuig geven, en als dit zonder motoren is, zullen ze niet meer goed remmen ook, tzelfde lijk bij de breaksAdler schreef:De NMBS zou momenteel bestuderen of de reeks 41 kan voorzien worden van een tussenrijtuig.
greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: Triple Playmobils ?
Wel, er bestaat inderdaad een mogelijkheid dat er een subversie komt van de reeks 41, die dan een tussenrijtuig zouden krijgen. Eigenlijk geen slecht gedacht. Vooral voor de IR-verbinding Antwerpen-Centraal - Neerpelt/Hasselt via Mol zou dit goed zijn, aangezien er op die verbinding meestal wel meerdere 41's aan gekoppeld zijn, en dan zit je daar met al die overbodige stuurposten... Deze treinverbinding stopt gelukkig ook niet alle vijf minuten, zodat het verminderde optrekvermogen nog niet zoveel kwaad zou kunnen, moest het tussenrijtuig niet gemotoriseerd zijn.
Re: Triple Playmobils ?
waren de breaks vroeger maar met twee rijtuigenHLE 2302 schreef:maar ze zouden niet alle mw41 een 3e rijtuig geven, en als dit zonder motoren is, zullen ze niet meer goed remmen ook, tzelfde lijk bij de breaksAdler schreef:De NMBS zou momenteel bestuderen of de reeks 41 kan voorzien worden van een tussenrijtuig.
greetz 2302
Re: Triple Playmobils ?
èn toen ze nog goed optrokken en afremdenTrainspotterke schreef:Inderdaad, toen ze ook nog hun rode livrei hadden.
greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: Triple Playmobils ?
Mischien een quizvraagje
Waarom hadden in het begin de "break's" een beschermkap over hun GF koppeling zitten en nu niet meer?
Groeten ,



Groeten ,

Re: Triple Playmobils ?
Heb daar eigenlijk ook al op gelet, maar dan vooral bij buitenlands materieel met GF-koppeling, dat die een beschermingskap hebben zitten overhun koppeling...
Re: Triple Playmobils ?
Het lijkt me toch nuttig om het tussenrijtuig te motoriseren.Trainspotterke schreef:Wel, er bestaat inderdaad een mogelijkheid dat er een subversie komt van de reeks 41, die dan een tussenrijtuig zouden krijgen. Eigenlijk geen slecht gedacht. Vooral voor de IR-verbinding Antwerpen-Centraal - Neerpelt/Hasselt via Mol zou dit goed zijn, aangezien er op die verbinding meestal wel meerdere 41's aan gekoppeld zijn, en dan zit je daar met al die overbodige stuurposten... Deze treinverbinding stopt gelukkig ook niet alle vijf minuten, zodat het verminderde optrekvermogen nog niet zoveel kwaad zou kunnen, moest het tussenrijtuig niet gemotoriseerd zijn.
De L-trein Antwerpen - Mol rijdt overdag met 1 stel MW41 (in de spits 2, hoewel die van 8:03 in Lier ook slechts 1 stel is, wat ik niet begrijp), het zou dan toch nuttig zijn ,moest de MW41 een tussenrijtuig krijgen, dat er dan een motor in dat tussendeel voorzien wordt.
Anders zal het acceleratievermogen voor een stoptrein te zwak zijn en blijven veel verbindingen met een vrij lage capaciteit zitten. Want om eerlijk te zijn, 1 MW41 overdag op bv. de verbinding Antwerpen - Herentals - Mol is eigenlijk iets te weinig.
Re: Triple Playmobils ?
Mij part zetten ze m2 en 62/51 maar terug in, mw41 trekt op niks, en kheb ze hier in olen al genoeg gezien. T probleem ligt gewoon in de spits, meer niet. Dus kweetniet of t wel nuttig zou zijn er nog een bak tussen te hangen. Had de nmbs van int begin betere mw's besteld, hadden ze nu niet zoveel problemen gehad.
Re: Triple Playmobils ?
Hoe kan jij dat weten als je amper 14 bent?HLE 2302 schreef:èn toen ze nog goed optrokken en afremdenTrainspotterke schreef:Inderdaad, toen ze ook nog hun rode livrei hadden.
greetz 2302

Het vermogen van een Break is verhoogd toen deze zijn tussentijtuig kreeg, en hoewel het misschien wat verminderd is moet je zeker niet klagen over de Break zijn capaciteiten (vind ik).
Trouwens een MW41 heeft ook een serieuze mogelijkheid om snel op te trekken, dus waarom zou dat derde rijtuig gemotoriseerd moeten zijn...
Re: Triple Playmobils ?
Klopt volledig.Dietrich schreef: Trouwens een MW41 heeft ook een serieuze mogelijkheid om snel op te trekken, dus waarom zou dat derde rijtuig gemotoriseerd moeten zijn...
De collega's van den Diesel al horen vertellen dat zij zelden de hoogste tractiestand gebruiken op de MW41. Die stellen hebben op het moment vermogen te over.
Aan de remcapaciteiten verandert eigenlijk niet zo veel. Een tussenrijtuig is ook gewoon geremd.
Juist recuperatieremming zal een beetje minder worden. (die is bij de breaks trouwens toch de helft van de tijd defect...).
Re: Triple Playmobils ?
Dat is waar, maar een 41 remt ook voor een groot deel op de motor, vandaar dat het remvermogen er waarschijnlijk ook wat op achteruit zou gaan met een niet-gemotoriseerd tussenrijtuig.