Pagina 3 van 3

Re: RDV

Geplaatst: 02 mar 2011, 09:26
door 260689
Elke treinbegeleider is verplicht naar RDV te bellen, BV als hij nog voor het rood staat aan het perron als het vertrek al gegeven is, verkeerde informatie op de borden, bij elke onregelmatigheden zijn deze verplicht naar jullie RDV te bellen. Zij mogen NIET naar den blok bellen of traffic control.

Re: RDV

Geplaatst: 02 mar 2011, 10:39
door Flex
Voordat RDV opgeroepen wordt voor een gesloten sein:

- Treinbegeleider neemt contact op met bestuurder. Deze weet meestal de oorzaak ervan. Hij communiceert immers met de blokpost.

- Als het langer dan 3 minuten zal duren:
ofwel zou de blok de onderstationchef moeten oproepen zodat deze tegen de betrokken treinbegeleider uitleg kan verschaffen,
ofwel dient er omgeroepen te worden dat het vertrek wordt uitgesteld om reden X of Y.

- Treinbegeleider bedient het noodsein als voorgaande handelingen niet zijn gebeurd en na 3 minuten voor het gesloten sein.

Ik geloof dat het in deze volgorde het beste van al werkt.

Re: RDV

Geplaatst: 02 mar 2011, 10:49
door 260689
In theorie is dit meestal zo, in praktijk moeten we denken aan de stiptheid en bellen we na 3min naar RDV, sommige bellen gewoon zelf naar den blok BV in berchem.

Re: RDV

Geplaatst: 02 mar 2011, 19:23
door KB
Flex schreef: (denk aan aflos personeel, roulement materieel, bevordering reizigers, etc)
Bevordering reizigers? Wat moet ik me daar bij voorstellen?

Re: RDV

Geplaatst: 02 mar 2011, 19:53
door groentje
Het meezenden van de reizigers met een andere trein. Typisch NMBS-speak.

Re: RDV

Geplaatst: 07 mar 2011, 10:51
door Jani
Flex schreef:Een paar opmerkingen:

Daarbij komt nog dat de taakverdeling bij ons compleet verkeerd zit. We werken per team met 2 man en dit zijn respectievelijk een "verbindingsbediende" en een "coordinator". Dit werkt echter niet! Telefoons komen bij beiden toe en daardoor werken we vaak aan hetzelfde probleem zonder het van elkaar te weten. Vergissingen en frustratie zijn het gevolg.

Voorlopig ga ik het hierbij laten. Vragen en opmerkingen altijd welkom.

Jullie bellen zelfs met twee tegelijkertijd naar dezelfde tafel op TC. :roll:

Re: RDV

Geplaatst: 07 mar 2011, 15:21
door Paul
groentje schreef:Het meezenden van de reizigers met een andere trein. Typisch NMBS-speak.
Voor één keer eens geen gallicisme, maar een germanisme ("beförderen", "Beförderung").

Re: RDV

Geplaatst: 23 mar 2011, 07:37
door Flex
Trouwens, heeft er iemand hier INFORMATIE over het hoe/wanneer/wat van de nieuwe structuur van de RDV die er zit aan te komen?

Re: RDV

Geplaatst: 23 mar 2011, 11:46
door groentje
Evenveel als over de toekomst van TC: veel geruchten, weinig zeker.

Re: RDV

Geplaatst: 26 mar 2011, 14:23
door Jani
Flex schreef:Trouwens, heeft er iemand hier INFORMATIE over het hoe/wanneer/wat van de nieuwe structuur van de RDV die er zit aan te komen?
Jullie gingen toch samenzitten met de tractieverdelers (alhoewel de meerderheid daar het bloed van RDV'ers wel kan drinken)

Re: RDV

Geplaatst: 29 mar 2011, 16:43
door Flex
Ik stelde die vraag omdat ik het moe ben om telkens als laatste te weten te komen wat er met ons zal gebeuren. Onlangs heb ik echter nieuws gekregen.

@Jani: Ja, we gaan idd samen zitten in de nabije toekomst. Gisteren heb ik horen zeggen dat de nieuwe "werking" van RDV mogelijks al halverwege april kan ingaan. Wellicht wordt het maand mei dus :-)
Het gaat over de invoering van een detectie- en informatiesysteem waarin we per dossier gaan moeten werken. Dit zal heel omslachtig zijn (lees: traag) en hoogst waarschijnlijk werkt dit ook van geen kanten. Nu, ze willen het proberen. Als 't niet werkt: andere bazen? ;-)

Ik wens ook iedereen veel succes die in de nabije toekomst met ons zal moeten samenwerken, want het zal een boeltje worden. Processie van Echternach heeft er geen lap aan.