RDV
Re: RDV
Geven zij de prioriteiten aan TC ?Steven schreef:je geeft het antwoord zelf hetsjoek schreef:En wat doet het RDV dan precies?
Dispatching van de reizigerstreinen of iets anders?
mvg
Of moeten zij de communicatie van TC naar treinen en reizigers verbeteren ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: RDV
totaal verkeerde titel dus , zij doen geen dispatching zij "vertellen" het alleen voort... alhoewel RDV de prioriteiten zou moeten zetten ... zij moeten beslissen welke "reizigerstreinen" voorgaan op andere "reizigerstreinen" van NMBS.Bartjedj schreef:TC is van Infrabel, en geeft alle informatie aan alle maatschappijen. Het is dan de taak van RDV om de info die TC aan hen geeft te behandelen en te sturen naar de correcte plaats.
BDJ
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: RDV
Enkele citaten uit de documentatiemap van Traffic Control:dentheo schreef:totaal verkeerde titel dus , zij doen geen dispatching zij "vertellen" het alleen voort... alhoewel RDV de prioriteiten zou moeten zetten ... zij moeten beslissen welke "reizigerstreinen" voorgaan op andere "reizigerstreinen" van NMBS.Bartjedj schreef:TC is van Infrabel, en geeft alle informatie aan alle maatschappijen. Het is dan de taak van RDV om de info die TC aan hen geeft te behandelen en te sturen naar de correcte plaats.
BDJ
Hoofdopdrachten Traffic Control:
- Beheer en coordinatie treinverkeer in real time
- Snel herstel van normale toestand in geval van incidenten
- Kwalitatieve verspreiding van informatie
Conclusie
Kwalitatieve dienstverlening is prioriteit
- Klant is onze grootste bezorgdheid
- Zowel voor regelmaat als voor informatieverspreiding
Na anderhalf jaar is dus blijkbaar duidelijk geworden dat de informatieverspreiding naar de reizigers een ramp is.
Traffic Control heeft 7,5 miljoen euro gekost.
Omdat Descheemaecker blijkbaar zenuwachtig wordt van de klachten van minister Vervotte gaat hij nu een eigen 24/7 dienst oprichten naast Traffic Control.
Gaat dit dan wel werken ?
Re: RDV
In de praktijk zal RDV verantwoordelijk zijn voor :
- verzorgen van aansluitingen
- verder helpen van gestrande reizigers (bus, taxi)
- voorzien van personeel en materieel bij problemen
- informatie ivm de aanwezigheid van groepen en minder validen in de treinen omdat dit vertraging in een station kan veroorzaken.
- verzorgen van aansluitingen
- verder helpen van gestrande reizigers (bus, taxi)
- voorzien van personeel en materieel bij problemen
- informatie ivm de aanwezigheid van groepen en minder validen in de treinen omdat dit vertraging in een station kan veroorzaken.
Re: RDV
Dus alles behalve dispatching ???gysev schreef:In de praktijk zal RDV verantwoordelijk zijn voor :
- verzorgen van aansluitingen
- verder helpen van gestrande reizigers (bus, taxi)
- voorzien van personeel en materieel bij problemen
- informatie ivm de aanwezigheid van groepen en minder validen in de treinen omdat dit vertraging in een station kan veroorzaken.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: RDV
Toch wel : dispatching van materieel en personeel en opvolgen van de reizigerstreinen. "Dispatching" betekent gewoon coördineren van de middelen en het personeel en niet uitsluitend verkeersregeling. RDV kan bv een trein afschaffen en TC wordt gewoon verwittigd dat een bepaald rijpad niet zal worden gebruikt. TC kan dit rijpad dan in theorie ter beschikking stellen van een andere operator of een extra trein toelaten die het rijpad overneemt.
Re: RDV
Het is zelfs zover gekomen dat RDV en Trafic Control in koude oorlog liggen (gemerkt op woensdag avond op L59 met een wisselstoring tussen Lokeren en Sint-Niklaas).
22u00 TBG belt naar RDV voor informatie te vragen voor het verdere verloop van de rit te Lokeren (L trein Gent -Antwerpen).
RDV: Sorry er is juist shiftwisseling en die van TC zijn niet content da alles in het rood staat, we gaan ze nu ni lastig vallen.
TBG vraagt of de reizigers niet op de Oostende - Antwerpen kunnen stappen aangezien die ook binnen kwam in Lokeren.
RDV kon daar niet op antwoorden.
Ondertussen stond de IC Poperinge - Brussel - Sint-Niklaas ook al in het station.
Om 22u20 vertrok de IC-G naar Antwerpen, en om 22u27 vertrokken wij erachter.
RDV belt naar TBG bij het binnenrijden van Sint-Niklaas dat ze de Kortrijk - Antwerpen voor gaan laten omdat er op deze trein nog een 30 tal beneluxreizigers opzitten voor de laatste Beneluxtrein en dat onze trein beperkt was tot Berchem. TBG loopt via het perron naar de TB om hem dit te melden. Krijgt de TBG telefoon van den blok in Sint-Niklaas met het bevel om te vertrekken (sein stond voor ons groen). De Kortrijk - Antwerpen heeft dus zitten meepuffen achter de L trein (boycotten?????). In Antwerpen - Zuid heeft de IC-C ons op tegenspoor voorbij gestoken.
Aankomst te Berchem werd met 57 minuten later dan voorzien aangekomen.
En zo zijn er nog een tal van andere problemen bij incidenten.
Ik wil maar zeggen met de komsten van TC en RDV rijden de treinen veel minder stipter.
Vroeger was dat den blok bellen voor aansluitingen en dergelijke en dan was er zelden een kleine vertraging te melden (heel uitzonderlijk waren er dan ook grote vertragingen)
Neem nu het winterweer, 20 jaar geleden reden de trein op tijd.
22u00 TBG belt naar RDV voor informatie te vragen voor het verdere verloop van de rit te Lokeren (L trein Gent -Antwerpen).
RDV: Sorry er is juist shiftwisseling en die van TC zijn niet content da alles in het rood staat, we gaan ze nu ni lastig vallen.
TBG vraagt of de reizigers niet op de Oostende - Antwerpen kunnen stappen aangezien die ook binnen kwam in Lokeren.
RDV kon daar niet op antwoorden.
Ondertussen stond de IC Poperinge - Brussel - Sint-Niklaas ook al in het station.
Om 22u20 vertrok de IC-G naar Antwerpen, en om 22u27 vertrokken wij erachter.
RDV belt naar TBG bij het binnenrijden van Sint-Niklaas dat ze de Kortrijk - Antwerpen voor gaan laten omdat er op deze trein nog een 30 tal beneluxreizigers opzitten voor de laatste Beneluxtrein en dat onze trein beperkt was tot Berchem. TBG loopt via het perron naar de TB om hem dit te melden. Krijgt de TBG telefoon van den blok in Sint-Niklaas met het bevel om te vertrekken (sein stond voor ons groen). De Kortrijk - Antwerpen heeft dus zitten meepuffen achter de L trein (boycotten?????). In Antwerpen - Zuid heeft de IC-C ons op tegenspoor voorbij gestoken.
Aankomst te Berchem werd met 57 minuten later dan voorzien aangekomen.
En zo zijn er nog een tal van andere problemen bij incidenten.
Ik wil maar zeggen met de komsten van TC en RDV rijden de treinen veel minder stipter.
Vroeger was dat den blok bellen voor aansluitingen en dergelijke en dan was er zelden een kleine vertraging te melden (heel uitzonderlijk waren er dan ook grote vertragingen)
Neem nu het winterweer, 20 jaar geleden reden de trein op tijd.
Re: RDV
klopt, maar in het geval van problemen zijn deze extra instanties een pain in the ass
als een onderstationschef reizigers bv. een hoop mensen heeft die door een afgelaste trein vragen achter een extra halte in een bepaald station, dan bellen zij meestal eerst naar "den blok", daar krijgen ze ofwel het deksel op hun neus, ofwel wordt er naar TC gebeld en krijgt de regelaar (meestal) direct een antwoord
als echter het personeel van Mobility de regels volgt, dan bellen zij naar RDV (deze regelen dat dan met TC) en er is niemand, werkelijk niemand die er dan eens aan denkt om het Infrabel personeel "in den blok" in te lichten over deze extra stop zodat de VerkeersINFORMATIEbedienden dit kunnen omroepen naar alle reizigers op het perron. Want omroepingen is een Infrabel bevoegdheid.
en wanneer we dan weten dat er een extra stop is, dan is de trein ofwel al lang vertrokken of tenminste in één van de twee stations al gepasseerd zodat 50% van de reizigers van niets wisten
of je zet uit eigen initiatief mensen op een alternatieve trein, ook als is dat een L trein of een CR, het eerste vertrek is het eerste vertrek, toch zeker als de originele verbinding met een RTP zodat het ook werkelijk de eerste aankomst kan zijn
krijg je echter net te horen nadat al deze mensen zijn ingestapt en vertrokken, dat een IC trein een uitzonderlijke stop zal gaan maken in een bepaald station (waarvoor je eigenlijk iedereen op die L trein hebt gezet), waardoor vijf minuten later die L trein op een zijperron wordt stilgezet in een station zodat de IC kan passeren (waardoor de L trein gemiddeld tot tien minuten extra vertraging oploopt).
ik voel persoonlijk dan dat ik die reizigers bedrogen heb in hun alternatief
spijtig genoeg kunnen veel omroepers niet beter weten, omdat RDV en TC de omroeper meestal vergeten in te lichten
als een onderstationschef reizigers bv. een hoop mensen heeft die door een afgelaste trein vragen achter een extra halte in een bepaald station, dan bellen zij meestal eerst naar "den blok", daar krijgen ze ofwel het deksel op hun neus, ofwel wordt er naar TC gebeld en krijgt de regelaar (meestal) direct een antwoord
als echter het personeel van Mobility de regels volgt, dan bellen zij naar RDV (deze regelen dat dan met TC) en er is niemand, werkelijk niemand die er dan eens aan denkt om het Infrabel personeel "in den blok" in te lichten over deze extra stop zodat de VerkeersINFORMATIEbedienden dit kunnen omroepen naar alle reizigers op het perron. Want omroepingen is een Infrabel bevoegdheid.
en wanneer we dan weten dat er een extra stop is, dan is de trein ofwel al lang vertrokken of tenminste in één van de twee stations al gepasseerd zodat 50% van de reizigers van niets wisten
of je zet uit eigen initiatief mensen op een alternatieve trein, ook als is dat een L trein of een CR, het eerste vertrek is het eerste vertrek, toch zeker als de originele verbinding met een RTP zodat het ook werkelijk de eerste aankomst kan zijn
krijg je echter net te horen nadat al deze mensen zijn ingestapt en vertrokken, dat een IC trein een uitzonderlijke stop zal gaan maken in een bepaald station (waarvoor je eigenlijk iedereen op die L trein hebt gezet), waardoor vijf minuten later die L trein op een zijperron wordt stilgezet in een station zodat de IC kan passeren (waardoor de L trein gemiddeld tot tien minuten extra vertraging oploopt).
ik voel persoonlijk dan dat ik die reizigers bedrogen heb in hun alternatief
spijtig genoeg kunnen veel omroepers niet beter weten, omdat RDV en TC de omroeper meestal vergeten in te lichten