Tijdens een reisweg langs het vertrekstation passeren

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Joris
Contacteer:

Re: Tijdens een reisweg langs het vertrekstation passeren

Bericht door Joris »

Hallo,
Adler schreef: Maar als er in Mechelen ingangscontrole zou zijn, hoe kan men dan weten dat je al niet van Antwerpen komt en dus je reis hebt onderbroken ?
Al die zaken zijn dus niet te controleren tenzij je de hele tijd zou gevolgd worden door iemand.
Er staat dan slechts 1 stempel op je kaartje?
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Adler

Bericht door Adler »

Joris schreef:Hallo,
Adler schreef: Maar als er in Mechelen ingangscontrole zou zijn, hoe kan men dan weten dat je al niet van Antwerpen komt en dus je reis hebt onderbroken ?
Al die zaken zijn dus niet te controleren tenzij je de hele tijd zou gevolgd worden door iemand.
Er staat dan slechts 1 stempel op je kaartje?
Groeten,
Joris De Mol
Op die stempels kan je niet rekenen.
Heel dikwijls is er zelfs geen controle tussen Brussel en Antwerpen op de IC.
Men maakt het gewoon allemaal veel te ingewikkeld met al die regels.
Steven

Bericht door Steven »

Als ze willen halen veel uit die stempel, die stempel geeft datum, trein, controlebediende en bijgevolg is de rest maar op te zoeken.
treinbruno

Bericht door treinbruno »

ik had eens een stempeltje met een verkeerd treinnummer, en ook eens een met een verkeerde datum :)
Afbeelding
Adler

Bericht door Adler »

Steven schreef:Als ze willen halen veel uit die stempel, die stempel geeft datum, trein, controlebediende en bijgevolg is de rest maar op te zoeken.
Steven, dan moet er wel eerst een stempel zijn.
Ik heb me misschien verkeerd uitgedrukt, maar wat ik wil zeggen met mijn vorig bericht is dat je op het stuk Mechelen-Antwerpen heel weinig kans hebt om gecontroleerd te worden, zelfs tijdens het spitsuur.
Ik doe zelf elke dag het traject Mechelen-Antwerpen en ik schat dat ik maar 1 op de 5 keer een TBG zie in de trein.
Ik heb in een ander topic al eens gezegd dat er elke dag iemand in eerste klas zit met een tweede klas treinkaart.
Niet moeilijk natuurlijk als er bijna nooit controle is.
Steven

Bericht door Steven »

Dan heb ik meer pech als u, tussen Brussel en Antwerpen heb ik in 75% van de gevallen controle, in dienst of vrije tijd maakt daar weinig verschil op.
Adler

Bericht door Adler »

Steven schreef:Dan heb ik meer pech als u, tussen Brussel en Antwerpen heb ik in 75% van de gevallen controle, in dienst of vrije tijd maakt daar weinig verschil op.
Misschien dat de meeste controles gebeuren tussen Brussel en Mechelen of dat het sterk afhangt van het type trein.
Ik kan alleen maar spreken over de IC 's avonds tussen Mechelen en Antwerpen en daar is zeer weinig controle op.
Steven

Bericht door Steven »

tja ik heb een meer gespreid verplaatsingspatroon, heb niet echte vaste uren of dagen dat ik op die lijnen kom. Maar laat me zeggen dat in Vlaanderen overwegend vrij goede controle is. In Wallonie is de controlegraad in mijn ogen pas aanzienlijk laag (uitgezonderd de 'grote' IC verbindingen)
Paul
Contacteer:

Bericht door Paul »

treinbruno schreef:ik had eens een stempeltje met een verkeerd treinnummer, en ook eens een met een verkeerde datum :)
Stempeltje met verkeerd treinnummer gebeurt inderdaad geregeld. Het komt nogal eens voor dat de TBG vergeet om zijn kniptang na elke rit aan te passen. Op mijn railflex FSN-FLV heb ik al heel wat stempeltjes gekregen met een ander treinnummer dan de trein die ik in feite genomen heb...

Paul
Vriendelijke groet,

Paul
http://belgischespoorlijnen.be
tomdg

Bericht door tomdg »

heb ooit iemand gezien die met een treinkaart gent-melle de IR trein in gent naar wetteren nam om daar over te stappen op een trein naar melle. Die TBG kon daar toch niet mee lachen na een discussie van enkele min. heeft die vrouw dan maar een ticketje melle-weteren H/T gekocht. Dit was ook wel te verwachten want de tijdswinst is amper 1min. :lol:.
treinbruno

Bericht door treinbruno »

dan doet die toch niks verkeerd :lol: ik zou vet discusieren hoor :)
en voor zoiets te voorkomen heb ik ook de bundel op mijn laptop staan :)
Afbeelding
Dieselfreak

Bericht door Dieselfreak »

tomdg schreef:heb ooit iemand gezien die met een treinkaart gent-melle de IR trein in gent naar wetteren nam om daar over te stappen op een trein naar melle. Die TBG kon daar toch niet mee lachen na een discussie van enkele min. heeft die vrouw dan maar een ticketje melle-weteren H/T gekocht. Dit was ook wel te verwachten want de tijdswinst is amper 1min. :lol:.
Volgens mij is dit volledig legaal:
nmbs schreef:In principe dien je steeds de kortste afstand tussen het station van vertrek en van aankomst te nemen.Je mag echter een andere reisweg volgen, voor zover je hiermee vlugger op je bestemming aankomt.
De nmbs zegt niets over een minimale tijdswinst die er moet zijn, dus zelfs al ben je door een omweg te nemen (in theorie) maar 1 minuut vroeger op je bestemming, dan is het reglementair.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Paul
Contacteer:

Bericht door Paul »

Neen, dat is niet toegestaan. Het is juist een voorbeeld van het geval waar dit onderwerp mee gestart is: je mag je bestemming niet voorbijrijden om er nadien terug te keren. Om van Gent naar Melle via Wetteren te reizen moet je een via-biljet hebben. Of een treinkaart voor het traject Gent - Wetteren. Met een treinkaart voor het traject Gent - Melle mag het niet.

Paul
Vriendelijke groet,

Paul
http://belgischespoorlijnen.be
wjb87

Bericht door wjb87 »

Ik ben laatst vanuit Nederland (grensovergang Visé) naar Barvaux gegaan. Ik vertrok met de IC van 10:09 uit Maastricht naar Liège-Guillemins, die daar om 10:39 aankwam. Dan had ik daar tot 12:22 kunnen wachten op de L-trein naar Jemelle, die om 13:12 in Barvaux zou aankomen. Ik heb echter vanuit Liège-Guillemins om 10:47 de IC genomen naar Namur (11:27), toen om 11:41 de IC naar Marloie (12:14) en daarvandaan om 12:30 de L-trein waarmee ik om 12:48 vanuit de andere richting in Barvaux aankwam. Terug ben ik via de korte route naar Liège gegaan en zodoende had ik een prachtig rondje Ardennen voor slechts 15 euro! :D
Hogersluys

Bericht door Hogersluys »

wjb87 schreef:Ik ben laatst vanuit Nederland (grensovergang Visé) naar Barvaux gegaan. Ik vertrok met de IC van 10:09 uit Maastricht naar Liège-Guillemins, die daar om 10:39 aankwam. Dan had ik daar tot 12:22 kunnen wachten op de L-trein naar Jemelle, die om 13:12 in Barvaux zou aankomen. Ik heb echter vanuit Liège-Guillemins om 10:47 de IC genomen naar Namur (11:27), toen om 11:41 de IC naar Marloie (12:14) en daarvandaan om 12:30 de L-trein waarmee ik om 12:48 vanuit de andere richting in Barvaux aankwam. Terug ben ik via de korte route naar Liège gegaan en zodoende had ik een prachtig rondje Ardennen voor slechts 15 euro! :D
Dat is een interessant voorbeeld, wat als jij bijvoorbeeld in Dave-Saint-Martin was afgestapt? (er natuurlijk van uitgaande dat je ipv de IC trein de L-trein nam. Dan had jij perfect legaal een duurdere reis met een goedkoper ticket gemaakt, je bent je eindstation immers niet 'voorbijgereden'.
Plaats reactie