Je mag een ander land niet met het onze vergelijken he...LHOON schreef:Telenet hotspots zijn pure afzetterij, en Belgacom doet het niet veel beter.
Onlangs was ik in Estland, en daar is in vrijwel alle openbare plaatsen gratis wifi met een snelheid waar de meeste Belgische gebruikers slechts van kunnen dromen.
Eten in Brussel Zuid
Re: Eten in Brussel Zuid
Nochtans is dat in België ook allemaal mogelijk maar om één of andere reden lukt het niet, wegens de grote spelers Telenet en Belgacom hun gedrag en de overheid die hier blijkbaar niets aan doet.
-
op sommige plaatsen (zoals veel mcdonnalds) en cafe's enzo heb je wel free hotspot
kun je gratis op internet
http://www.free-hotspot.com/

kun je gratis op internet

http://www.free-hotspot.com/

Gratis hotspots zijn echt niet wijdverspreid hoor. In Parijs heb ik er geen enkele gevonden, in Amsterdam ook niet... In België heb ik wel al veel gebruik gemaakt van de free-hotspot van McDonalds.
En dan heb je natuurlijk nog veel onbeveiligde netwerken, zelfs aan grote stations (Namen bv).
En dan heb je natuurlijk nog veel onbeveiligde netwerken, zelfs aan grote stations (Namen bv).
Vooral op grote stations. Hoe meer mensen ergens wonen, hoe meer nerwerken en hoe meer open netwerken. Toen de Benelux in Antwerpen-Centraal nog boven kwam, had ik meestal de keus uit 2 of 3 open netwerken.Wover schreef:Gratis hotspots zijn echt niet wijdverspreid hoor. In Parijs heb ik er geen enkele gevonden, in Amsterdam ook niet... In België heb ik wel al veel gebruik gemaakt van de free-hotspot van McDonalds.
Groetjes,
Rian
Hallo,
Goedenavond.
Waarom niet ? Welk enorm verschil is er tussen Estland en België dat vergelijkingen vals maakt ?Je mag een ander land niet met het onze vergelijken he...
Goedenavond.
Estland is een van de economisch sterkst groeiende landen van de wereld.bw494674 schreef:Hallo,Waarom niet ? Welk enorm verschil is er tussen Estland en België dat vergelijkingen vals maakt ?Je mag een ander land niet met het onze vergelijken he...
Het is ook een van de enige landen ter wereld met een inkomstenbelasting die voor iedereen gelijk is (20%).
De informatietechnologie is een van de belangrijkste sectoren van de economie.
Zo is Estland het eerste land waar je kan stemmen via internet.
Ook het programma Skype werd daar ontwikkeld.
Estland is een ex-sovjetrepubliek met amper 1,5 miljoen inwoners. Op informaticavlak hebben ze een ruime voorsprong op de meeste Europese landen, op spoorwegvlak (reizigers) staan ze echter nog ver achter en zijn er qua dienstverlening ten opzichte van de USSR tijd in een aantal opzichten zelfs op achteruitgegaan.bw494674 schreef:Hallo,Waarom niet ? Welk enorm verschil is er tussen Estland en België dat vergelijkingen vals maakt ?Je mag een ander land niet met het onze vergelijken he...
Goedenavond.
Iedereen wenst dat alles onbeperkt gaat en dat je geen down en upload limiet mag hebben, ok ja maar als jij dan met je hele straat onbeperkt op het net zit en de ene pipo heeft dan bijna de helft van de bandbreedte dan zit jij daar mooi met een lagere snelheid samen met de andere gebruikers in uw straat... En over gratis draadloos in stations, dit valt nog goed mee in ons land, zoals men hier al even heeft aangehaald trouwens.bw494674 schreef:Hallo,Waarom niet ? Welk enorm verschil is er tussen Estland en België dat vergelijkingen vals maakt ?Je mag een ander land niet met het onze vergelijken he...
Goedenavond.
Omdat je de volledige vergelijking moet durven maken dan en dus ook naar de randvoorwaarden moet kijken (economische toestand, technologische toestand/perspectieven, beleid,...) Je kan niet gewoon het positieve eruit halen en aan de rest voorbijgaan. Ander land, andere context, andere mogelijkheden. "Wat geldt als waarheid aan de ene kant van de Pyreneeën, is dwaasheid aan de andere kant" (P. Blaise, dacht ik).bw494674 schreef: Waarom niet ? Welk enorm verschil is er tussen Estland en België dat vergelijkingen vals maakt ?
Goedenavond.
Andere landen en culturen volgen nu eenmaal een andere weg die tot andere ontwikkelingen leidt. Wat ze niet noodzakelijk beter of slechter maakt overigens, maar je kan er niet zonder meer één aspect uit tillen en dat dan inplanten in een heel andere context. Kijk naar onze sociale zekerheid. Wij vinden dat doorgaans een degelijk systeem. In de VS wordt daar vaak anders over gedacht (terwijl hier dat systeem dan weer raar bekeken wordt). Dat heeft gewoon te maken met de lokale context.
Op zich is er weinig verschil tussen Estland en België op dit specifiek vlak: beiden kennen al jaren de internettechnologie. Hier zitten we echter met een rem op de ontwikkeling vanwege minder fraaie praktijken van de twee grote spelers. Dat heeft allemaal weinig met visie, sociale zekerheid of volk te maken. In Nederland lachen ze ook met onze beperking op dat vlak.
Al krijgen ze in Nederland het W-Lan in de trein al lange tijd niet van de grond...
Dat komt ook doordat bepaalde bedrijven simpelweg niet willen.
BDJ
Dat komt ook doordat bepaalde bedrijven simpelweg niet willen.
BDJ
Ik wil nu niks zeggen, maar na zo een volledige doos van de Wok a Way te hebben binnengespeeld (€ 8,00 en dan heb ik na veel klungelen toch maar een vork genomen ipv die stokjes) ben ik toch nog even 2 stukken pizza gaan halen bij de Sbaro, de Wok a Way is goed als klein tussendoortje, maar zeker geen aanrader als je grote honger hebt. Van smaak vond ik het trouwens ook wat tegenvallen, ik had er eerlijk gezegd meer van verwacht. Maar ja, ieder zijn smaak he!Steven schreef:in brussel zuid, niet zo ver van uw genoemde pizeria heb je nu wok a way, lekker, niet te duur en voldoende om u buikje rond te eten (ook al lijken de porties in dat doosje bij ontvangst weinig, je onderschat de inhoud er van).
Wat wel een aanrader is, is op de hoek met de Argonnestraat "l'étoile du Nord". Daar kan je een lekkere pita eten met frietjes en een cola (geserveerd met een glas erbij) voor € 5,10, dus zeker niet duur en heel lekker! Verder heb ik nog niet veel de gelegenheid gehad om iets uit te testen. Misschien nog 1 klein vraagje, waar is er ergens een frituur aan Brussel Zuid? (een echte frituur, geen kebapzaak waar ze ook wat frietjes verkopen hé)
Salaat en de groenten
Stuka
Friterie Fontainas aan de Hallepoort. Eventjes de Ruslandstraat door en eventjes richting Sint-Gillis wandelen. Een van de beste frituren van Brussel, naar verluidt. Ik kan alleen maar zeggen dat ze goed zijn.
Echte Belgische frieten gebakken door geëmigreerde Grieken
Je kan er ook wel een dürüm of mitraillette krijgen, maar dat kan je in nagenoeg elk Brussels frituur krijgen, zelfs de zeldzame die door autochtone Belgen worden uitgebaat.

Echte Belgische frieten gebakken door geëmigreerde Grieken