Re: Infrabel lanceert veiligheidscampagne
Geplaatst: 21 mei 2009, 13:29
Waarschijnlijk de dronken man. Ik zou niet weten wie er anders verantwoordelijk kan gesteld worden.
van die 'bijna' ongelukken gebeuren zowat iedere dag een paar honderd keer ... een fietser die slalomt en net niet geraakt wordt is al meer een bijna ongeval ...filipdemeyere schreef:Gisteren rond 20u45 ben ik getuige geweest van een bijna-ongeval aan een overweg op L58, meer bepaald hier. Een persoon, duidelijk ferm boven zijn theewater, sukkelde over de overweg in noordelijke richting. Bij z'n eerste stappen over het spoor richting Eeklo, viel hij tussen de twee rails. Mij bewust van het grote gevaar liep ik naar hem toe om te helpen, maar hij kon zich rechtop trekken, en zo verder sukkelen. 'k Bleef nog even kijken totdat ik zeker was dat hij de overweg voorbij was. Alles samen duurde dit toch zeker 10 minuten. Toen de man uit het zicht was verdwenen, reed één minuut later de L trein naar Eeklo over datzelfde spoor. Stel dat de man ietske later was gevallen ... GSM had ik op dat moment niet bij, wat kan/moet je doen in dergelijk geval? Je weet absoluut niet hoe een dronken man gaat reageren als je hem in die toestand probeert te helpen, hij kan misschien agressief worden, in slaap vallen op de sporen, ... Tijd om de hulpdiensten te verwittigen was er naar mijn gevoel niet. Kan/moet je je eigen leven in gevaar brengen om iemand te helpen die op dat moment een groter gevaar loopt? Stel dat de man toch aangereden zou geweest zijn, wie draagt hier de eindverantwoordelijkheid?
Zoek niet te lang naar een rood voorwerp! De bestuurders moeten namelijk op elke kleur anders dan geel of groen reageren als ware het rood. Dus jas, vest, trui, hemd, T-shirt, u heeft vast wel iets dat niet geel of groen is!HLE 2302 schreef:[ ... ]wat je anders kan doen als je geen gsm op zak hebt is richting de trein lopen met een rood voorwerp ...
greetz 2302
Een voorzichtigere aanpak zoals affiches? Dit jaar had Infrabel toch de campagne over de veiligheid aan overwegen, toch? Nu ligt het aantal ongevallen aan overwegen al hoger dan de vorige jaren... De 'hardere' campagnes hebben meer impact op het publiek volgens mij.msts.be schreef:Moeten zo'n campagnes altijd zo gewelddadig zijn ? Ja, de gevolgen van een ongeval zijn ook niet mis, maar er moet toch een aangenamere manier zijn om dit te kunnen uitleggen.