Pagina 3 van 5

Re: 13 naar Brecht....

Geplaatst: 08 apr 2009, 18:04
door rvdborgt
Adler schreef:Steven, men is nu nog bezig met een testprogramma voor de nieuwe software die in december in de Thalys is geinstalleerd omdat de vorige versie van de software niet voldeed.
Men 'hoopt' op een positief resultaat van die nieuwe testen in mei.
Maar het is dus even goed mogelijk dat men nu opnieuw andere gebreken vaststelt.
Het is dus geen kwestie van het afwerken van 6 stellen.
Op dit moment is nog geen enkele Thalys goedgekeurd.
Inbouwen van de apparatuur en testen kan natuurlijk wel parallel gebeuren. Op het moment dat de software is goedgekeurd, dan krijgen gewoon alle stellen een update naar de goedgekeurde versie.

Groetjes,
Rian

Re: 13 naar Brecht....

Geplaatst: 09 apr 2009, 20:49
door Shrek
Afbeelding foto van peter honig

Re: 13 naar Brecht....

Geplaatst: 09 apr 2009, 20:58
door Stijn014
Hij zat daarjuist ook in koppen in de reportage over nutteloze bouwwerken.

Re: 13 naar Brecht....

Geplaatst: 09 apr 2009, 21:43
door Bartjedj
Prachtplaatje!

BDJ

Re: 13 naar Brecht....

Geplaatst: 09 apr 2009, 23:00
door dentheo
Prachtplaat Peter,
Dat is nu het voordeel als ze naar Meer rijden , daar heb je windmolens... :wink: :wink:

Rijden ze ook enkele honderden meters over de grens om te proberen of de ETCS omschakeld ????

Re: 13 naar Brecht....

Geplaatst: 10 apr 2009, 09:12
door Steven
ik zou het is moeten nazien, maar ik weet niet of de gsm-r van de M6 rijtuigen al voorzien is van de NL frequentie. IK dacht van wel maar ben niet 100% zeker. Is dus ook een voorwaarde om de grens over te mogen. De vraag is welke proeven er op het lijstje stonden, denk niet dat het nu de bedoeling was om dat te testen.

Re: 13 naar Brecht....

Geplaatst: 10 apr 2009, 09:17
door Hans
Wil men er dan ook mee over de grens (richting Breda)? Of is met deze (tijdelijke?) samenstelling enkel de noorderkempen-shuttle gepland?

Re: 13 naar Brecht....

Geplaatst: 10 apr 2009, 09:18
door Steven
enkel voor de noorderkempen is deze samenstelling.

Re: 13 naar Brecht....

Geplaatst: 10 apr 2009, 09:49
door dentheo
Steven schreef:ik zou het is moeten nazien, maar ik weet niet of de gsm-r van de M6 rijtuigen al voorzien is van de NL frequentie. IK dacht van wel maar ben niet 100% zeker. Is dus ook een voorwaarde om de grens over te mogen. De vraag is welke proeven er op het lijstje stonden, denk niet dat het nu de bedoeling was om dat te testen.
"officieel niet" , is ook niet nodig voor de shuttle.

Maar de 189 (Siemens) "tulpenlok" is ook al in Brecht geweest...

Re: 13 naar Brecht....

Geplaatst: 10 apr 2009, 09:57
door Steven
wij gebruiken de mesa 24 GSM-R en die zijn standaard van verschillende landen voorzien of het materieel er nu mag komen of niet. Maar ik weet niet van buiten of op de M6 die NL functie er op staat, ik kijk het na zo dra ik kan. Als ik me niet vergis doen er momenteel drie versies de ronde. De BI-mode GSM-R die kan zowel in GSM-R als in grond trein verbinding werken (de klassieke radio zoals hij tot nu toe bestond). De mono mode GSM-R kan enkel in GSM-R werken en heeft dus geen mogelijk de functies van de klassieke radio nog te gebruiken. Bij deze laatste net zoals bij de eerste zitten er meestal meerdere landen op die je kan kiezen. Belgie, Duitsland ben ik altijd zeker van. Maar van die andere twee niet. Verder heb je ook nog het klassiek mobistar net dat we kunnen kiezen (is te gebruiken in Belgiƫ bij slechte ontvangst gsm-r).

Re: 13 naar Brecht....

Geplaatst: 10 apr 2009, 12:17
door DE_6308
Op alle toestellen MESA24 zou de functie GSMR-NL moeten zitten. Wel raar vind ik het dat men niet meteen alle locs, stuurrijtuigen, stellen voorzien van een dual mode toestel waarop zowel de radio grond trein als de GSM R kunnen worden gebruikt. En ik dacht net dat dat de bedoeling was van de inbouw van de MESA 24.

Re: 13 naar Brecht....

Geplaatst: 10 apr 2009, 15:28
door Presario
Is echt een pracht foto! Waarom wordt eigenlijk die "dromedaris"-treinschakeling gebruikt?

Re: 13 naar Brecht....

Geplaatst: 10 apr 2009, 15:47
door Hans
Presario schreef:Is echt een pracht foto! Waarom wordt eigenlijk die "dromedaris"-treinschakeling gebruikt?
De 13en hebben niet het juiste beveiligingssysteem om op L4 te mogen rijden. De M6-stuurstanden zijn bij hun constructie al op voorbereid op ETCS en vandaar dat men er een aan elke kant heeft geplaatst. De 13 levert dan de tractie ed., maar de besturing verloopt in 2 richtingen vanuit een stuurstand.

Re: 13 naar Brecht....

Geplaatst: 10 apr 2009, 16:46
door treinbruno
wat gaan ze nu eigelijk met de 3 traxxen doen die voor de shuttle bestemd waren als de test met de type 13 slaagt?

Re: 13 naar Brecht....

Geplaatst: 10 apr 2009, 17:36
door dentheo
treinbruno schreef:wat gaan ze nu eigelijk met de 3 traxxen doen die voor de shuttle bestemd waren als de test met de type 13 slaagt?
Ik neem aan de software van de andere traxxen erop zetten en dan rijden met goederen ?