Je leukste treinervaring!

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
seppl

Re: Je leukste treinervaring!

Bericht door seppl »

Nog een leuke van enkele jaren geleden.

Ik stap af van de trein nabij mijn woonplaats. Net als de trein opnieuw vertrekt, merk ik dat ik mijn pullover op de trein heb laten liggen.

Ik ga dat vertellen aan de loketbediende. Hij legt me uit dat de treinbegeleider, als niemand anders hem meegenomen heeft, mijn pullover zal aantreffen in het eindstation, en de pullover zal terechtkomen bij de gevonden voorwerpen.

Ik zeg hem dat het mij iets mag kosten om die pullover zo snel mogelijk te kunnen recupereren. De man begrijpt wat ik bedoel en vraagt mijn telefoonnummer.

Enkele uren later belt hij me thuis op en vraagt me om even langs te komen. Daar was mijn pullover, netjes opgevouwen in een kartonnen doos gelegd. Ik was maar wat blij dat ik mijn pullover zo snel terughad en niet naar de gevonden voorwerpen moest. Ik heb de man dan ook 10 Euro drinkgeld gegeven; het ene plezier is immers het andere waard.
eagleheart
Contacteer:

Bericht door eagleheart »

seppl schreef:Een TBG met zin voor humor is altijd een leuke ervaring.

Op een dag zat ik in de trein in Antwerpen-Berchem. Het vertrekuur was al voorbij, maar de trein vertrok niet. Toen de TBG door het rijtuig kwam, vroegen enkele reizigers hem waarom de trein niet vertrok.

TBG: "Deze treinbestuurder zijn dienst is afgelopen. Hij moet afgelost worden door een andere, maar die is er nog niet."
Reizigers: "En waarom is die er nog niet?"
TBG: "Hij komt met de trein."

deze vind ik precies wel behoorlijk lachen:p
antwerpenaar

Bericht door antwerpenaar »

Vorige zomer gehoord op de IC Antwerpen-Oostende:een TBG die er altijd van gedroomd had piloot te worden."Goede middag,beste reizigers,hier spreekt uw treinbegeleider.U bevindt zich op de IC naar Oostende waar we zonder problemen zullen aankomen om XX uur.DE buitentemperatuur is 21 graden en het is lichtbewolkt.Het personeel van deze trein wenst u nog een aangename reis.
AM80

Bericht door AM80 »

Hoi

Ik heb ooit, tot hilariteit van mijn medereizigers, een stevig gebouwde Afrikaans dame die vroeg of de trein in Halle stopte wijsgemaakt dat die enkel stopte als ze zou bellen (zoals op de bus), Deze lieve dame snapte niet dat iedereen begon te grinniken toen ze vastberaden op zoek ging naar de bel :-)

Am80
Langzaam maar zeker, maar zeker langzaam Afbeelding
LML

Bericht door LML »

antwerpenaar schreef:Vorige zomer gehoord op de IC Antwerpen-Oostende:een TBG die er altijd van gedroomd had piloot te worden."Goede middag,beste reizigers,hier spreekt uw treinbegeleider.U bevindt zich op de IC naar Oostende waar we zonder problemen zullen aankomen om XX uur.DE buitentemperatuur is 21 graden en het is lichtbewolkt.Het personeel van deze trein wenst u nog een aangename reis.
Alleen 'fasten seatbelts, please' ontbrak er nog aan... :wink:
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

LML schreef:
antwerpenaar schreef:Vorige zomer gehoord op de IC Antwerpen-Oostende:een TBG die er altijd van gedroomd had piloot te worden."Goede middag,beste reizigers,hier spreekt uw treinbegeleider.U bevindt zich op de IC naar Oostende waar we zonder problemen zullen aankomen om XX uur.DE buitentemperatuur is 21 graden en het is lichtbewolkt.Het personeel van deze trein wenst u nog een aangename reis.
Alleen 'fasten seatbelts, please' ontbrak er nog aan... :wink:
DB heeft nog maar 1 of 2 jaar geleden de tekst "Wir befinden uns in Anfahrt auf XXX" voorgeschreven i.p.v. "In einigen Minuten werden wir in XXX eintreffen". In het begin hoorde je de nieuwe formule nog wel eens, maar na een paar maanden vond iedereen het dan toch te belachelijk...

Groetjes,
Rian
Treinen9880

Bericht door Treinen9880 »

Ik stond eens op het station van Brugge voor de Thalys naar Oostende op de foto te zetten, en mijn ouders waren ook mee. Die zaten op de bankjes te wachten tot ik klaar was. Toen de thalys in aantocht was werd dit in 4 alen omgeroepen Nederland, Frans, Engels en Duits. Toen de thalys was aangekomen Vroeg een engels koppel aan mijn vader "is this the train to ostend" mijn vader zij Ja want dat was natuurlijk ook zo. het koppen stapte in.Toe de trein dan was vertrokken beseften we dat ze waarschijnelijk geen thalys ticket hadden maar een gewoon ticket. want kort erna kwam de IC trein uit Antwerpen-Centraal naar Ootende op het zelfde spoor aan. Wat er gebeurd is daarna weet ik niet.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Darko

Bericht door Darko »

eagleheart schreef:
seppl schreef:Een TBG met zin voor humor is altijd een leuke ervaring.

Op een dag zat ik in de trein in Antwerpen-Berchem. Het vertrekuur was al voorbij, maar de trein vertrok niet. Toen de TBG door het rijtuig kwam, vroegen enkele reizigers hem waarom de trein niet vertrok.

TBG: "Deze treinbestuurder zijn dienst is afgelopen. Hij moet afgelost worden door een andere, maar die is er nog niet."
Reizigers: "En waarom is die er nog niet?"
TBG: "Hij komt met de trein."

deze vind ik precies wel behoorlijk lachen:p
Gij ni alleen.

Heb ook al zoiets meegemaakt.. kzat in leuven op de trein naar sint-niklaas (vertrek xxu16).. het werd xxu20... en dan xxu24... tbg komt langs ik vraag hem zo van wa scheelt er.. oh nikske zei hij.. den TB komt met den trein van brussel en die trein zit vast in herent.
Steven

Bericht door Steven »

Dat is dat moment niet als humor bedoelt ook al kan het misschien zo overkomen. Er zijn wel meer diensten dat een tb zich per trein naar het aflospunt moet verplaatsen om vanaf daar zijn dienst verder te zetten.
Robin

Bericht door Robin »

Snap niet waarom in berchem als centraal het eindpunt is :roll:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Steven

Bericht door Steven »

Wie zegt dat die TB van Antwerpen Centraal kwam?
Peche

Bericht door Peche »

Robin schreef:Snap niet waarom in berchem als centraal het eindpunt is :roll:
Het kan ook beginpunt zijn hé. Als den trein beperkt is tot antwerpen berchem.
Plaats reactie