Ongeval te Duffel

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
kimba

Re: Ongeval te Duffel

Bericht door kimba »

Kristofke schreef:Volgens Railtime kosten de omleidingen tot 20 minuten vertraging.

Er is nog geen enkele trein door Mechelen doorgereden.

Echter de trein afkomst uit Charleroi Sud de IC2020 komt zodadelijk aan in Mechelen, maar bij Antwerpen nog steeds niets van melding afgeschaft of vertraging (wat bij alle andere treinen al wel het geval is ook al zijn ze nog niet in Mechelen gearriveerd)
Wat rijdt, rijdt toch op tijd. Hopelijk geraakt het meeste herstelt om de P- en IC-treinen morgenvroeg te kunnen laten rijden, anders gaan de IR's goed vol zitten.
treinbruno

Bericht door treinbruno »

Op de infoborden in Leuven dat treinen via Mechelen naar Antwerpen hebben gewoon dat je optijd je treinkaart moet valideren :roll:
alleen in brussel stond er een kleine melding
de ICT Blankenberge-lier was afgeschaft
Afbeelding
Kristofke

Bericht door Kristofke »

volgens railtime rijden er terug treinen zonder omleiding, enkel de benelux is nog de gehele avond beperkt tot Antwerpen, en treinen die al aangekondigd afgeschaft waren of beperkt tot Mechelen...
------

Wat is de maximumsnelheid dan in deze bocht?

Het stuk er voor en er na waarschijnlijk 160?
Laatst gewijzigd door Kristofke op 30 aug 2009, 22:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Paul
Contacteer:

Bericht door Paul »

Kristofke schreef:Wat is de maximumsnelheid dan in deze bocht?
90 km/u.
De reden voor die snelheidsbeperking is volgens mij niet de bocht, maar de brug. Niet die over de Nete, maar een brug over een straat in Duffel.

Paul
Vriendelijke groet,

Paul
http://belgischespoorlijnen.be
Kristofke

Bericht door Kristofke »

Er wordt ook aan die brug gewerkt blijkbaar:
GVA-02/06 Al het verkeer moet vanaf vandaag de spoorwegbrug van de Hondiuslaan onderdoor via één rijstrook. Dat zorgt vooral tijdens de spits voor filevorming.
Infrabel, de beheerder van de Belgische spoorweginfrastructuur, begint vandaag met de voorbereidende werkzaamheden om de spoorbruggen over de Stocletlaan-Hondiuslaan, de Nete en de Mechelsebaan in Duffel te vernieuwen.

“In de eerste fase zal Infrabel de vier sporen boven de Stocletlaan- Hondiuslaan opschuiven in de richting van het centrum van de gemeente.

Daartoe wordt langs de Hermansstraat een tijdelijk spoor aangelegd met een tijdelijke brug boven de Hondiuslaan. De bouw van deze brug start op dinsdag 2 juni”, zegt schepen van Openbare Werken Luc Wuyts (CD&V).

“Eerst worden de landhoofden geplaatst. Dit gedeelte van de werkzaamheden zal vier weken in beslag nemen, zodat tijdens het weekend van 27 en 28 juni het brugdek kan worden aangebracht."

"Dit brengt met zich mee dat tijdens de maand juni het verkeer onder de spoorwegovergang beurtelings via verkeerslichten moet gebeuren”, verduidelijkt schepen Wuyts.

Tijdens het laatste weekend van juni is de doorgang volledig afgesloten. Autoverkeer kan dan omrijden via de vrijdag opengestelde nieuwe brug aan de Rooienberg.
en:
De ontheffingsaanvraag werd opgesteld voor de aanpassing van de bochtstraal van despoorlijn 25 tussen de stations Duffel en Sint-Katelijne-Waver om de lijnsnelheid op tekunnen trekken tot 160 km/h, in kader van eerder gemaakte internationale afspraken tussenBelgië en Nederland. De aanpassingen aan het spoor situeren zich tussen resp. degemeentegrens van Duffel en Sint-Katelijne-Waver en het station van Duffel. Er komen tweesporen volledig ten westen van de bestaande sporen te liggen vanaf kmpt 28/180 tot kmpt29/350, en vier sporen ten westen van de bestaande vanaf kmpt 28/310 tot kmpt 29/045. Denieuwe laterale ruimte-inname gaat van 0 m tot 41 m t.h.v. de Netebrug.
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
treinbruno schreef:Op de infoborden in Leuven dat treinen via Mechelen naar Antwerpen hebben gewoon dat je optijd je treinkaart moet valideren :roll:
Die ICT was afgeschaft in Brussel ofzo?
Ik heb hier tussen 20 en 21 uur in Lokeren een lange set 41'ers op volle snelhied zien doorrijden, dus, ik dnek dat die ICT wel gereden heeft, maar via een andere weg...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
treinbruno

Bericht door treinbruno »

Joris schreef:Hallo,
treinbruno schreef:Op de infoborden in Leuven dat treinen via Mechelen naar Antwerpen hebben gewoon dat je optijd je treinkaart moet valideren :roll:
Die ICT was afgeschaft in Brussel ofzo?
Ik heb hier tussen 20 en 21 uur in Lokeren een lange set 41'ers op volle snelhied zien doorrijden, dus, ik dnek dat die ICT wel gereden heeft, maar via een andere weg...
Groeten,
Joris De Mol
dendermonde
misschien was dat door die kapotte brug in kapelle op den bos
Afbeelding
Glodenox
Contacteer:

Bericht door Glodenox »

Paul schreef:90 km/u.
De reden voor die snelheidsbeperking is volgens mij niet de bocht, maar de brug. Niet die over de Nete, maar een brug over een straat in Duffel.

Paul
Kan wel goed zijn dat die tweede brug de oorzaak is. Ik merkte het altijd in de trein dat er bij die brug een klein hoogteverschil is, waardoor ik altijd blij ben dat men daar trager rijdt.

Volgens het VTM Nieuws zijn er effectief 2 sporen terug open. De schade zal dan nog meegevallen hebben.

Greetings,
Glodenox
Steven

Bericht door Steven »

daarnet in Kontich de stoptrein (sprinters) naar Brussel zien rijden.
Presario

Bericht door Presario »

Alle sporen zijn vannacht opnieuw vrij gegeven. Hopelijk viel de ochtendspits wat mee...
Knipex

Bericht door Knipex »

2 opmerkingen:

Op de plaats waar de kraan de bovenleiding geraakt heeft, hangen er 3 seinen. Er is maar 1 tegenspoorsein.
Kan het zijn dat de kraan het tegenspoorsein van L27 heeft afgerukt?

De TB heeft heeft alert gereageert en via een noodstop groter leed vermeden.
Ik kan mij niet voorstellen dat je als TB zo'n obstakel in de bovenleiding op tijd kan zien. Ik denk dat hij gestopt is door spanningsverlies en toen de noodremming heeft ingezet.
zie einde pagina
Shrek

Bericht door Shrek »

op die plaats hangen er al jaren maar 3 seinen :wink:
dekooiker

Bericht door dekooiker »

Uit foto's kan ik opmaken dat er vanop afstand iets te merken moest zijn.
Door de bocht was dat minimaal maar gelukkig zag de TB het ver genoeg om net op tijd te kunnen remmen.
De trein.
Alleen voor durvers.
HLE 2302

Bericht door HLE 2302 »

dekooiker schreef:Uit foto's kan ik opmaken dat er vanop afstand iets te merken moest zijn.
Door de bocht was dat minimaal maar gelukkig zag de TB het ver genoeg om net op tijd te kunnen remmen.
ze hadden het over HST matrieel ... dat staat rap genoeg stil in noodremming xD

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
dekooiker

Bericht door dekooiker »

Ondertussen gesproken met iemand die ter plaatse was.
Het is er net iets anders aan toegegaan dat wat 'de media' rondstrooiden.
Een werfleider (moet iemand van Infrabel geweest zijn) is beginnen lopen om tegemoetkomende treinen tegen te houden.
Daar is hij in geslaagd.
Ik vond het al vreemd dat de TB van het bewuste stel de zaak zo vroeg in het oog had om nog te kunnen stoppen.
Allebei goed gewerkt, maar zonder die werfleider had de trein ertegen gezeten.
We mogen ons pollekes kussen dat het maar dit was en geen zwaar ongeval.
De trein.
Alleen voor durvers.
Plaats reactie