Pagina 3 van 3
Re: Herentals en de Kempen
Geplaatst: 15 okt 2009, 14:42
door peejee2
Laten we dit een schoonheidsfoutje noemen. Verder lijkt me alles keurig in het Nederlands te zijn. De franstalige video's lijken zelfs een nederlandstalige ondertiteling te hebben (heb de kwaliteit ervan niet gecontroleerd).
Re: Herentals en de Kempen
Geplaatst: 15 okt 2009, 14:49
door Adler
peejee2 schreef:Laten we dit een schoonheidsfoutje noemen. Verder lijkt me alles keurig in het Nederlands te zijn. De franstalige video's lijken zelfs een nederlandstalige ondertiteling te hebben (heb de kwaliteit ervan niet gecontroleerd).
De vernieuwde website stond in het begin vol met franse woorden en zelfs franse pagina's.
Op dit moment zijn de meest opvallende fouten eruit gehaald, wel nadat ik dit hier had vermeld.
Ik vind het nogal erg dat een simpele burger als ik, dergelijke kemels moet gaan melden op de officiële website van een nationale spoorwegmaatschappij, waar meer dan 20000 mensen werken.
Re: Herentals en de Kempen
Geplaatst: 15 okt 2009, 15:03
door peejee2
Ze zullen zeker gedacht hebben dat ze recht hadden op 40% franstalige tekst, zelfs op de nederlandstalige pagina's

Re: Herentals en de Kempen
Geplaatst: 15 okt 2009, 19:56
door Bibke
Zoals vroeger bij het leger: Et pour les flamands la même chose.
Re: Herentals en de Kempen
Geplaatst: 16 okt 2009, 00:06
door LML
Kan de discussie NMBS <=> SNCB niet in een ander topic gevoerd worden? Dit heeft toch niks te maken met Herentals en de Kempen...?

Re: Herentals en de Kempen
Geplaatst: 16 okt 2009, 08:29
door Adler
LML schreef:Kan de discussie NMBS <=> SNCB niet in een ander topic gevoerd worden? Dit heeft toch niks te maken met Herentals en de Kempen...?

Dat heeft er waarschijnlijk veel meer mee te maken dan je wel denkt.
Of denk je dat het de PS, die het voor het zeggen heeft bij de NMBS-groep, ook maar iets kan schelen wat er daar allemaal gebeurt of niet gebeurt in de Kempen ?
Die denken: "Geef ze een paar koffiekoeken, dan zijn ze weer tevreden voor een paar jaar".
Re: Herentals en de Kempen
Geplaatst: 16 okt 2009, 09:23
door dcr
Adler schreef:LML schreef:Kan de discussie NMBS <=> SNCB niet in een ander topic gevoerd worden? Dit heeft toch niks te maken met Herentals en de Kempen...?

Dat heeft er waarschijnlijk veel meer mee te maken dan je wel denkt.
Of denk je dat het de PS, die het voor het zeggen heeft bij de NMBS-groep, ook maar iets kan schelen wat er daar allemaal gebeurt of niet gebeurt in de Kempen ?
Die denken: "Geef ze een paar koffiekoeken, dan zijn ze weer tevreden voor een paar jaar".
Een droog koekje, een appel en een bio-appelsiensapje zat er in, had liever koffiekoeken gehad

Re: Herentals en de Kempen
Geplaatst: 16 okt 2009, 14:42
door LML
Off-topic:
Dat heeft er waarschijnlijk veel meer mee te maken dan je wel denkt.
Daar geloof ik juist niks van...
Of denk je dat het de PS, die het voor het zeggen heeft bij de NMBS-groep, ook maar iets kan schelen wat er daar allemaal gebeurt of niet gebeurt in de Kempen ?
Nu doe je zo precies dat er geen enkele Vlaming (van gelijk welke kleur) bij de NMBS werkt, en dat het enkel maar Walen zijn van die bepaalde kleur...
Die denken: "Geef ze een paar koffiekoeken, dan zijn ze weer tevreden voor een paar jaar".
't Is beter dat ze zoiets doen dan helemaal niks...
En nu genoeg gezeverd. Terug on-topic...
Re: Herentals en de Kempen
Geplaatst: 16 okt 2009, 23:19
door neigezug
Ik dacht dat een Belgische (Vlaamse) eis voor de HSL naar Nederland een verbinding tussen Brussel en Arnhem was via Breda.
Misschien een oplossing als de Italiaanse Fyrastellen er zijn:de huidige Beneluxrijtuigen gebruiken voor een verbinding Brussel -Zwolle.Zo krijgt noord + oost Nederland een verbinding met België en blijft deze uit het Fyraterritorium
Re: Herentals en de Kempen
Geplaatst: 16 okt 2009, 23:33
door dentheo
neigezug schreef:Ik dacht dat een Belgische (Vlaamse) eis voor de HSL naar Nederland een verbinding tussen Brussel en Arnhem was via Breda.
Misschien een oplossing als de Italiaanse Fyrastellen er zijn:de huidige Beneluxrijtuigen gebruiken voor een verbinding Brussel -Zwolle.Zo krijgt noord + oost Nederland een verbinding met België en blijft deze uit het Fyraterritorium
Dat was ooit een idee om de Benelux een tweede leven te geven...maar een EIS ???