Herentals en de Kempen

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
TMTHALYS

Herentals en de Kempen

Bericht door TMTHALYS »

Motorwagens type 41 die afdankertjes zijn van de RENFE, miljoenen kilometers op de teller hebben en versleten zijn: Die brave journalist weet duidelijk niet waar hij het over heeft.
Onwaarheden.pdf
(129.26 KiB) 370 keer gedownload
Kristofke

Re: Herentals en de Kempen

Bericht door Kristofke »

die dieseltjes tussen antwerpen en neerpelt zijn toch helemaal niet afgeleefd?
dcr

Bericht door dcr »

TMTHALYS schreef:Motorwagens type 41 die afdankertjes zijn van de RENFE, miljoenen kilometers op de teller hebben en versleten zijn: Die brave journalist weet duidelijk niet waar hij het over heeft.
Onwaarheden.pdf
Ik denk dat volgende feiten dichter bij de waarheid liggen :

- er zijn veel defecten van in het begin omdat de leverancier van de motorstellen in Spanje grote vertraging had met de levering, en een boete kreeg voor verdere vertraging,
gevolg: de stellen werden vlug vlug geleverd.

- Er zijn enkele MW41' in brand gevlogen

- Er blijven eigenlijk te weinig MW41's over om een goede dienst te verzekeren, en de defecte stellen te vervangen.

- Het aantal pendelaars blijft stijgen (zeker in de Kempen)

Voordeel is wel dat niet alle motors moeten werken blijkbaar.
am62

Bericht door am62 »

dcr schreef:
Het aantal pendelaars stijgt overal (ook in de Kempen)
dcr

Bericht door dcr »

am62 schreef:
dcr schreef:
Het aantal pendelaars stijgt overal (ook in de Kempen)
Inderdaad, alleen zijn er in de Kempen beperkingen om dit op te vangen (geen electriciteit)
pietje

Bericht door pietje »

dcr schreef: Inderdaad, alleen zijn er in de Kempen beperkingen om dit op te vangen (geen electriciteit)
Euh ... hier is al elektriciteit .... en ook water (ook als het niet regent), telefoon, internet,.... :lol: :lol: :lol:
Ik kon het echt niet laten, maar het zou heel handig zijn als de NMBS bovenleiding zou hangen tussen Herentals en Neerpelt, zodat er meer flexibiliteit qua materiaal kan zijn.
zijn trouwens de seinhuizen van Geel en Overpelt al overgenomen door Mol, want die seinhuizen kenden ook zo hun beperkingen dacht ik.
Hobbes

Bericht door Hobbes »

Geel hangt volgens mij al aan Mol, in Overpelt is geen seinhuis, wel in Neerpelt (1 kant Mol en 1 kant Nederland).
Daar gaat ge nog steeds 50 jaar terug in de tijd. Het zullen wel de laatste Saxby seinhuizen in dienst zijn zeker?
Wanneer men dat aan Mol gaat hangen zal afwachten worden, de wissels worden er nog steeds bediend met trekdraden.
LML

Bericht door LML »

Seinhuis Mol neemt over als alles klaar is in het nieuwe stationsgebouw:
L15: Olen-Mol-Zolder
L19: Mol-Hamont(grens)
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
peejee2

Bericht door peejee2 »

Neerpelt is al wat ouder dan 50 jaar.
Als ik me niet vergis zijn van de jaren 20. Ze zijn dus eerder bijna 90 jaar oud.

En nadien gaat Mol in zijn geheel naar Hasselt.
pietje

Bericht door pietje »

LML schreef:Seinhuis Mol neemt over als alles klaar is in het nieuwe stationsgebouw:
L15: Olen-Mol-Zolder
L19: Mol-Hamont(grens)
Ja, dat wist ik, maar binnen hoeveel jaren gaat dat in Mol eindelijk af zijn, want dat blijft maar duren.
Ik ken iemand bij Infrabel die nogal dicht betrokken is, maar die durft geen datums meer geven.

was inderdaad een vergissing van mij, seinhuis staat idd. in Neerpelt ik vond ook al dat die er nogal gedateerd uitzien :)
Kristofke

Bericht door Kristofke »

de ombouwing en modernisering van het seinhuislandschap in België zal de komende jaren serieuze vertraging oplopen wegens beperking van budgetten
K V B

Bericht door K V B »

Wat betreft de Brecht Pendel: Die moet in Brecht dus minstens in een richting de hoofbaan kruisen. Wordt dat niet problematisch eens daar vaker gereden wordt? Yzou men er niet beter aan doen er gewoon een Antwperen - Brecht - Breda Pendel van te maken? :-)
LML

Bericht door LML »

pietje schreef:Ja, dat wist ik, maar binnen hoeveel jaren gaat dat in Mol eindelijk af zijn, want dat blijft maar duren.
Ik ken iemand bij Infrabel die nogal dicht betrokken is, maar die durft geen datums meer geven.
Ik denk dat niemand er een juiste datum kan opplakken wanneer het seinhuis in Mol van oud naar nieuw gaat...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Hogersluys

Bericht door Hogersluys »

Kristofke schreef:de ombouwing en modernisering van het seinhuislandschap in België zal de komende jaren serieuze vertraging oplopen wegens beperking van budgetten
Eigenlijk vind ik dit goed nieuws. Dat zal betekenen dat een hele zwik kleinere stationnetjes die nu nog opengehouden worden omdat ze een seinhuis hebben (Wondelgem, Scheldewindeke, Schellebelle, ...) weer een paar jaartjes langer open blijven.
Steven

Bericht door Steven »

niet al die stations sluiten omdat hun seinhuis zal verdwijnen he. In de plaats van een seingever/onderchef komt er dan gewoon een loketbediende. Meestal hebben die een lager loon dan eerst genoemde.
Plaats reactie