Gehuurde Dieselmotorwagens in de Kempen?
Re: Gehuurde Dieselmotorwagens in de Kempen?
De SNCF is bezig met haar traxx-de te laten homologeren voor België. Misschien zit daar wel een oplossing in?
Re: Gehuurde Dieselmotorwagens in de Kempen?
al de oude diesels zijn buiten dienst voor wat de nmbs betreft, tuc rail en infrabel gebruiken deze echter nog om wat baantreinen te slepen.Robin schreef:55 buiten dienst?
op dit moment staat de 5531 in bundel Luchtbal met een ballasttrein achter zich
Re: Gehuurde Dieselmotorwagens in de Kempen?
De vlottende cabines staan nog in reserve in Stockem om desnoods terug in dienst genomen te worden bij een heropflakkering van de economie. Dus is het nog mogelijk dat de 55ers terug naar NMBS/B-Cargo gaan waarbij TUC Rail de vlottende cabines kan hergebruiken.
Re: Gehuurde Dieselmotorwagens in de Kempen?
Allemaal goed en wel, die verschuivingen van D-los tussen NMBS, B-Cargo, TUC-Rail, maar daarmee is het probleem in de Kempen (nog) niet opgelost...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Re: Gehuurde Dieselmotorwagens in de Kempen?
Eventjes terug naar de bron...
Wat is het belangrijkste probleem? IRe is overbelast!
Dat kan maar op 2 manieren worden opgelost:
1) IRe ruimere samenstelling geven: dit kan niet want zit al aan max samenstelling MW41 (rekening houdend met perrons). Alternatief is ander materieel maar zoals reeds blijkt zal dit enige tijd vergen (leasen, homologatie,....)
2) de reizigers een alternatief aanbieden zodat ze iets anders nemen dan de IRe. En het is dit waarvoor we zullen moeten gaan op korte termijn. Het fijne is dat de overbezetting van de IRe zich vooral afspeelt op spoor onder draad waarbij het traject Lier-Berchem het belangrijkste knelpunt is.
Wat is het belangrijkste probleem? IRe is overbelast!
Dat kan maar op 2 manieren worden opgelost:
1) IRe ruimere samenstelling geven: dit kan niet want zit al aan max samenstelling MW41 (rekening houdend met perrons). Alternatief is ander materieel maar zoals reeds blijkt zal dit enige tijd vergen (leasen, homologatie,....)
2) de reizigers een alternatief aanbieden zodat ze iets anders nemen dan de IRe. En het is dit waarvoor we zullen moeten gaan op korte termijn. Het fijne is dat de overbezetting van de IRe zich vooral afspeelt op spoor onder draad waarbij het traject Lier-Berchem het belangrijkste knelpunt is.
spoorwegrealist
Re: Gehuurde Dieselmotorwagens in de Kempen?
T41 te FKR: Zelden eentje op overschot. Verlengen? Gaat zowieso ten koste van de aanzetkracht. Om nog maar over de tankproblemen te zwijgen.
Re: Gehuurde Dieselmotorwagens in de Kempen?
Ergens is het wel vreemd dat Lier-Berchem het knelpunt is, want er rijden genoeg andere treinen van Lier naar Berchem (IRg, IRc, L vanuit Herentals (tijdelijk terug vanuit Mol) en L vanuit Leuven). Het zal voor een deel wel te maken hebben met het feit dat de IRe trein aansluiting geeft op de L-trein Lier-Herentals.
Re: Gehuurde Dieselmotorwagens in de Kempen?
Hallo,
Bestaat er geen mogelijkheid om Herculessen/Euro Runners of DE Traxxen te huren?
Dan is er natuurlijk weer een homologatie nodig, maar, die moet er volgens mij toch ook komen als men andere dieselstellen wil huren?
Die diesellocs kunnen bij mijn weten allemaal stroom geven, daar ze in het buitenland ook met modern reizigersmaterieel rijden.
Op dat moment kan je beginnen met de inzet van M6 rijtuigen, in de combinatie Diesel+M6+Diesel, waarbij de eerste en laaste diesel in dienst zijn, net zoals men doet met de 26'ers nu.
Aangezien bij moderne locs de Trek/Duw en Treinschakeling via dezelfde UIC kabel loopt, zou dit perfect mogelijk moeten zijn.
Groeten,
Joris De Mol
Bestaat er geen mogelijkheid om Herculessen/Euro Runners of DE Traxxen te huren?
Dan is er natuurlijk weer een homologatie nodig, maar, die moet er volgens mij toch ook komen als men andere dieselstellen wil huren?
Die diesellocs kunnen bij mijn weten allemaal stroom geven, daar ze in het buitenland ook met modern reizigersmaterieel rijden.
Op dat moment kan je beginnen met de inzet van M6 rijtuigen, in de combinatie Diesel+M6+Diesel, waarbij de eerste en laaste diesel in dienst zijn, net zoals men doet met de 26'ers nu.
Aangezien bij moderne locs de Trek/Duw en Treinschakeling via dezelfde UIC kabel loopt, zou dit perfect mogelijk moeten zijn.
Groeten,
Joris De Mol
Re: Gehuurde Dieselmotorwagens in de Kempen?
Ze staan al klaar. 27 stellen in de aanbieding, en vanaf de nieuwe dienstregeling ook niet meer in gebruik. http://www.nsfsc.com/available_rolling_ ... S=&NID=131AlexNL schreef:Krijgen we straks Buffeltjes (DM'90) in de Kempen? B-stickertje over het NS-logo en gaan met die geelzwarte banaan
Re: Gehuurde Dieselmotorwagens in de Kempen?
Het probleem is dat die Buffels maar maximaal per drie gekoppeld kunnen worden...giuseppe schreef:Ze staan al klaar. 27 stellen in de aanbieding, en vanaf de nieuwe dienstregeling ook niet meer in gebruik. http://www.nsfsc.com/available_rolling_ ... S=&NID=131AlexNL schreef:Krijgen we straks Buffeltjes (DM'90) in de Kempen? B-stickertje over het NS-logo en gaan met die geelzwarte banaan
Re: Gehuurde Dieselmotorwagens in de Kempen?
Tussen Lier en Antwerpen moet je over één lijn met alles van de as Lier-Mol-Neerpelt/Hasselt (L15) EN Lier-Aarschot (L16). Vanaf Mortsel komt er dan nog eens alle verkeer van L27 bij. Alle reizigers moeten daar dus via één lijn.Nicholas schreef:Ergens is het wel vreemd dat Lier-Berchem het knelpunt is, want er rijden genoeg andere treinen van Lier naar Berchem (IRg, IRc, L vanuit Herentals (tijdelijk terug vanuit Mol) en L vanuit Leuven). Het zal voor een deel wel te maken hebben met het feit dat de IRe trein aansluiting geeft op de L-trein Lier-Herentals.
spoorwegrealist
Re: Gehuurde Dieselmotorwagens in de Kempen?
Houd alstublieft uw buffels bij. Met enkeldeksmateriaal kunnen we niks doen. 3 buffels = 3*151=453 plaatsen. Onze treinen met 5 MW (5x150=750 plaatsen) zijn al druk bezet. Verlengen kan technisch, maar niet voor de perronlengtes, dus we kunnen enkel nog in de hoogte gaan...K V B schreef:Het probleem is dat die Buffels maar maximaal per drie gekoppeld kunnen worden...giuseppe schreef:Ze staan al klaar. 27 stellen in de aanbieding, en vanaf de nieuwe dienstregeling ook niet meer in gebruik. http://www.nsfsc.com/available_rolling_ ... S=&NID=131AlexNL schreef:Krijgen we straks Buffeltjes (DM'90) in de Kempen? B-stickertje over het NS-logo en gaan met die geelzwarte banaan
spoorwegrealist
Re: Gehuurde Dieselmotorwagens in de Kempen?
Het comfort van de NS-Buffels mag er zeker zijn. Alleen spijtig dat ze max. per 3 mogen gekoppeld worden.
Mijn visie is ook 'in de hoogte werken':
* Getrokken treinen (M5m of M6).
* Diesel-dubbeldekstreinstellen.
Maar dan begint het verhaaltje weer i.v.m. homologaties, tests, goedkeuring, e.d.
Mijn visie is ook 'in de hoogte werken':
* Getrokken treinen (M5m of M6).
* Diesel-dubbeldekstreinstellen.
Maar dan begint het verhaaltje weer i.v.m. homologaties, tests, goedkeuring, e.d.
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Re: Gehuurde Dieselmotorwagens in de Kempen?
Dat verhaaltje heb je met ALLE ander materieel, ook buffels etc...LML schreef:Het comfort van de NS-Buffels mag er zeker zijn. Alleen spijtig dat ze max. per 3 mogen gekoppeld worden.
Mijn visie is ook 'in de hoogte werken':
* Getrokken treinen (M5m of M6).
* Diesel-dubbeldekstreinstellen.
Maar dan begint het verhaaltje weer i.v.m. homologaties, tests, goedkeuring, e.d.
spoorwegrealist