Defecte ticketautomaten in Leuven.

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Steven

Re: Defecte ticketautomaten in Leuven.

Bericht door Steven »

jij spreekt dan enkel over eu burgers maar wat met al die amerikanen en aziaten die naar de eu komen. Die kennen geen maestro hoor. Niet iedereen (ok de meeste wel) beschikt over een visa. Je moet trachten van een zo breed mogelijk publiek aan te trekken. Dus cash in een toestel lijkt me logisch. Er zijn trouwens genoeg firma's die het beheer van die automaten voor de NMBS willen doen (inclu de cash verhandeling). Om aan te vullen => hoe verklaar je anders het succes van al die cash automaten die in de stations verschijnen. De meeste van die toestellen halen een grotere omzet dan hun collega's in het centrum van de stad.
Knipex

Bericht door Knipex »

Hier is een on-line demo van een SBB-ticketautomaat. Link (in het midden demo klicken)

Probeer zelf maar eens een ticket van Zurich naar Biel te kopen.
K V B

Bericht door K V B »

Knipex schreef:Hier is een on-line demo van een SBB-ticketautomaat. Link (in het midden demo klicken)

Probeer zelf maar eens een ticket van Zurich naar Biel te kopen.
Interessante link. Ik wist niet dat deze demo bestond. Wat overigens opvalt is dat deze demo slechts in drie talen is, terwijl de automaten echt wel ook Engelse menu's hebben.
Laatst gewijzigd door K V B op 13 nov 2009, 13:03, 1 keer totaal gewijzigd.
K V B

Bericht door K V B »

Kristofke schreef: ik zou in een kelder kruipen als ik u was
Sorry, maar ik kruip liever niet in een kelder. Vandaar dat ik niet zo opgezet ben met allerhande big brother toestanden. Als je wil zien waartoe dat leidt loop dan maar eens in Londen rond met een fototoestel, en neem eens een foto van een van de vele camera's aldaar...
Dietrich

Bericht door Dietrich »

K V B schreef:Wie is overigens de fabrikant van de NMBS (en De Lijn, want die zien er praktisch hetzelfde uit) automaten?
Bij mijn weten zijn die van Prodata, dezelfde dus als de ontwaarders van De Lijn.
Hogersluys

Bericht door Hogersluys »

Jeroen schreef:
groentje schreef:We leven nu eenmaal in een cash maatschappij, en nog teveel mensen (vooral ouderen en jongeren) hebben geen bankkaart, laat staan een kredietkaart.
Daar ben ik het toch niet mee eens, hoor. Cash wordt eigenlijk steeds minder belangrijk. En terecht. Ik vind het jammer dat nog steeds zoveel mensen die centen onder hun matras willen voelen steken... :roll:
Contant biedt een grotere mate van vrijheid in vergelijking met electronisch betalen, veel toepassingen (bijna al de kleine bedragen) vereisen bovendien contant geld denk maar aan drankautomaten en dergelijke. Bovendien geeft contant betalen een goede bescherming tegen Big Brother, laat dus nog maar even bestaan dat contant geld.
Kristofke schreef:
ik zou in een kelder kruipen als ik u was
Wat een ontzettend vreemde redenering. Mag het dat mensen voor hun privacy opkomen? Of ga jij ook een lijst geven van jouw doen en laten als ik daar om vraag?
Kristofke

Bericht door Kristofke »

op je bankuitreksels staat absoluut niet welk tickets je gekocht hebt voor welke dag en welk traject

bovendien wat is het probleem?! gaat er een groot alarm af gaan bij de staatsveiligheid als jij morgen een treinticket koopt met een bankkaart of zo?

pff, ik heb het echt zo niet met van die "privacy" overdrijvers , terwijl ze de wet zelf geeneens kennen

als je tickets online koopt moet je zelfs je naam en adres invullen, zelfs je rijkregisternummer (mijn God! de horror!!)
Hogersluys

Bericht door Hogersluys »

Kristofke schreef:mijn God! de horror!!
Ik wens niet in een controlestaat te leven. Ik denk dat dit mijn recht is. Het probleem is dat door de laksheid van mensen zoals jij de overheid (en bedrijven) de kans ziet steeds meer te knabbelen aan de vrijheden van de burger.

Het is nu onderhand genoeg bewezen dat meer controle NIET in minder criminaliteit resulteren, camera's en dergelijke creëren dus een vals veiligheidsgevoel.
Asterix

Bericht door Asterix »

Hogersluys schreef:Contant biedt een grotere mate van vrijheid in vergelijking met electronisch betalen, veel toepassingen (bijna al de kleine bedragen) vereisen bovendien contant geld denk maar aan drankautomaten en dergelijke. Bovendien geeft contant betalen een goede bescherming tegen Big Brother, laat dus nog maar even bestaan dat contant geld.
Persoonlijk vind ik contant geld een belemmering van mijn vrijheid: je moet regelmatig geld afhalen, het is steevast een "gedoe" om aan gepast geld te geraken of het wisselgeld te ontvangen en het is in principe onveiliger om met cash rond te lopen. Daarenboven hebben de dag van vandaag de meeste drankautomaten of andere elektronische toepassingen die naam waardig een Proton-lezer ingebouwd. Snel én gebruiksvriendelijk.

En dan nog iets over die privacy: ik begrijp echt niet dat sommigen het elektronisch aankopen van een ticket een o zo groot gevaar voor hun privacy vinden terwijl ze hele dagen zitten te posten op een openbaar internetforum. Alsjeblief, hé zeg...
groentje

Bericht door groentje »

Die drankautomaten met proton weet ik alleen maar aan de KULeuven staan...
Kristofke

Bericht door Kristofke »

Hogersluys schreef:
Kristofke schreef:mijn God! de horror!!
Ik wens niet in een controlestaat te leven. Ik denk dat dit mijn recht is. Het probleem is dat door de laksheid van mensen zoals jij de overheid (en bedrijven) de kans ziet steeds meer te knabbelen aan de vrijheden van de burger.

Het is nu onderhand genoeg bewezen dat meer controle NIET in minder criminaliteit resulteren, camera's en dergelijke creëren dus een vals veiligheidsgevoel.
en wie controleert er nu dus volgens jou je ticketaankoop via bancontact? En vooral had ik graag geweten waarom eigenlijk
Adler

Bericht door Adler »

Kristofke schreef:op je bankuitreksels staat absoluut niet welk tickets je gekocht hebt voor welke dag en welk traject

bovendien wat is het probleem?! gaat er een groot alarm af gaan bij de staatsveiligheid als jij morgen een treinticket koopt met een bankkaart of zo?

pff, ik heb het echt zo niet met van die "privacy" overdrijvers , terwijl ze de wet zelf geeneens kennen

als je tickets online koopt moet je zelfs je naam en adres invullen, zelfs je rijkregisternummer (mijn God! de horror!!)
Ik ben het volledig met jou eens.
Als je zo paranoide bent dat je zelfs al geen treinticket meer durft kopen met een bankkaart, moet je nooit meer buiten komen.
En zeker je GSM niet meenemen want ze kunnen je dan traceren waar je naar toe gaat.
En zeker nergens gaan tanken want dan wordt je auto gefilmd door de camera's van het tankstation.
En zeker niet in een treinstation of een supermarkt binnengaan want dan wordt je ook gefilmd door de camera's.
En altijd vermomd op straat lopen want gelijk wie kan een foto van jou nemen met zijn GSM.
Sommige denken dat we nog leven in de tijd van de Stasi die van elke burger een dik dossier bijhield met het doen en laten.
Het is trouwens dank zij al die moderne middelen dat men in staat is, als dat nodig is, veel criminele zaken op te lossen of terroristische aanslagen te verijdelen die men anders nooit zou kunnen achterhalen.
Wat betreft cash betalen bij treinkaartautomaten, dat zou de prijs van zo een automaat enorm de hoogte injagen omwille van de hoge kostprijs van zo een geld herkenningsmechanisme.
Bovendien moet je dan ook de automaten veel beter gaan beschermen tegen inbraak, wat ze nog eens duurder maakt.
En gezien de huidige dramatische financiële toestand van de NMBS (2 miljard euro schuld) denk ik niet dat dit een verstandige aankoop zou zijn.
Steven

Bericht door Steven »

groentje schreef:Die drankautomaten met proton weet ik alleen maar aan de KULeuven staan...

in gent sint pieters heb ik er ook weten staan, de proton werkte meer niet dan wel, cash bijhebben was er dus een bittere noodzaak.
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Zwijg mij trouwens van die drankautomaten... ik heb al geld verspeeld aan die automaten in Aalst, Denderleeuw en Gent-Sint-Pieters en dit iemand zien voor hebben in Lede. Telkens geld ingevoerd maar niets gekregen of geen wisselgeld terug. Dus ik betaal liever met Proton aan zoiets, dan ben ik zeker dat ik niet in het zak wordt gezet. Maarja, die automaten hebben dat niet, rara, wat zou de reden zijn...
Trammist

Bericht door Trammist »

Ik heb eerlijk gezegd NOG NOOIT een drank- of snoepautomaat met Proton gezien :lol:

Ikzelf zou trouwens veel liever volledig van cash geld verlost worden, want ik vind het eerlijk gezegd lastig goed (een loodzware portemonnee), en het is ook duur om te produceren. De staat zou gerust een paar miljoen kunnen besparen, moest het contant geld volledig verdwijnen.

En voor de rest volg ik Adler volledig. Zolang je niet met illegale zaken bezig bent of probeert weg te vluchten (voor het gerecht?) zie ik niet in waarom men hier zo'n groot probleem maakt dat je naam ergens in een automatische database terechtkomt.
Plaats reactie