Defecte ticketautomaten in Leuven.
Defecte ticketautomaten in Leuven.
Hoi,
Groen! Leuven maakt melding over defecte ticketautomaten in het station van Leuven.
Op onderstaande website kan je meer uitleg vinden en je kan ook het ROB nieuws bekijken door op "Bekijk online het nieuws" en vervolgens op 09/11.09 te klikken.
Bron:http://www.robnet.be.
Lukas
Groen! Leuven maakt melding over defecte ticketautomaten in het station van Leuven.
Op onderstaande website kan je meer uitleg vinden en je kan ook het ROB nieuws bekijken door op "Bekijk online het nieuws" en vervolgens op 09/11.09 te klikken.
Bron:http://www.robnet.be.
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Re: Defecte ticketautomaten in Leuven.
Heb ik een tijdje geleden ook gemerkt. Maar 't kan nog erger, in Genk staat er maar een automaat en die is onlangs een dag of vier defect geweest.Lukas schreef:Hoi,
Groen! Leuven maakt melding over defecte ticketautomaten in het station van Leuven.
Op onderstaande website kan je meer uitleg vinden en je kan ook het ROB nieuws bekijken door op "Bekijk online het nieuws" en vervolgens op 09/11.09 te klikken.
Bron:http://www.robnet.be.
Lukas
L'union fait la force.
Re: Defecte ticketautomaten in Leuven.
Wat een flauwe uitleg alweer van de NMBS op ROBNET.
Zonder overdrijven kan ik stellen dat 75% van de keren dat ik de ticketautomaat (de enige!) in de voetgangerstunnel in Leuven passeer, deze buiten dienst is. De loketten liggen toch een eindje verwijderd en de wachtrijen zijn doorgaans niet van de poes. Als je tijdig een ticket wil kopen, moet je uit noodzaak bij de TBG zijn en dan begint steevast het welles-nietesspelletje over de toeslag...
Zonder overdrijven kan ik stellen dat 75% van de keren dat ik de ticketautomaat (de enige!) in de voetgangerstunnel in Leuven passeer, deze buiten dienst is. De loketten liggen toch een eindje verwijderd en de wachtrijen zijn doorgaans niet van de poes. Als je tijdig een ticket wil kopen, moet je uit noodzaak bij de TBG zijn en dan begint steevast het welles-nietesspelletje over de toeslag...
Laatst gewijzigd door Asterix op 10 nov 2009, 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Defecte ticketautomaten in Leuven.
Die link naar het nieuws van 9 november werkt niet bij bij - wat was de smoes dan?Jeroen schreef:Wat een flauwe uitleg alweer van de NMBS op ROBNET.
In de westelijke Leuvense stationstunnel staan 2 kaartautomaten, aan iedere kant 1. Ik schat zelf dat ze ieder ongeveer de helft van de tijd buiten dienst zijn.Jeroen schreef:Zonder overdrijven kan ik stellen dat 75% van de keren dat ik de ticketautomaat (de enige!) in de voetgangerstunnel in Leuven passeer, deze buiten dienst is. De loketten liggen toch een eindje verwijderd en de wachtrijen zijn doorgaans niet van de poes. Als je tijdig een ticket wil kopen, moet uit noodzaak bij de TBG zijn en dan begint steevast het welles-nietesspelletje over de toeslag...
Groetjes,
Rian
Re: Defecte ticketautomaten in Leuven.
De link naar het artikel staat hier.
De uitleg van de NMBS-woordvoerdster is inderdaad weer typische NMBS prietpraat die nergens op slaat.
Zij beweert dus dat er per dag uit de 7 automaten 20.000 tickets worden gehaald.
Ik heb het even nagerekend.
Als de 7 automaten allemaal zouden werken, zou dit betekenen dat er onafgebroken uit elke automaat elke 20 seconden een ticket wordt gehaald van 6h tot 22h.
Nu moet je eens proberen om op 20 seconden een ticket uit zo'n onding te halen en dat dan nog zonder onderbreking de hele dag door.
Komaan zeg, kunnen ze nu niets beter verzinnen?
De uitleg van de NMBS-woordvoerdster is inderdaad weer typische NMBS prietpraat die nergens op slaat.
Zij beweert dus dat er per dag uit de 7 automaten 20.000 tickets worden gehaald.
Ik heb het even nagerekend.
Als de 7 automaten allemaal zouden werken, zou dit betekenen dat er onafgebroken uit elke automaat elke 20 seconden een ticket wordt gehaald van 6h tot 22h.
Nu moet je eens proberen om op 20 seconden een ticket uit zo'n onding te halen en dat dan nog zonder onderbreking de hele dag door.
Komaan zeg, kunnen ze nu niets beter verzinnen?
Re: Defecte ticketautomaten in Leuven.
Dag Rian,rvdborgt schreef:In de westelijke Leuvense stationstunnel staan 2 kaartautomaten, aan iedere kant 1. Ik schat zelf dat ze ieder ongeveer de helft van de tijd buiten dienst zijn.
ik tel er één want ik weiger pertinent mijn perron voorbij te lopen om aan de andere zijde van de tunnel een ticket te gaan kopen. Ik vind twee automaten voor een dergelijke stroom aan reizigers in de tunnel trouwens beneden alle peil.
Re: Defecte ticketautomaten in Leuven.
Hoi,
Ik kom dagelijks in Leuven Station en ik erger mij ook aan die defecte automaten!!Vanmorgen waren er 4 automaten defect.
Waar ik mij ook aan erger is dat je op die automaten soms zéér moeilijk je bestemming kan invoeren.
Lukas
Ik kom dagelijks in Leuven Station en ik erger mij ook aan die defecte automaten!!Vanmorgen waren er 4 automaten defect.
Waar ik mij ook aan erger is dat je op die automaten soms zéér moeilijk je bestemming kan invoeren.
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Re: Defecte ticketautomaten in Leuven.
Ik woon nu al zo'n dikke 7 jaar in Zwitserland. Al die tijd ben ik welgeteld een keer een defecte automaat tegengekomen. En dat is maar goed ook, want je bent als OV reizigers best afhankelijk van die automaten. Op stoptreinen rijden geen conducteurs mee, en er is in de grote steden geen kaartverkoop in de voertuigen. (Ik heb nu wel al iets meer dan een jaar een SBB GA, dus hoef geen kaartjes meer te kopen.)Lukas schreef: Ik kom dagelijks in Leuven Station en ik erger mij ook aan die defecte automaten!!Vanmorgen waren er 4 automaten defect.
Het is dus blijkbaar wel mogelijk om betrouwbare automaten te bouwen. Mischien moet de NMBS maar eens rondkijken, en een betere leverancier kiezen.
Re: Defecte ticketautomaten in Leuven.
In de loop van volgend jaar moeten er nieuwe automaten komen. Meer mogelijkheden zoals er zijn cash geld en visa, meer aangeboden tarieven.
Re: Defecte ticketautomaten in Leuven.
Hoe oud zijn die automaten eigenlijk? Want hun O.S. lijkt verdacht veel op win95...
Re: Defecte ticketautomaten in Leuven.
Die toestellen zijn meer dan tien jaar oud, ik denk dat ze zelfs de 15 jaar reeds voorbij zijn.
Re: Defecte ticketautomaten in Leuven.
Het os is Windows NT.Trammist schreef:Hoe oud zijn die automaten eigenlijk? Want hun O.S. lijkt verdacht veel op win95...
Op zich speelt dit geen rol als men maar de gebruikersinterface veel beter had gemaakt.
Re: Defecte ticketautomaten in Leuven.
ik geloof niet in de cash optie, ik heb dat ook gelezen, maar het aanvaarden van cash in automaten is de grootste fout die meestal gemaakt wordtSteven schreef:In de loop van volgend jaar moeten er nieuwe automaten komen. Meer mogelijkheden zoals er zijn cash geld en visa, meer aangeboden tarieven.
cash aanvaarden is moeilijk, briefjes moeten meestal zo goed als nieuw zijn, de automaat kan alleen maar weergeven in kleingeld waardoor je enorm vaak mensen hebt die een te groot briefje hebben voor het bedrag dat ze willen betalen
als ze alleen klein geld aanvaarden tot daar aan toe, maar ik zie weinig mensen hun 10 euro in klein geld gaan betalen als je een verdere bestemming kiest dan twee stations verder
bovendien ga je extra personeel nodig hebben om deze automaten te legen en aan te vullen met klein geld, bovendien moet dit personeel bevoegd zijn om geld om te gaan en moet van elke automaat een kassa gemaakt worden die bij leeghalen geteld moet worden en kloppen
als een aanvuller in een station als Antwerpen Centraal alle automaten moet gaan leegmaken en aanvullen moet nageteld worden wat hij overal heeft ingestoken etc (dat lijkt mij toch logisch dat de NMBS dit wil nakijken of het personeelslid met een correcte som terugkomt)
ik geloof dus niet dat de cash optie het uiteindelijk zal halen wanneer de nieuwe automaten nationaal gaan
eerst en vooral zorgen voor véél automaten, automaten die WERKEN, en het belangrijkste -> automaten die een DUIDELIJKE interface hebben
de rijen aan de loketten worden veel korter en de personeelsleden daar kunnen dan ook zich meer concentreren op de vragen van reizigers, en zij die willen cash betalen is de rij ook korter
echter moet men dan wel niet beslissen om nog minder loketten te openen, anders is er geen effect
Re: Defecte ticketautomaten in Leuven.
Je kan de software optie gebruiken die de Zwitsers ook toepassen. Daar vermelden ze op de display wat het max bedrag is dat je mag plaatsen om geld terug te krijgen van de automaat.
voorbeeld: je moet een ticket van 16,3 CHF betalen dan zal de automaat vermelden dan je max een briefje van 20 CHF mag gebruiken.
voorbeeld: je moet een ticket van 16,3 CHF betalen dan zal de automaat vermelden dan je max een briefje van 20 CHF mag gebruiken.
Re: Defecte ticketautomaten in Leuven.
dat zorgt voor langere wachtrijen
"iemand twee tientjes voor een twintig?"
het makkelijkste is en blijft géén cash in automaten

het makkelijkste is en blijft géén cash in automaten