Defecte ticketautomaten in Leuven.

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Lukas

Defecte ticketautomaten in Leuven.

Bericht door Lukas »

Hoi,

Groen! Leuven maakt melding over defecte ticketautomaten in het station van Leuven.

Op onderstaande website kan je meer uitleg vinden en je kan ook het ROB nieuws bekijken door op "Bekijk online het nieuws" en vervolgens op 09/11.09 te klikken.

Bron:http://www.robnet.be.

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
KB

Re: Defecte ticketautomaten in Leuven.

Bericht door KB »

Lukas schreef:Hoi,

Groen! Leuven maakt melding over defecte ticketautomaten in het station van Leuven.

Op onderstaande website kan je meer uitleg vinden en je kan ook het ROB nieuws bekijken door op "Bekijk online het nieuws" en vervolgens op 09/11.09 te klikken.

Bron:http://www.robnet.be.

Lukas
Heb ik een tijdje geleden ook gemerkt. Maar 't kan nog erger, in Genk staat er maar een automaat en die is onlangs een dag of vier defect geweest.
L'union fait la force.
Asterix

Bericht door Asterix »

Wat een flauwe uitleg alweer van de NMBS op ROBNET.

Zonder overdrijven kan ik stellen dat 75% van de keren dat ik de ticketautomaat (de enige!) in de voetgangerstunnel in Leuven passeer, deze buiten dienst is. De loketten liggen toch een eindje verwijderd en de wachtrijen zijn doorgaans niet van de poes. Als je tijdig een ticket wil kopen, moet je uit noodzaak bij de TBG zijn en dan begint steevast het welles-nietesspelletje over de toeslag...
Laatst gewijzigd door Asterix op 10 nov 2009, 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

Jeroen schreef:Wat een flauwe uitleg alweer van de NMBS op ROBNET.
Die link naar het nieuws van 9 november werkt niet bij bij - wat was de smoes dan?
Jeroen schreef:Zonder overdrijven kan ik stellen dat 75% van de keren dat ik de ticketautomaat (de enige!) in de voetgangerstunnel in Leuven passeer, deze buiten dienst is. De loketten liggen toch een eindje verwijderd en de wachtrijen zijn doorgaans niet van de poes. Als je tijdig een ticket wil kopen, moet uit noodzaak bij de TBG zijn en dan begint steevast het welles-nietesspelletje over de toeslag...
In de westelijke Leuvense stationstunnel staan 2 kaartautomaten, aan iedere kant 1. Ik schat zelf dat ze ieder ongeveer de helft van de tijd buiten dienst zijn.

Groetjes,
Rian
Adler

Bericht door Adler »

De link naar het artikel staat hier.
De uitleg van de NMBS-woordvoerdster is inderdaad weer typische NMBS prietpraat die nergens op slaat.
Zij beweert dus dat er per dag uit de 7 automaten 20.000 tickets worden gehaald.
Ik heb het even nagerekend.
Als de 7 automaten allemaal zouden werken, zou dit betekenen dat er onafgebroken uit elke automaat elke 20 seconden een ticket wordt gehaald van 6h tot 22h.
Nu moet je eens proberen om op 20 seconden een ticket uit zo'n onding te halen en dat dan nog zonder onderbreking de hele dag door.
Komaan zeg, kunnen ze nu niets beter verzinnen?
Asterix

Bericht door Asterix »

rvdborgt schreef:In de westelijke Leuvense stationstunnel staan 2 kaartautomaten, aan iedere kant 1. Ik schat zelf dat ze ieder ongeveer de helft van de tijd buiten dienst zijn.
Dag Rian,

ik tel er één want ik weiger pertinent mijn perron voorbij te lopen om aan de andere zijde van de tunnel een ticket te gaan kopen. Ik vind twee automaten voor een dergelijke stroom aan reizigers in de tunnel trouwens beneden alle peil.
Lukas

Bericht door Lukas »

Hoi,

Ik kom dagelijks in Leuven Station en ik erger mij ook aan die defecte automaten!!Vanmorgen waren er 4 automaten defect.

Waar ik mij ook aan erger is dat je op die automaten soms zéér moeilijk je bestemming kan invoeren.

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
K V B

Bericht door K V B »

Lukas schreef: Ik kom dagelijks in Leuven Station en ik erger mij ook aan die defecte automaten!!Vanmorgen waren er 4 automaten defect.
Ik woon nu al zo'n dikke 7 jaar in Zwitserland. Al die tijd ben ik welgeteld een keer een defecte automaat tegengekomen. En dat is maar goed ook, want je bent als OV reizigers best afhankelijk van die automaten. Op stoptreinen rijden geen conducteurs mee, en er is in de grote steden geen kaartverkoop in de voertuigen. (Ik heb nu wel al iets meer dan een jaar een SBB GA, dus hoef geen kaartjes meer te kopen.)
Het is dus blijkbaar wel mogelijk om betrouwbare automaten te bouwen. Mischien moet de NMBS maar eens rondkijken, en een betere leverancier kiezen.
Steven

Bericht door Steven »

In de loop van volgend jaar moeten er nieuwe automaten komen. Meer mogelijkheden zoals er zijn cash geld en visa, meer aangeboden tarieven.
Trammist

Bericht door Trammist »

Hoe oud zijn die automaten eigenlijk? Want hun O.S. lijkt verdacht veel op win95...
Steven

Bericht door Steven »

Die toestellen zijn meer dan tien jaar oud, ik denk dat ze zelfs de 15 jaar reeds voorbij zijn.
Adler

Bericht door Adler »

Trammist schreef:Hoe oud zijn die automaten eigenlijk? Want hun O.S. lijkt verdacht veel op win95...
Het os is Windows NT.
Op zich speelt dit geen rol als men maar de gebruikersinterface veel beter had gemaakt.
Kristofke

Bericht door Kristofke »

Steven schreef:In de loop van volgend jaar moeten er nieuwe automaten komen. Meer mogelijkheden zoals er zijn cash geld en visa, meer aangeboden tarieven.
ik geloof niet in de cash optie, ik heb dat ook gelezen, maar het aanvaarden van cash in automaten is de grootste fout die meestal gemaakt wordt

cash aanvaarden is moeilijk, briefjes moeten meestal zo goed als nieuw zijn, de automaat kan alleen maar weergeven in kleingeld waardoor je enorm vaak mensen hebt die een te groot briefje hebben voor het bedrag dat ze willen betalen

als ze alleen klein geld aanvaarden tot daar aan toe, maar ik zie weinig mensen hun 10 euro in klein geld gaan betalen als je een verdere bestemming kiest dan twee stations verder

bovendien ga je extra personeel nodig hebben om deze automaten te legen en aan te vullen met klein geld, bovendien moet dit personeel bevoegd zijn om geld om te gaan en moet van elke automaat een kassa gemaakt worden die bij leeghalen geteld moet worden en kloppen

als een aanvuller in een station als Antwerpen Centraal alle automaten moet gaan leegmaken en aanvullen moet nageteld worden wat hij overal heeft ingestoken etc (dat lijkt mij toch logisch dat de NMBS dit wil nakijken of het personeelslid met een correcte som terugkomt)

ik geloof dus niet dat de cash optie het uiteindelijk zal halen wanneer de nieuwe automaten nationaal gaan

eerst en vooral zorgen voor véél automaten, automaten die WERKEN, en het belangrijkste -> automaten die een DUIDELIJKE interface hebben

de rijen aan de loketten worden veel korter en de personeelsleden daar kunnen dan ook zich meer concentreren op de vragen van reizigers, en zij die willen cash betalen is de rij ook korter

echter moet men dan wel niet beslissen om nog minder loketten te openen, anders is er geen effect
Steven

Bericht door Steven »

Je kan de software optie gebruiken die de Zwitsers ook toepassen. Daar vermelden ze op de display wat het max bedrag is dat je mag plaatsen om geld terug te krijgen van de automaat.
voorbeeld: je moet een ticket van 16,3 CHF betalen dan zal de automaat vermelden dan je max een briefje van 20 CHF mag gebruiken.
Kristofke

Bericht door Kristofke »

dat zorgt voor langere wachtrijen :) "iemand twee tientjes voor een twintig?"

het makkelijkste is en blijft géén cash in automaten
Plaats reactie