Ouders verongelukte jongeren eisen morele schadevergoeding

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
dekooiker

Re: Ouders verongelukte jongeren eisen morele schadevergoeding

Bericht door dekooiker »

Dinsdag toerde ik in de Antwerpse haven rond.
Aan de Kruisweg zag ik een overweg (cat. 3) met rode lichten en bel dus verwachtte ik een trein.
Tien minuten later nog geen gezien...maar auto's reden vrolijk door na een paar minuten wachten.

Aan de Antwerpsebaan hetzelfde tafereel.
Ik ben dan maar naar het sein gegaan om te informeren hoe het zat.
Storing, zo bleek.
De Infrabellers kwamen net toe.
Zij lieten ons op een veilige manier de gesloten overweg dwarsen.

Hadden die jongeren er niet aan gedacht dat er iets van de andere kant kon komen?
Iemand laten uitstappen zou mijn eerste idee dan zijn.
Het is moeilijk om een kind te verliezen en als het dan nog eens zijn/haar eigen schuld of stommiteit is wordt het alleen maar erger.
Maar probeer u niks wijs te laten maken door adcovaten, de gieren bij het leed van anderen!
De trein.
Alleen voor durvers.
odul

Bericht door odul »

In ons land kan alles.
Onlangs las ik inde krant het volgende:

Een man die betrokken was in een verkeersagressie reed naar huis om een wapen te gaan halen.
Hij achtervolgde de persoon met wie hij het incident had, en schoot hem vanuit zen auto neer.
In eerste aanleg werd hij veroordeeld tot moordpoging en kreeg hij 25 jaar...bij vertsek.
Hij was immer het land uit gevlucht!!!

Nu bij een tweede proces was hij wel aanwezig, en werd hij 'vrij' gelaten.

De jury, motiveerde dat de schutter niet de intentie had om iemand te verwonden, of om een moordpoging te ondernemen.
Het wapen zou 'per ongeluk' afgegaan zijn! :roll:

Zo zie je maar niets is meer wat het lijkt.
Straks gaat men er in dit geval mss nog vanuit de TBS zich de 'sterkste' waande, en daarom niet de moeite nam om de aanrijding te voorkomen.

In dit apenland verschiet ik van niks meer. :x
Shrek

Bericht door Shrek »

HLE 2302 schreef:
apestaart schreef:Dus had de treinbestuurder wel degelijk instructies gekregen om niet verder te rijden
Van zo'n posten komt de stoom dus uit mijn oren. :!:
Ja dat krijg je als je de topic niet tegoei leest...
Bibke

Bericht door Bibke »

Steven schreef:Er zijn regels genoeg, die iedereen toch wel zou mogen kennen om te zeggen wat juist of fout is. Dat de kinderen in fout zijn staat zonder meer vast, zigzag langs de slagbomen rijden is verboden. Wat je als resultaat tracht te bekomen vijf jaar na de feiten met dergelijke rechtzaak weet ik niet maar in dit geval heb ik het gevoel dat het de advocaat is die nog wat geld wil krijgen van zijn klanten.
Dat gevoel van die advocaat had ik ook onmiddellijk toen ik het artikel las in de krant.
Daarom ook mijn artikel als reactie op HBvL (artikel 18 van 21):
http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland/ai ... nen-3.aspx

Nog een reactie daar is:
Een reactie van een familielid van een inzittende:

Bron HBvL: http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland/ai ... px?cmt=all

13/21
Patrick Mantels MEMBRUGGEN, 21 januari '10 om 17:12

Laten we wel duidelijk zijn het ZIJN NIET DE OUDERS maar alleen de familie Surinx die die schadevergoeding eisen hun ZOON is door de slagbomen gereden met rood licht de andere hebben enkel kunnen toezien godverdomme mijn nichtje ROMINA MANTELS zat mee in die wagen en hij heeft die beslissing genomen ze moeten nu niet op de NMBS schieten hij alleen is de schuldige als deze zijn verstand had gebruikt dan leefde ze nog , maar die mensen stoppen niet met in de publiciteit te willen staan het is nu bijna 5 jaar geleden en telkens als het naar ferbruari gaat dan zijn ze er weer om aandacht te zoeken ,zielige mensen , leg u er bij neer dat u ZOON IN DE FOUT IS GEGAAN EN NIET DE MAATSCHAPPIJ ; MANTELS PATRICK

ID=573394
Asterix

Bericht door Asterix »

Steven schreef:Wat je als resultaat tracht te bekomen vijf jaar na de feiten met dergelijke rechtzaak weet ik niet maar in dit geval heb ik het gevoel dat het de advocaat is die nog wat geld wil krijgen van zijn klanten.
Dan zullen we maar zwijgen over de NMBS die nabestaanden van zelfdoders dagvaardt om per minuut dat een trein heeft stilgestaan geld af te troggelen, ettelijke duizenden euro's is dat dan. Is dat dan begrijpelijk? Deze mensen proberen op één of andere manier de naam van kun kind (gedeeltelijk) te zuiveren, iets wat je ouders in verdriet moeilijk kan verwijten. Hoedanook zullen er geen winnaars zijn in deze rechtszaak...
Shrek

Bericht door Shrek »

Jeroen schreef:Hoedanook zullen er geen winnaars zijn in deze rechtszaak...
Ik vermoed dat zowel de advocaat van de ouders als de advocaten van de nmbs hier aan verdienen :wink:
stefanic

Bericht door stefanic »

Bij mijn weten wordt bij een zelfmoord of ongeval als hier besproken door de NMBS zelden of nooit schadevergoeding geeist bij de nabestaanden. Dit wordt altijd rechtstreeks met de verzekering geregeld.

Maar ik snap dat het fijn is dat er altijd wel iemand kan zwart gemaakt worden. En als je dan merk dat er hier weinig sympathisanten gevonden worden om op de TBS te schieten, dan maar rap een ander slachtoffer uitkiezen... Zo lang er maar iemand de slechte is.
spoorwegrealist
sislowie

Bericht door sislowie »

stefanic schreef:Bij mijn weten wordt bij een zelfmoord of ongeval als hier besproken door de NMBS zelden of nooit schadevergoeding geeist bij de nabestaanden. Dit wordt altijd rechtstreeks met de verzekering geregeld.

Maar ik snap dat het fijn is dat er altijd wel iemand kan zwart gemaakt worden. En als je dan merk dat er hier weinig sympathisanten gevonden worden om op de TBS te schieten, dan maar rap een ander slachtoffer uitkiezen... Zo lang er maar iemand de slechte is.
Dat gevoel krijg ik hier ook.
Sommigen denken duidelijk dat dit een forum is om hun gal over de NMBS en INFRABEL uit te spuwen.
Laat het duidelijk zijn: daar is dikwijls goeie reden voor maar hier zie ik écht niet in wat de TBS, de NMBS of INFRABEL kan verweten worden.
Steven

Bericht door Steven »

Jeroen schreef:
Steven schreef:Wat je als resultaat tracht te bekomen vijf jaar na de feiten met dergelijke rechtzaak weet ik niet maar in dit geval heb ik het gevoel dat het de advocaat is die nog wat geld wil krijgen van zijn klanten.
Dan zullen we maar zwijgen over de NMBS die nabestaanden van zelfdoders dagvaardt om per minuut dat een trein heeft stilgestaan geld af te troggelen, ettelijke duizenden euro's is dat dan. Is dat dan begrijpelijk? Deze mensen proberen op één of andere manier de naam van kun kind (gedeeltelijk) te zuiveren, iets wat je ouders in verdriet moeilijk kan verwijten. Hoedanook zullen er geen winnaars zijn in deze rechtszaak...
voor dat soort zaken sluit je dan ook een verzekering af, of heb jij geen BA verzekering?
Kristofke

Bericht door Kristofke »

Er zijn genoeg mensen die dat niet hebben nee.

En het is cru om te zeggen, maar zij die het niet hebben staan meestal zowiezo onderaan de ladder van de maatschappij.

Daar kan de NMBS zowiezo weinig gaan zoeken om onkosten te vergoeden.
Steven

Bericht door Steven »

Kristofke schreef:Er zijn genoeg mensen die dat niet hebben nee.

En het is cru om te zeggen, maar zij die het niet hebben staan meestal zowiezo onderaan de ladder van de maatschappij.

Inderdaad een BA verzekering is niet verplicht, maar de mensen die onderaan de sociale ladder staan hebben allicht ook geen auto om te gaan zigzaggen tussen te slagbomen :wink:
Hogersluys

Bericht door Hogersluys »

Jeroen schreef:
Het is hard maar ergens te rechtvaardigen. De NMBS moet toch niet boeten omwille van zelfdoders? Iemand die zelfmoord pleegt, een overweg kruist terwijl de slagboom naar beneden is of zomaar de sporen overloopt brengt niet alleen zijn eigen leven in gevaar maar ook van iedereen die in de trein zit.
Laatst gewijzigd door Hogersluys op 25 jan 2010, 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Asterix

Bericht door Asterix »

Hogersluys schreef:Het is hard maar ergens te rechtvaardigen. De NMBS moet toch niet boeten omwille van zelfdoders? Iemand die zelfmoord pleegt, een overweg kruist terwijl de slagboom naar beneden is of de zomaar de sporen overloopt brengt niet alleen zijn eigen leven in gevaar maar ook van iedereen die in de trein zit.
Ja, dat is correct. Maar moet een nabestaande dan boeten en een erfenis gaan verwerpen omdat de NMBS het hele hebben en houden van een springer aanslaat? Want dan is er doorgeens geen BA-polis, noch voertuig mee gemoeid. Ik wil maar zeggen dat in zaken waar advocaten komen kijken, de rede vaak ver te zoeken is en iedereen vecht voor een stukje gelijk, burger of NMBS...
pietje

Bericht door pietje »

Steven schreef:
Kristofke schreef:Er zijn genoeg mensen die dat niet hebben nee.

Inderdaad een BA verzekering is niet verplicht, maar de mensen die onderaan de sociale ladder staan hebben allicht ook geen auto om te gaan zigzaggen tussen te slagbomen :wink:
Als je met een auto op de weg wenst te komen is een verzkering BA wel degelijk verplicht.
Sterker nog, de gegevens van de databank van de nummerplaten wordt vergeleken met een databank waarin alle BA verzekeringen voor voertuigen staan en als je wel ingeschreven bent, maar geen verzekering, dan zal men jou ten gepaste tijde zeker contacteren om je in regel te brengen.

Vooraleer iemand de vraag stelt: deze verzekering geldt bij elke aanrijding, dus ook als je op een huis, trein, ... knalt, en dekt enkel de kosten die de partij die schuld heeft, veroorzaakt aan het "slachtoffer". Bij grove nalatigheid, of opzet, kan deze verzekering zich terugtrekken, maar in welke specifieke gevallen dit is, weet ik niet zo van buiten.
Steven

Bericht door Steven »

Het gaat hier over de BA verzekering die de meeste mensen kennen onder de familiale verzekering, deze is NIET verplicht. Als jij zelfmoord pleegt onder een trein zal de BA van je auto niets doen. Tenzij je met uw wagen onder de trein uitkomt.
Plaats reactie