Hobbes schreef:Die advocaat heeft de klok wel horen luiden maar hij weet niet echt waar de klepel hangt, qua reglementering.
En ik vraag me ook af waarom ze daar nu ineens na 5(!) jaar mee af komen?
Ze hebben geld geroken? Dat zal hen spijtig genoeg niet terugbrengen

.
Het is best te begrijpen dat je als ouder het een plaats moet geven en daardoor in de eerste plaats anderen gaat beschuldigen.
Maar we zijn nu bijna 5 jaar later, beseffen ze nog altijd niet dat de jongeren in fout waren?
Een overweg met gesloten slagbomen mag enkel doorkruist worden als een bevoegd persoon hiertoe de toestemming geeft.
Je ziet het dagelijks, de slagbomen worden gesloten, trein passeert, staat stil... en dan gaan ze (voetgangers in dit geval) achter de trein over om hem toch nog te halen...
Zonder enig besef dat langs de andere kant ook nog een trein kan aankomen.
De verleiding is natuurlijk groot als je je trein nog kan halen, zeker als je er anders een uur op moet wachten.
Maar beseffen ze dan niet dat als je "een minuutje" vroeger opstaat je deze trein ook kan halen?
Misschien moeten ze bij de NMBS ook maar eens campagne houden :
"
Tijdig opstaan, het kan je leven redden" of "
Gehaast voor de trein? Het kan je laatste zijn!".
Wat ik nogmaals wil zeggen : ik heb respect voor de nabestaanden, maar ook voor de treinbestuurder !