Pagina 3 van 3

Re: Eurofima I6 vragen....

Geplaatst: 06 apr 2011, 17:16
door Shrek
carlos schreef:Die upgrade van 160 naar 200 is dit pure homologatie, of zijn daar technische wijzigingen voor nodig?
Er zijn inderdaad technische wijzigingen. Onder andere de wc's en de schokdempers zijn aangepakt.
carlos schreef:Tenslotte zitten er ook andere types van rijtuigen in de pipeline om op^gewaardeerd te worden tot 200km/u? (ikdenk hierbij in de eerste plaats aan M6 en M4)
De M6 is volgens mij te zwaar om aan zulke snelheden stabiel te blijven. Bij de M4 zou het misschien nog kunnen, maar veel nut heeft dat toch niet. Er zijn immers maar 2 lijnen waar dergelijke snelheid gehaald zou kunnen worden, daarvoor zijn de I10+I11 ruim voldoende :wink:
Brent schreef:Nu ik deze vergelijking zie kan je het dus ook zien aan de ramen :)
Neen dat heeft dan weer met de airco te maken. Sommige I10 hebben die en sommige niet :wink:

Re: Eurofima I6 vragen....

Geplaatst: 06 apr 2011, 19:18
door overweg13
Brent schreef:Nu ik deze vergelijking zie kan je het dus ook zien aan de ramen :)
Dat klopt maar gedeeltelijk: de I10 zonder airco hebben andere ramen, te vergelijken met die van breaks en M4.
En als je de foto's van de rijtuigen goed bekeken hebt, dan zul je de metaforen met de jurk en de kilt wel begrijpen, denk ik.

Re: Eurofima I6 vragen....

Geplaatst: 08 apr 2011, 21:16
door Brent
overweg13 schreef:
Brent schreef:Nu ik deze vergelijking zie kan je het dus ook zien aan de ramen :)
Dat klopt maar gedeeltelijk: de I10 zonder airco hebben andere ramen, te vergelijken met die van breaks en M4.
En als je de foto's van de rijtuigen goed bekeken hebt, dan zul je de metaforen met de jurk en de kilt wel begrijpen, denk ik.
Is er ook een verschil in interieur?

Re: Eurofima I6 vragen....

Geplaatst: 08 apr 2011, 21:23
door b-loc
Brent schreef: Is er ook een verschil in interieur?
Lees mijn vorig bericht :)

Re: Eurofima I6 vragen....

Geplaatst: 30 jul 2012, 18:02
door msts.be
Ondertussen zijn er 2 I6A opgedoken in Polen, in de samenstelling van de RHEINGOLD-COMFORT-EXPRESS Hansa rit:
http://www.drehscheibe-foren.de/foren/r ... sg-6006958

Dit moet dan de eerste keer zijn dat onze Eurofima's daar opduiken ? Ik kan mij geen andere rit herinneren met I6 in de Oostbloklanden (zowel regulier als speciale ritten)..

Re: Eurofima I6 vragen....

Geplaatst: 30 jul 2012, 18:15
door Terminus
Ging die trein ter herdenking van de wereldoorlog ook niet naar Polen?

Ter uwer informatie: iets minder ver van hier, nl. op de lijn Luik-Luxemburg, zijn ook weer enkele I6-rijtuigen opgedoken (minstens een I6A en een B).

Re: Eurofima I6 vragen....

Geplaatst: 30 jul 2012, 18:59
door 260689
Terminus schreef:Ging die trein ter herdenking van de wereldoorlog ook niet naar Polen?
Die trein was volledig samengesteld uit Belgisch materiaal. Waarschijnlijk gehuurd en met goederentrein naar daar gereden.

Re: Eurofima I6 vragen....

Geplaatst: 30 jul 2012, 20:23
door Merijn
msts.be schreef:Ondertussen zijn er 2 I6A opgedoken in Polen, in de samenstelling van de RHEINGOLD-COMFORT-EXPRESS Hansa rit:
http://www.drehscheibe-foren.de/foren/r ... sg-6006958

Dit moet dan de eerste keer zijn dat onze Eurofima's daar opduiken ? Ik kan mij geen andere rit herinneren met I6 in de Oostbloklanden (zowel regulier als speciale ritten)..
Kwamen die rijtuigen van DB (die groen-beige...) dan ook naar Belgiƫ?