Weet jij zeker dat een goederentrein die s'nachts voor uur rijd ook voor uur aankomt? Dat gebeurd, maar heel veel is het ook anders! En als je voor uur aan het rijden bent, heb je ook nadien een beetje meer speling als er dan toch ergens problemen opduiken hé!Jani schreef: Ja, overuren draaien, maar 's nachts wel een uur of meer voor uur rijden. Als ze over hun uren gaan rekenen de meeste bestuurders/treinbegeleiders het wel perfect uit dat ze mooi met de taxi naar huis kunnen gaan. Dikwijls beginnen ze 3/4 treinen voor hun diensteinde al te klagen dat ze over hun uren gaan, de permanenties volgen hier natuurlijk in.
En over die voorrang op L-treinen, laatst had ik een klagende bestuurder van een L-trein aan de lijn die aan de vertakking 2 minuten moest wachten op een goederentrein. Hij ging dit zelfs melden enzoverder... (niets meer van gehoord natuurlijk). Hoe moeten we in godsnaam nog goed doen als je zo een reacties krijgt?
En als we inderdaad moeten wachten tot we over ons uren gaan voor we het melden dan is het zeker een ramp, soms is het het enige drukkingsmiddel die we hebben! En ik veronderstel ook niet dat jullie na de dienstwissel nog gaan wachten tegen dat de trein ,die jullie vertraging hebben bezorgd, binnen is ....
En het feit, dat je het raar vindt dat er (HKM) TB's zijn die liever wachten op een groene dan op 2 gele om aan te zetten, wijst erop dat je beter eens wat lijnstudie mee zou doen met deze mensen, en zo de situatie op de baan (waar jullie controle over hebben en besturen ,want dat is het eigenlijk wat jullie doen) wat beter leert kennen
