Pagina 3 van 15

Re: Dienstregeling 2012

Geplaatst: 04 aug 2011, 21:18
door Stef
Shrek schreef:
Molenbruch Y. schreef:Als je op stationsnaam zoekt, lijkt het erop dat voor geen enkel station een vertrek getoond wordt tijdens het "laatste blok" van de dag (bv. 23:15-00:15), alleszins als je een datum vanaf 12 december ingeeft. Vreemd is dat de betrokken treinen wél in de database staan wanneer je rechtstreeks het nummer ingeeft.

Groeten,
Hopelijk betekent dit niet dat er nog niet beslist is of deze treinen uberhaupt wel zullen gaan rijden. Als ze niet willen besparen op personeel,loketten of haltes is het hier misschien wel...
Dat doet mij aan dit topic denken: http://www.hgbtf.net/viewtopic.php?f=8&t=8956

Echter als de treinnummers wel in de database staan, lijkt mij me het onwaarschijnlijk dat ze effectief geschrapt zijn.

Re: Dienstregeling 2012

Geplaatst: 09 aug 2011, 17:11
door L29&15
LML schreef:
Molenbruch Y. schreef:Dag,

Naar mijn mening zal het in Neerpelt eerder een 64' keertijd worden dan een 4', met een extra treinstam tot gevolg (en er zijn al MW41'ers te kort...). Dan kan men op die tijd evengoed doorrijden tot Hamont - als daar nog een perron is - i.p.v. te wachten tot 2013...

Het tekort aan MW41 wordt misschien opgelost als volgt:
- in de spits - waar de keertijd nog wel voldoende is - langere treinen, maar dus slechts 3 treinstammen;
- overdag: kortere treinen, maar 4 treinstammen.

Hoe dit gesplits in de realiteit te brengen is, zal puzzle-werk zijn.


Betreft Hamont: vorige zomer ben ik daar toevallig eens langs geweest en toen was het perron in afbraak. Mogelijk met het oog op de spoorvernieuwing die Mol-Neerpelt toen onderging.

Re: Dienstregeling 2012

Geplaatst: 11 aug 2011, 16:30
door Hurlet
Lijn 59:

30**: Gent Sint Pieters 05 > Gentbrugge 10/10 > Gent Dampoort 13/14 > Beervelde 22/22 > Lokeren 28/29 > Sint Niklaas 37/39 > Antwerpen Zuid 50/51 > Antwerpen Berchem 55/56 > Antwerpen Centraal 00

7**: Kortrijk 50 > Waregem 59/00 > Gent Sint Pieters 14/16 > Gent Dampoort 23/24 > Lokeren 35/36 > Sint Niklaas 44/46 > Antwerpen Berchem 01/03 > Antwerpen Centraal 07

18**: Oostende 02 > Brugge 16/18 > Aalter 31/32 > Gent Sint Pieters 45/47 > Gent Dampoort 55/56 > Lokeren 07/08 > Sint Niklaas 16/18 > Beveren Waas 24/24 > Antwerpen Zuid 32/33 > Antwerpen Berchem 37/38 > Antwerpen Centraal 42

30**: Antwerpen Centraal 00 > Antwerpen Berchem 04/05 > Antwerpen Zuid 09/10 > Sint Niklaas 21/23 > Lokeren 31/32 > Beervelde 38/38 > Gent Dampoort 46/47 > Gentbrugge 50/50 > Gent Sint Pieters 55

18**: Antwerpen Centraal 18 > Antwerpen Berchem 22/23 > Antwerpen Zuid 27/28 > Beveren Waas 36/36 > Sint Niklaas 42/44 > Lokeren 52/53 > Gent Dampoort 05/08 > Gent Sint Pieters 13/15 > Aalter 29/30 > Brugge 42/44 > Oostende 58

7**: Antwerpen Centraal 53 > Antwerpen Berchem 57/59 > Sint Niklaas 14/16 > Lokeren 24/25 > Gent Dampoort 36/37 > Gent Sint Pieters 44/46 > Waregem 01/03 > Kortrijk 12

Re: Dienstregeling 2012

Geplaatst: 12 aug 2011, 17:44
door ronny
Hurlet schreef:Lijn 59:
7**: Kortrijk 50 > Waregem 59/00 > Gent Sint Pieters 14/16 > Gent Dampoort 23/24 > Lokeren 35/36 > Sint Niklaas 44/46 > Antwerpen Berchem 01/03 > Antwerpen Centraal 07

7**: Antwerpen Centraal 53 > Antwerpen Berchem 57/59 > Sint Niklaas 14/16 > Lokeren 24/25 > Gent Dampoort 36/37 > Gent Sint Pieters 44/46 > Waregem 01/03 > Kortrijk 12
Gezien de 46 minuten verschil te Antwerpen wordt deze reeks waarschijnlijk gekoppeld met een andere, deze naar Lokeren ?

Re: Dienstregeling 2012

Geplaatst: 12 aug 2011, 18:39
door FLV-FGSP
ronny schreef:Gezien de 46 minuten verschil te Antwerpen wordt deze reeks waarschijnlijk gekoppeld met een andere, deze naar Lokeren ?
Dit is weinig waarschijnlijk, gezien het gaat om 2-spanningsmaterieel voor de dienst op Rijsel.

Re: Dienstregeling 2012

Geplaatst: 30 aug 2011, 00:26
door 260689
FLV-FGSP schreef:
ronny schreef:Gezien de 46 minuten verschil te Antwerpen wordt deze reeks waarschijnlijk gekoppeld met een andere, deze naar Lokeren ?
Dit is weinig waarschijnlijk, gezien het gaat om 2-spanningsmaterieel voor de dienst op Rijsel.
de reeks 400 van de AM96 rijden ook op de verbinding Antwerpen - Gent - Oostende. Dit kan wel eens goed kunnen dat ze die daaraan koppelen en ergens geen slechte zet. Reeks 400 AM96 kapot? Geen probleem moet toch naar Oostende die tevens de eigenaarswerkplaats is van die reeks (AM96 441 tot 490) (doen ze nu ook al trouwens met de IC-C Lille - Kortrijk - Oostende).

Re: Dienstregeling 2012

Geplaatst: 30 aug 2011, 12:08
door neigezug
Misschien enkele ICE-TD's bij kopen als er te weinig MW41 zijn.Tussen Hamburg en Kopenhagen rijden ze ook waar ze een deel van het traject op de boot staan.

Re: Dienstregeling 2012

Geplaatst: 14 sep 2011, 10:02
door BartB
Vandaag stond er in HLN dat die van actiecomite lijn12 boos zijn omdat vanaf december tijdens de avondspits de IC-trein uit Brussel verandert in een L-trein vanaf Antwerpen, waardoor hij ocharme 8 min later in Essen zal aankomen :roll: . De reden hiervoor is dat er op de -2 in Antwerpen geen plaats is voor de P-trein, dus moet de IC-trein zijn dienstregeling overnemen.

Wat er niet in het artikel stond was het goede nieuws voor lijn 12: de echte L-trein is heel de dag door 5 minuten sneller dan nu omdat hij nu ook de tunnel mag nemen.

Dus alle gekheid op een stokje: buiten de avondspits is de L-trein maar 3 minuten trager dan de IC-trein, tijdens de avondspits is de L-trein 6 minuten sneller dan de IC-trein.
Dit laat maar weereens zien dat die lome dubbeldekkers helemaal niet thuishoren op lijn 12...

Re: Dienstregeling 2012

Geplaatst: 14 sep 2011, 11:50
door Kristofke
Wat ik wel zou kunnen begrijpen is een mogelijke schrik voor meer vertraging. De IC uit Brussel loopt regelmatig vertraging op. Terwijl de P treinen gewoon losse ritten zijn en dit stel meestal wel op tijd in Antwerpen-Centraal aankomt.

Re: Dienstregeling 2012

Geplaatst: 14 sep 2011, 14:22
door LHOON
BartB schreef:
Wat er niet in het artikel stond was het goede nieuws voor lijn 12: de echte L-trein is heel de dag door 5 minuten sneller dan nu omdat hij nu ook de tunnel mag nemen.
L trein via de tunnel? Wat gebeurt er dan met Dam en Oost? Geen bediening meer?

Re: Dienstregeling 2012

Geplaatst: 14 sep 2011, 16:20
door Shrek
BartB schreef:Dit laat maar weereens zien dat die lome dubbeldekkers helemaal niet thuishoren op lijn 12...
Er zijn daar enkele grote stations waardoor ze weldegelijk nut zouden kunnen hebben, maar dan moeten ze sneller rijden. Hopelijk kan HLE 18 met zijn groter vermogen daar al iets aan veranderen...

Re: Dienstregeling 2012

Geplaatst: 14 sep 2011, 18:25
door 260689
Shrek schreef:
BartB schreef:Dit laat maar weereens zien dat die lome dubbeldekkers helemaal niet thuishoren op lijn 12...
Er zijn daar enkele grote stations waardoor ze weldegelijk nut zouden kunnen hebben, maar dan moeten ze sneller rijden. Hopelijk kan HLE 18 met zijn groter vermogen daar al iets aan veranderen...
Een IC blijft een IC. Ik het het gevoel dat ze er echt een sport van maken om een IC te verkrachten naar een Omnibus. P treinen kunnen wel degelijk blijven bestaan met wat goedwil. Laat die op de -1 of +1 vertrekken via het ringspoor zonder in de Oost en Dam te stoppen. Ik ben er zeker van dat dit geen tijd verlies is. IC treinen moeten de status IC behouden en daar gene omnibus van maken. En trouwens de M6 is zeker niet geschikt voor Omnibus te rijden. Men zou kunnen zeggen dat met maar met ander materiaal moet rijden, NEEN!!! op dat uur van de dag is een degelijke IC met dubbeldek rijtuigen het hoogst en broodnodig.

Re: Dienstregeling 2012

Geplaatst: 14 sep 2011, 20:54
door ferry
Hoi

Het antwoord van de NMBS verantwoordelijke(werken aan brug) is larie en apekool vermits de P trein van 16:20 nu al door de tunnel rijdt en die van 17:15(mits enkele minuten vroeger te laten vertrekken en de IR van 17:06 naar Brussel vanop +1 te laten vertrekken) perfect eveneens door de tunnel kan.
Twee maten politiek van Brusselse NMBS?

f

Re: Dienstregeling 2012

Geplaatst: 14 sep 2011, 21:13
door overweg13
Anderzijds kun je je toch wel de vraag stellen of het zin heeft om een P-trein te laten rijden net na een IC-trein, die nauwelijks een viertal halten meer bedient. Er is nog plaats zat op de IC en de P-trein vervoert echt niet zo veel pendelaars, ik heb het gisteren nog kunnen vaststellen. Dus lijkt het me echt geen onmogelijke oplossing.

Re: Dienstregeling 2012

Geplaatst: 14 sep 2011, 21:15
door ferry
Hoi

Beide treinen zitten in de wintermaanden boordevol!
Daarbij komt nog dat die van 16:16 slechts bestaat uit 6 wagens(die van 17:16 heeft er 8!)
De vertrekuren van de P treinen zouden inderdaad(zoals het vroeger was) een tiental minuten moeten verschoven worden!

f