Pagina 3 van 3
Re: Klantvriendelijke NMBS en dito personeel
Geplaatst: 04 sep 2011, 18:59
door Kristofke
Maar daar gaat het toch niet om? Het gaat er om dat je reizigers via vele kanalen kan informeren over gesloten rijtuigen maar dat de meeste niet luisteren of lezen. Meestal grofweg te lomp en vaak niet Nederlands of Franstalig. En dus maar een paar daarvan die het niet begrepen hebben vertragen het vertrek van de trein ook.
Re: Klantvriendelijke NMBS en dito personeel
Geplaatst: 05 sep 2011, 19:13
door ferry
Hoi
Eerst en vooral wordt er in Antwerpen NIETS terzake omgeroepen maar daar ligt het probleem niet: het is totaal absurd om bij deze trein twee wagens af te sluiten, het baat niemand wel integendeel!
f
Re: Klantvriendelijke NMBS en dito personeel
Geplaatst: 19 okt 2011, 14:56
door Stijn91
Toen ik in Denderleeuw is de trein naar Aalst nam, met M6 waren er 2 rijtuigen afgesloten van de 8. Dit was omdat er maar 1 TBG was en het anders te veel werk was voor haar.
Vandaag op IR-trein Brussel Nat. Luchthaven - Gent was er vriendelijke TBG, hij legde zelf uit waarom we 4 min. vertraging hadden opgelopen.
Re: Klantvriendelijke NMBS en dito personeel
Geplaatst: 23 okt 2011, 00:54
door Rob
Een ander aspect van klantvriendelijkheid betreft het omgaan met reizigers met een fiets. Niet alle TBG's hebben daar evenveel ervaring mee, blijkbaar. Zo was ik zaterdag 22 oktober rond 23.00 uur 's avonds mijn fiets aan het ophangen aan de haak in de ruimte achter de TB (trein was een break). Zoals gewoonlijk liet ik mijn reistas op het perron staan omdat ik toch via het perron in de trein moet stappen om een zitplaats voor mijzelf op te zoeken. Welnu, de TBG had de deur van de bagageruimte geopend en wist dus dat ik met die fiets bezig was (hij kon geen handje toesteken om die fiets een halve meter op te tillen omdat hij andere reizigers op het perron te woord moest staan), en toch floot hij zodat de deuren sloten. Net op tijd konden de reizigers die net met de TBG hadden gesproken, mijn reistas vanop het perron doorheen de dichtgaande deur van de bagageruimte in de trein smijten. Zelf kon ik, met reistas, doorheen de trein naar de zitplaatsen gaan. De TBG verontschuldigde zich halvelings met het excuus "samenloop van omstandigheden", maar intussen had mijn hart wel drie seconden stilgestaan en kon ik een serieuze vloek niet onderdrukken. Kortom, voor die 5 EUR kosten om een fiets te mogen meenemen, verwacht ik een onberispelijke service, en dat is helaas niet altijd het geval.
Re: Klantvriendelijke NMBS en dito personeel
Geplaatst: 24 feb 2012, 08:11
door Mechanik
tip 1, zet in het vervolg eerst je reistas op de trein ...
tip2 , Treinbegeleiders mogen ook niet meer helpen om fietsen omhoog te hangen oa om te vermijden dat ze hun kleren bevuilen , aan vuile wielen, kettingen, pedalen ed ...