Klantvriendelijke NMBS en dito personeel
Klantvriendelijke NMBS en dito personeel
Hoi
Vanmiddag Antwerpen C. IC van 15:17 naar ESSEN aangekondigd naar spoor 22.
Trein komt binnen, TD M6 met 8 rijtuigen.
Groot is de verwondering als blijkt dat de twee laatste (verlichte) rijtuigen gewoon zijn afgesloten(nergens iets van vermeld)
Info aan TBG; antwoord : dat moet zo! Waarom? Staat zo op papier! Wie neemt dergelijke idiote beslissing?
Antwoord: NEEM DE AUTO!
Ik ben juist terug van een verblijf in Zwitserland waar ik veelvuldig gebruik gemaakt heb van de stipte en klantvriendelijke service van SBB en BLS (en ook van hun TBG). De ontnuchtering alhier was dan ook
ZEER GROOT!
F
Groot is de verwondering als blijkt dat de twee laatste (verlichte) rijtuigen gewoon zijn afgesloten(nergens iets van vermeld)
Info aan TBG; antwoord : dat moet zo! Waarom? Staat zo op papier! Wie neemt dergelijke idiote beslissing?
Ik ben juist terug van een verblijf in Zwitserland waar ik veelvuldig gebruik gemaakt heb van de stipte en klantvriendelijke service van SBB en BLS (en ook van hun TBG). De ontnuchtering alhier was dan ook
ZEER GROOT!
F
Re: Klantvriendelijke NMBS en dito personeel
Maar onvriendelijke reactie blijft het...
Het kan ook op de borden aangeduid worden zonder probleem bv.naar Maastricht gezien in BruN.... 6 eerste rijtuigen Visé uitgesloten
Wordt er ergens aan perrons gewerkt op het traject Charleroi Essen ?
Het kan ook op de borden aangeduid worden zonder probleem bv.naar Maastricht gezien in BruN.... 6 eerste rijtuigen Visé uitgesloten
Wordt er ergens aan perrons gewerkt op het traject Charleroi Essen ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
In Brussel-Zuid wordt dat doorgaans op de borden gezet en omgeroepen, in Antwerpen blijkbaar niet...
In FBN staat die op de borden op het perron in de omschrijvingstekst van de stopplaatsen.
In FN is dat niet het geval, en wordt 's avonds zelden een trein omgeroepen. Veelal als ik om 22u15 aankom van de 4520 staan daar mensen te duwen op de deurknopjes, ook die van de donkere rijtuigen, en dan blijven ze maar duwen, en ipv naar voor te gaan, gaan ze nog verder naar achter om verder te gaan proberen...
De verlichting zou uit moeten zowiezo. Probleem is echter dat vele TBG's om welke reden dan ook het boek van de beperkingen niet correct toepassen. De ene dag zijn de laatste vier gesloten, de andere dag de eerste twee en laatste twee, de ene dag zijn ze allemaal open etc etc. En als Mobility zoiets niet meldt aan de stations op die route worden in Brussel althans de standaard beperkingen omgeroepen en geafficheerd.
De beslissing van rijtuigen de sluiten is trouwens niet idioot, op vele momenten zijn die 8 M6'en te veel capaciteit en lokt dat snel vandalisme uit in lege rijtuigen. Het licht laten branden is dat wel.
In FN is dat niet het geval, en wordt 's avonds zelden een trein omgeroepen. Veelal als ik om 22u15 aankom van de 4520 staan daar mensen te duwen op de deurknopjes, ook die van de donkere rijtuigen, en dan blijven ze maar duwen, en ipv naar voor te gaan, gaan ze nog verder naar achter om verder te gaan proberen...
De verlichting zou uit moeten zowiezo. Probleem is echter dat vele TBG's om welke reden dan ook het boek van de beperkingen niet correct toepassen. De ene dag zijn de laatste vier gesloten, de andere dag de eerste twee en laatste twee, de ene dag zijn ze allemaal open etc etc. En als Mobility zoiets niet meldt aan de stations op die route worden in Brussel althans de standaard beperkingen omgeroepen en geafficheerd.
De beslissing van rijtuigen de sluiten is trouwens niet idioot, op vele momenten zijn die 8 M6'en te veel capaciteit en lokt dat snel vandalisme uit in lege rijtuigen. Het licht laten branden is dat wel.
Om 15:17 ?????Kristofke schreef: De beslissing van rijtuigen de sluiten is trouwens niet idioot, op vele momenten zijn die 8 M6'en te veel capaciteit en lokt dat snel vandalisme uit in lege rijtuigen.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Geen idee, weet jij exact hoe de bezetting was in die trein van de topicstarter?
Voor vele mensen is een M6 al vol als er één persoon op elke vierzit zit.
Als je niet weet welke rijtuigen er zijn gesloten, dan krijg je dat. Dat soort taferelen zijn dagelijks te zien, ook op anree station. Is een uitstekende manier om vertraging te genereren.Kristofke schreef:In FBN staat die op de borden op het perron in de omschrijvingstekst van de stopplaatsen.
Daarmee wil ik niet zegen dat alle rijtuigen open moeten zijn, maar wel dat er duidelijk moet worden aangegeven waar de (open rijtuigen van de) trein zullen stoppen.
Ook de methode zoals dat in Brussel-Noord wordt aangegeven is niet echt handig. Afhankelijk van het aantal stops en de mededelingen kan het een behoorlijke tijd (= te lang) duren voordat alle tekst voorbij is gekomen. Bovendien zal niet iedereen alle tekst afwachten, zeker niet als je al weet dat je die trein moet hebben.
Dat nieuwe type treinaanwijsborden was eigenlijk al verouderd toen ze werden opgehangen. Een groot plat scherm is veel handiger om die informatie op te tonen. Daar kan dan ook een tekst in het rood (of op een andere manier opvallend) op met wat er afwijkend is, zodat dat meteen opvalt als je op het bord kijkt.
Groetjes,
Rian
Het licht zou inderdaad uit moeten zijn op die rijtuigen,
ware het niet dat het licht op M6 rijtuigen wel is vaker lijkt te spoken.
Je doet het uit en twee minuten later is het op onverklaarbare wijze weer aan het branden...
ware het niet dat het licht op M6 rijtuigen wel is vaker lijkt te spoken.
Je doet het uit en twee minuten later is het op onverklaarbare wijze weer aan het branden...
op die van 15hr17 zit toch al redelijk wat volk hoorKristofke schreef:Geen idee, weet jij exact hoe de bezetting was in die trein van de topicstarter?

Hoi
Vandaag de IC genomen in Doornik van 15:04 naar Moeskroen(trein komt van Brussel)
Samenstelling: 12 M4 die allemaal open zijn!!
f
Vandaag de IC genomen in Doornik van 15:04 naar Moeskroen(trein komt van Brussel)
Samenstelling: 12 M4 die allemaal open zijn!!
f
Mijn ervaringen met het Zwitserse treinpersoneel op de Rhätische Bahn (als monitor voor Intersoc) en bij de maatschappij die ook de Golden Pass Express beheert (MOB?) waren anders ook niet echt goed. Zeker het personeel op de treinen van de Rhätische Bahn was alles behalve klantvriendelijk. Wilden ons een boete geven omdat we op een verkeerde trein zaten (wat normaal ook niet zou mogen indien de communicatie in station en in de trein goed is), groepstickets die volgens hen niet in orde waren gooiden ze terug i.p.v. te geven, gedane reservaties die niet in orde waren, ...ferry schreef: Ik ben juist terug van een verblijf in Zwitserland waar ik veelvuldig gebruik gemaakt heb van de stipte en klantvriendelijke service van SBB en BLS (en ook van hun TBG). De ontnuchtering alhier was dan ook
ZEER GROOT!
F
Onvriendelijke mensen kan je overal vinden. Mensen zelf vriendelijk aanspreken, zelf rustig blijven en men kan bijna niet anders dan een vriendelijk antwoord geven. Sommige mensen hebben echter een confrontatie met zichzelf nodig om te beseffen hoe lomp, onbeleefd ze zijn als ze iemand aanspreken. Dit ongeacht functie (werkende/reiziger / toerist/ ....)
Juist ja, mensen blijven mensen. Meer dan een handvol onbeschofte TBG's ontmoet ik op een jaar niet. En zelfs dat zijn er vier teveel. De spreekwoordelijke rotte appel kan je natuurlijk altijd ergens aantreffen. Da's dan even pech hebben. Snel vergeten is de boodschap.
Hoi
Kan ik mij bij aansluiten: de TBG vanavond op de IC Kortrijk-Antwerpen was niet alleen één en al vriendelijkheid maar ook uiterst gedienstig in het aankondigen van talloze aansluitingen.
f
Kan ik mij bij aansluiten: de TBG vanavond op de IC Kortrijk-Antwerpen was niet alleen één en al vriendelijkheid maar ook uiterst gedienstig in het aankondigen van talloze aansluitingen.
f
In Zwitserland kom je ook wel vaak tegen dat een deel van de trein afgesloten is... Dit is om 's avonds een conducteur te kunnen uitsparen. Het zou met niet verbazen dat dit bij de NMBS ook gedaan wordt.ferry schreef:Hoi
ZEER GROOT!