Die magneetstrip wordt bij mijn weten gebruikt in de Eurostar terminal...msts.be schreef:Ja, net zoals de nooit gebruikte magneetstrip die 15 jaar lang op de biljetten prijkte..We kunnen er dus vanuitgaan dat dat nog niet voor de eerste jaren zal zijn. En tegen dan staan ofwel NFC-tickets met GSM op punt (bv. DB Touchpoint), of RFID's in een chipkaart. En dan is alles weer voor niks geweest.
NIEUWE LAY-OUT VAN JE TREINBILJET
Re: NIEUWE LAY-OUT VAN JE TREINBILJET
Daar ben je vet mee als je een biljet Bambrugge - Burst hebt...Trammist schreef:Die magneetstrip wordt bij mijn weten gebruikt in de Eurostar terminal...msts.be schreef:Ja, net zoals de nooit gebruikte magneetstrip die 15 jaar lang op de biljetten prijkte..We kunnen er dus vanuitgaan dat dat nog niet voor de eerste jaren zal zijn. En tegen dan staan ofwel NFC-tickets met GSM op punt (bv. DB Touchpoint), of RFID's in een chipkaart. En dan is alles weer voor niks geweest.

Hallo,
Heeft er nog niemand aan gedacht om ipv massaal te investeren in nieuwe printers eerst eens te investeren in alternatieven? Een treinkaart (abonnement dus) met de grote van een bankkaart, DAT zou pas iets interessants zijn... Bekijk daarna eens of die nieuwe printers nog wel nodig zijn...
Groeten,
Joris De Mol
Heeft er nog niemand aan gedacht om ipv massaal te investeren in nieuwe printers eerst eens te investeren in alternatieven? Een treinkaart (abonnement dus) met de grote van een bankkaart, DAT zou pas iets interessants zijn... Bekijk daarna eens of die nieuwe printers nog wel nodig zijn...
Groeten,
Joris De Mol
Die kaart komt er sowieso binnen dit en, euh, zoveel (dat kan dus nog een hele tijd duren) jaar.
Afschaffen van de papieren kaartjes zie ik de eerste tien jaar nog niet gebeuren, nog tijd genoeg dus om die nieuwe printers af te schrijven.
Afschaffen van de papieren kaartjes zie ik de eerste tien jaar nog niet gebeuren, nog tijd genoeg dus om die nieuwe printers af te schrijven.
Dat komt er zeer binnenkort aan. De huidige apparatuur is er trouwens al perfect voor uitgerust, maar wordt voorlopig enkel gebruikt voor Treinkaarten met MIVB-supplement.Joris schreef:Hallo,
Groeten,
Joris De Mol
Die komen er ook anders uit te zien. Aan de linkerkant onder het NMBS-logo komt er een QR-code te staan en verder was het lettertype volgens mij iets anders (Courier New).kika schreef:Ben verder ook benieuwd wat ze met bvb. internationale tickets doen.
Zeker als je er een goed productieproces aan koppelt. Een keer een pasfoto inleveren, en tien jaar lang koop je al je abonnementen online...Joris schreef:Hallo,