Testritten M6 op de lijn 2

Alles over reizigerstreinen in België.
bobby

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door bobby »

260689 schreef:Die snelheidsvermindering is niet door dat wiebelen. Wel omwille van het remgedrag van de rijtuigen. Als men aan 200km/h begind de remmen komt de ABS veel telaat tussen waardoor men op een mum van tijd platte vlakken krijgt. Die rijtuigen komen terug naar Kortrijk voor hetzelfde probleem. Daarom die snelheidsvermindering.

wordt er iets ondernomen om die ABS beter (sneller) te laten werken?
260689
Berichten: 3746
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door 260689 »

bobby schreef:
260689 schreef:Die snelheidsvermindering is niet door dat wiebelen. Wel omwille van het remgedrag van de rijtuigen. Als men aan 200km/h begind de remmen komt de ABS veel telaat tussen waardoor men op een mum van tijd platte vlakken krijgt. Die rijtuigen komen terug naar Kortrijk voor hetzelfde probleem. Daarom die snelheidsvermindering.

wordt er iets ondernomen om die ABS beter (sneller) te laten werken?
Ze zijn er mee bezig maar zoiets is niet op 1 2 3 opgelost.
dentheo
Berichten: 8269
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door dentheo »

Logisch is dat ABS een "bepaalde tijd" nodig heeft om te detecteren, wat bij 200kmh een grotere afstand wordt dan bij 160kmh.
Zouden die wielen even blokkeren op 200kmh ? Dat is heftig.
Drukopbouw ietsje (seconde) geleidelijker laten gebeuren ?
Theo
Groeten vanop de Heide
KurtDS

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door KurtDS »

In de officiële mededeling naar de treinbestuurders toe staat vermeld dat de berperking opgelegd wordt om het reizigerscomfort te waarborgen. Er komen veel te veel klachten binnen over dat wiebelen.
dentheo
Berichten: 8269
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door dentheo »

Nu wordt het knap, 2 excuses.... :D :D
Theo
Groeten vanop de Heide
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door nahoj »

De snelheidsbeperking is een tijdelijke maatregel, in afwachting van het onderzoek van de diverse klachten.
Men kan daar geen risico's mee nemen.

Spradisch optredende problemen kàn je niet allemaal op voorhand detecteren.

Daarmee is echter het project niet afgeschoten, en rijden de verbindingen hooguit enkele minuten langer over het traject. Gisteren nog Brussel-kust meegereden, met een IC-A M6 die op tijd vertrok uit Brussel.
De verhoging van zitplaatscapaciteit is nog steeds een feit.
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door nahoj »

dentheo schreef:Zou men de draaistellen geen revisie gegeven hebben alvorens er de schokdempers op te zetten ?
Zouden sommigen meer speling hebben dan de andere ?
Er zijn op M6-200km/h schokdempers bijgekomen noch afgenomen.
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1477
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door msts.be »

Uiteindelijk had men dan evengoed "gewone" M6 hier ook kunnen op inzetten tegen 160, dan zijn die extra controles niet nodig en die 4 of 5 minuten winst zullen dan niet opwegen tegen de lasten. De bezemtreinen 's morgens rijden toch ook maar 160 ? Of is dat pad zo berekent dat er geen Thalys/ICE in de weg kan zitten ?
loic1811
Berichten: 1446
Lid geworden op: 30 dec 2011, 19:20
Locatie: Londerzeel

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door loic1811 »

Die bezemtreinen rijden inderdaaf 160 km/h . Maar wat doe je dan met die stam dat dan nog een hele dag moet rijden tussen Oostende en Eupen ?
rvdborgt
Berichten: 4657
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door rvdborgt »

msts.be schreef:Uiteindelijk had men dan evengoed "gewone" M6 hier ook kunnen op inzetten tegen 160, dan zijn die extra controles niet nodig en die 4 of 5 minuten winst zullen dan niet opwegen tegen de lasten. De bezemtreinen 's morgens rijden toch ook maar 160 ? Of is dat pad zo berekent dat er geen Thalys/ICE in de weg kan zitten ?
Met 160 km/h kun je de gewone dienstregeljng eigenlijk net niet halen, alhoewel het spoorboekje beweert van wel. Meestal hebben de eerste treinen enkele minuten meer nodig. Met 170 km/h kun je het waarschijnlijk net wel halen (maar blijft er geen buffer over).

Groetjes,
Rian
The_Knitter
Berichten: 587
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:33
Locatie: Zwijndrecht NEDERLAND

Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door The_Knitter »

IC 533 had vanmiddag +2 in Leuven, maar in Luik wel stipt vertrokken, erg krap dus.
260689
Berichten: 3746
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door 260689 »

The_Knitter schreef:IC 533 had vanmiddag +2 in Leuven, maar in Luik wel stipt vertrokken, erg krap dus.
Raar, bij natrek op passengersweb kwam deze met -1 aan in Leuven en is op tijd vertrokken.
The_Knitter
Berichten: 587
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:33
Locatie: Zwijndrecht NEDERLAND

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door The_Knitter »

260689 schreef:
The_Knitter schreef:IC 533 had vanmiddag +2 in Leuven, maar in Luik wel stipt vertrokken, erg krap dus.
Raar, bij natrek op passengersweb kwam deze met -1 aan in Leuven en is op tijd vertrokken.
Dan liep de klok van mijn kennis niet helemaal goed.
The_Knitter
Berichten: 587
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:33
Locatie: Zwijndrecht NEDERLAND

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door The_Knitter »

Toen mijn IC 511 in Liège-Guillemins binnenrolde, zag ik een tweede stam M6-200km/h (voor+achter een onbekende HLE18) vertrekken richting Leuven als IC 536 richting Oostende. Een tweede omloop tegenwoordig?
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5457
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door Steve »

The_Knitter schreef:Toen mijn IC 511 in Liège-Guillemins binnenrolde, zag ik een tweede stam M6-200km/h (voor+achter een onbekende HLE18) vertrekken richting Leuven als IC 536 richting Oostende. Een tweede omloop tegenwoordig?
Die is er normaal gesproken al sinds het begin...
Plaats reactie