opleiding onderstationschef

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
Timmy

Re: opleiding onderstationschef

Bericht door Timmy »

Hallo,

Ik zat ook bij jullie in de groep voor de medische controle, en bij jonas nog op de trein richting Gent denk ik :)
Handig dat jullie ook de weg naar hier gevonden hebben.

Hier ook voorlopig enkel de brief van CPS ontvangen. Als ze zoals gezegd in augustus willen aanwerven mag die brief wel gaan komen of ik ga ook nog in de problemen komen voor mijn opzeg, ook al is deze maar 2 weken..

Volgens de vakbond aanwerving in Januari Jonas ? Of bedoel je dat dan de opleiding zou moeten gedaan zijn ?
Asterix

Bericht door Asterix »

Ik heb tijdens de infosessie de vraag gesteld en men heeft toen duidelijk geantwoord dat de lessen in september zouden beginnen, dat de planningen voor de komende lesreeksen zijn uitgeschreven en dat kandidaat-OSTCH's niet ergens zouden worden geparkeerd in afwachting van...
Jonas_D

Bericht door Jonas_D »

Volgens vakbond zijn aanwervingen voor augustus. Ik weet nie van waar dat ik die januari haalde :P

Ja, da zou wel kunnen da we samen op de trein richting Gent zaten. Gij was waarschijnlijk die persoon die als laatste binnen moest voor de medische keuring?
Timmy

Bericht door Timmy »

Ja en het was eerder staan dan zitten eigenlijk :lol:
Jonas_D

Bericht door Jonas_D »

Ja, 't zat redelijk vol in diene trein :D
Junkie88

Bericht door Junkie88 »

ik ben geslaagd!

Nu nog mijn medical, en ik ben blij!
option

Bericht door option »

Junkie88 schreef:ik ben geslaagd!

Nu nog mijn medical, en ik ben blij!
Heb jij leidinggevende ervaring?

Ik niet en dus hebben ze mij afgewezen. Maar ik had het ongeluk voor een stelletje apen te zitten
die helemaal niet vertrouwd waren met de functie van onderstationchef.

Officier bij het leger, met 15 soldaten onder uw bevoegdheid, dat noem ik leiding geven. OSCH stelt in vergelijking
hiermee helemaal niets voor. Eens bellen naar collega's en eventueel een bepaalde opdracht doorgeven, is voor
mij niet "leiding geven".

Swat, voor mij stopt het hier. Degenen die door mogen, wens ik toch veel succes!
Junkie88

Bericht door Junkie88 »

ja, ik stond voor de klas.

Ma ze vroegen vooral door op de manier waarop je leiding moet geven, en ze gaan toch diep in op die 400 vragen die je daar moest oplossen.
Asterix

Bericht door Asterix »

option schreef:OSCH stelt in vergelijking hiermee helemaal niets voor. Eens bellen naar collega's en eventueel een bepaalde opdracht doorgeven, is voor
Als je dat met zo een air hebt gezegd, zou je in mijn bedrijf ook al niet moeten beginnen.
Steven

Bericht door Steven »

Een goede houding stelt inderdaad veel voor als je u aanbied ook al is dat maar voor "een job als OSCH". Neerhalend overkomen heeft altijd negatieve gevolgen.
Junkie88

Bericht door Junkie88 »

Dat heet bitterheid. Heeft niets met neerkijken te maken.

Ik vond dat gesprek toch imponerend. 4 man voor u, spervuur aan vragen. Ik heb liever een one on one gesprek.
Junkie88

Bericht door Junkie88 »

Eigenlijk wel een goeie manier van interviewen, ge hebt geen tijd om goed te 'liegen'.

Wat me ook opviel: zoveel officieus gedoe. ID-kaart & uitnodiging tonen, STILTE!! in de wachtzaal, schappen tussen de computers.

Hoe lang tegen het medisch onderzoek? Hoe lang tot ge uw brief krijgt?
groentje

Bericht door groentje »

Laat ons er inderdaad maar vanuit gaan dat option gefrustreerd is na de afwijzing, en hij tijdens het gesprek positiever ingesteld was. Want als dat inderdaad de reden was waarom hij zou zijn afgevallen, kan ik me voorstellen dat hij het onrechtvaardig en onterecht vind.
option

Bericht door option »

Jeroen schreef:
option schreef:OSCH stelt in vergelijking hiermee helemaal niets voor. Eens bellen naar collega's en eventueel een bepaalde opdracht doorgeven, is voor
Als je dat met zo een air hebt gezegd, zou je in mijn bedrijf ook al niet moeten beginnen.
Wat ik wou zeggen is dat ik het "onrechtvaardig" vind dat men je afwijst omdat men
twijfelt aan je leidinggevende capaciteiten. Een opdracht doorgeven aan een operator
of treinbestuurder zou ik nu niet bepaald benoemen als "leidig geven". Persoonlijk versta
ik daar iets anders onder. Misschien zou je dit assertiviteit kunnen noemen, maar dat
is iets anders.

Het blijft me trouwens verbazen hoe men complexe gedragingen (als leiding geven) te weten
kan komen door simplistische vragen als 'heb je ervaring als...' 'of hoe zou je reageren als...'.
Blijkbaar wordt eerlijkheid niet erg op prijs gesteld en wordt men liever belogen. Misschien was
ik er wel door als ik hen had wijsgemaakt dat ik ervaring had met leiding geven. Dit zou een
leugen zijn, maar weten zij veel. :)

Maar goed. Zij zaten in de positie om over mij te oordelen. Dat is voor mij negatief uitgevallen.
Jammer, maar het is zo.

Niets aan te doen. Moet ik mijn geluk maar elders beproeven.
Nogmaals proficiat aan iedereen die er wel door is.
Steven

Bericht door Steven »

Hoe je iets zegt bepaald soms meer dan wat je zegt, trouwens om u iets te zeggen een osh geeft niet zomaar bevelen aan een treinbestuurder in tegendeel zelfs, op wat formaliteiten (overschrijdingen, bepaalde kleine opdrachten zoals voorzichtig rijden e.a.) na die moeten vervuld worden heeft een osch weinig te zeggen aan een treinbestuurder. Niet iedereen mag zomaar beslissen wat een treinbestuurder doet, dat is het werk van de permanenties die het rijdend personeel beheren en ten alle tijden moeten weten waar de bestuurders zijn. Het zijn zij die mee bepalen of een bestuurder nog iets kan doen of niet.
Een osch heeft (wat betreft de grote EBP seinhuizen) vooral toezicht op de operatoren die er werken.
Plaats reactie