trainfreak schreef: ↑09 nov 2024, 23:14
Bedoel je niet E2237?
Deze is niet rechtstreeks van Brussel-Zuid naar Gent gereden, maar rechtstreeks van Brussel-Zuid naar Melle (en stopte ook nog in Merelbeke en uiteraard Gent).
Nee hoor, de materieelroulatie zit daar zo in elkaar dat het materieel daar een hele ronde doorheen Vlaanderen doet, eerst de S3 van Dendermonde richting Zottegem, vervolgens de L-trein van Zottegem naar Kortrijk en nadien de IC van Kortrijk naar Brugge.
Dus die E2287 is de S3 die nadien zou zijn verder gereden als die L1688 waar we het hier over hebben, en de E2287 is vrijdagavond wel degelijk rechtstreeks van Brussel-Zuid naar Gent-Sint-Pieters gereden, met één tussenstop in Anderlecht.
Er waren trouwens nog meer rariteiten vrijdag. 's Morgens werd S51 757 van Ronse naar Eeklo beperkt tot Gent-Sint-Pieters door een technisch defect. In Gent stond een andere trein klaar voor de rit naar Eeklo.
Op de borden in Gent-Sint-Pieters stonden beide treinen onder elkaar: 8u14 Eeklo - Rijdt vandaag niet / 8u14 Eeklo - Spoor 7.
Ook het omroepsysteem maakte dezelfde rare kronkels. Er werd zowel afgeroepen dat de trein naar Eeklo niet zou rijden als dat hij klaar stond voor vertrek op spoor 7. Toch wel heel verwarrend allemaal .
Spoorlijn 89 schreef: ↑10 nov 2024, 11:15
Er waren trouwens nog meer rariteiten vrijdag. 's Morgens werd S51 757 van Ronse naar Eeklo beperkt tot Gent-Sint-Pieters door een technisch defect. In Gent stond een andere trein klaar voor de rit naar Eeklo.
Op de borden in Gent-Sint-Pieters stonden beide treinen onder elkaar: 8u14 Eeklo - Rijdt vandaag niet / 8u14 Eeklo - Spoor 7.
Ook het omroepsysteem maakte dezelfde rare kronkels. Er werd zowel afgeroepen dat de trein naar Eeklo niet zou rijden als dat hij klaar stond voor vertrek op spoor 7. Toch wel heel verwarrend allemaal .
Die tonen hetzelfde uur, maar deze heeft hoogstwaarschijnlijk onder een ander treinnummer verder gereden naar Eeklo. Vandaar dat de ene op afgeschaft stond terwijl eronder hetzelfde staat als normaal.
Dat is iets waarbij een automatisch systeem altijd in de war geraakt. Om technische redenen moet die vervangtrein een ander nummer krijgen om naar Eeklo te rijden. De originele is dan inderdaad opgeheven. De enige manier om dit op te lossen is een klassieke oude aankondiging door een persoon. Maar dat neemt niet weg dat je op de schermen met die info blijft zitten natuurlijk. Voor het systeem in de omroep gaat er niets fout want trein XXXX is inderdaad opgeheven maar trein YYYY gaat dezelfde uurregeling volgen vanaf Gent.
Kan m'n die afgeschafte trein er dan niet afhalen? Dat is inderdaad een menselijke manipulatie voor nodig, maar het zal minder frustraties zijn bij personeel en reizigers in het station/op de perrons.
Ja, het is misschien een verklaring, maar een goed verhaal is het zeker niet.
Had ik al gezegd dat communicatie niet de strafste kant is van ons aller NMBS :) ?
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
260689 schreef: ↑10 nov 2024, 12:46
Kan m'n die afgeschafte trein er dan niet afhalen? Dat is inderdaad een menselijke manipulatie voor nodig, maar het zal minder frustraties zijn bij personeel en reizigers in het station/op de perrons.
Normaal verdwijnt dat als het rijpad van de trein wordt afgeschaft. Helaas zijn er nog wel wat bugs in de toepassingen en blijft er al eens iets hangen.
Wat dat inleggen van een ander treinnummer betreft: dat is een eis van Infrabel. Technisch kan een bestaand treinnummer in EBP naar een ander perronspoor verplaatst worden, maar "men" vindt dat niet opportuun. Wat niet belet dat het in dringende gevallen wel degelijk gebeurt als de betreffende blokpost wil meewerken.
260689 schreef: ↑10 nov 2024, 12:46
Kan m'n die afgeschafte trein er dan niet afhalen? Dat is inderdaad een menselijke manipulatie voor nodig, maar het zal minder frustraties zijn bij personeel en reizigers in het station/op de perrons.
Normaal verdwijnt dat als het rijpad van de trein wordt afgeschaft. Helaas zijn er nog wel wat bugs in de toepassingen en blijft er al eens iets hangen.
Maar dan zouden alle afgeschafte treinen eruit gehaald worden? Dat zou in vele gevallen ook een groot gebrek aan informatie betekenen voor reizigers die op een afgeschafte trein staan te wachten. Of worden de rijpaden van afgeschafte treinen niet automatisch mee verwijderd?
260689 schreef: ↑10 nov 2024, 12:46
Kan m'n die afgeschafte trein er dan niet afhalen? Dat is inderdaad een menselijke manipulatie voor nodig, maar het zal minder frustraties zijn bij personeel en reizigers in het station/op de perrons.
Normaal verdwijnt dat als het rijpad van de trein wordt afgeschaft. Helaas zijn er nog wel wat bugs in de toepassingen en blijft er al eens iets hangen.
Maar dan zouden alle afgeschafte treinen eruit gehaald worden? Dat zou in vele gevallen ook een groot gebrek aan informatie betekenen voor reizigers die op een afgeschafte trein staan te wachten. Of worden de rijpaden van afgeschafte treinen niet automatisch mee verwijderd?
Ik bedoelde in deze situatie he. Om misverstanden te vermijden. Als een trein wordt afgeschaft en niet vervangen door ander treinnummer moet die er inderdaad blijven opstaan.
Huh, toch eventjes relativeren. Het gaat niet om "beledigd", het gaat om "de wet naleven".
En ik vind het toch wel kras dat NMBS, toch een beetje overheid, een overtreding van de wet verdedigt en ondersteunt.
Is die wet erg streng en rechtlijnig? Ja, zeker, en dat is niet zomaar gekomen.
Het zou me overigens niet verbazen als hier een gerechtelijke klacht over komt.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.