IC/IR2007

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Teach2

Bericht door Teach2 »

en dit is wat ze op de site hebben gezet:

Quote:
w geduld is misschien al lang op de proef gesteld, maar kan u nu echt niet nog enkele dagen, desnoods weken wachten op een oplossing vanuit de NMBS en trek daarna uw conclusies aub.

Met vriendelijke, doch lichtelijk geïrriteerde groet,
Ongelooflijk. Van dit soort manipulatie kan ik nu eens de vliegende tering krijgen! Het zegt veel over hun modus operandi: reageren is goed, zolang het maar negatief is! Ik heb hen eens stevig mijn gedacht gezegd in deze mail:
Beste,

Met verbijstering stel ik vast dat, wanneer iemand u een mail stuurt met een mening die niet overeen komt met de uwe, en deze persoon zijn mening met feiten en cijfers staaft, u deze mail zodanig inkort dat ALLE feiten en cijfers, en de eigenlijke reden waarom de mail werd vertuurd, verdwijnen. Wat overblijft is dan nog een stompje van een mail, waarop u dan even lekker denigrerend meent te moeten 'reageren'. Ik heb het hier uiteraard over reactie 10 van 12 december.

Is DIT de manier waarop jullie pogen jullie boodschap over te brengen? 'Uw mening is belangrijk', schrijft u op uw homepage, maar kennelijk alleen wanneer deze overeenkomt met de uwe...

Ter informatie, de persoon die u de originele mail stuurde, heeft deze ondertussen ook geplaatst op het grootste Belgische spoorforum, waardoor iedereen uw hypocrisie kan zien.

Tot ik dit vernam was ik trouwens uw zaak toegenegen. Nu ik zie hoe u reacties manipuleert, begin ik mij serieus vragen te stellen over uw integriteit, en daar ben ik lang niet alleen in.

m.v.g.
Benieuwd of ze DIT op de site zullen plaatsen. Iets zegt mij dat ik daar precies niet moet op rekenen :wink:

Hun eigen 'reactie' op jouw mailtje (of wat er van overbleef) vind ik trouwens wraakroepend.[/quote]
Wover

Bericht door Wover »

Ondertussen hebben ze wel de volledige mail op de site gezet en ook verschillende antwoorden aan mij persoonlijk gestuurd via mail, niet via de website.

Ik heb hun ook voorgesteld om er een dossier van te maken ofzo, met alle problemen die ze hebben / gehad hebben, hoe die al dan niet opgelost zijn geraakt etc, want nu zie je als buitenstaander alleen maar bv "x minuten vertraging", zonder bv een reden of "M5 is een dubbeldekvuilbak", terwijl ik een M5 juist een heel charmant rijtuig vindt :P
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Inderdaad...
Volgens hun site is er maar één trein in België.
Ik neem wekelijks de IC L, en die heeft ook iedere week 20min vertraging, met uitzondering als er een HLE27 ervoor hangt, en dan nog.
Maar dit terzijde, misschien dit topic splitsen dat het hier over IC/IR07 gaat...
Teach2

Bericht door Teach2 »

De reactie was er zeer snel (binnen de 10 minuten denk ik):
Bij deze staat de mail er helemaal.

Mvg.
Klagen helpt dus toch :wink:

Denk dat we hier trouwens gezelschap mogen verwachten van de heren/dames van turnhoutmanage.be themselves :wink:
turnhoutmanage

Bericht door turnhoutmanage »

Dag iedereen. Hier zijn we dan. Vragen staat vrij indien gewenst. Graag geef ik mee dat het fout was om de mail van gisteren niet geheel te publiceren. Het was in het heetst van de strijd, erg laat én mijn verjaardag. Daarnaast denk ik dat wij geen zagers zijn zoals hier gesteld.

Verder nog heel snel dit: onze groep begrijpt dat het dagelijkse treinpersoneel niet "de klos" mag zijn.

Ik zou nog uren kunnen tikken maar zal mij beperken tot eventuele vragen die jullie zouden hebben.

Beste groeten,
http://www.turnhoutmanage.be
overweg13

Bericht door overweg13 »

turnhoutmanage schreef:
Ik zou nog uren kunnen tikken maar zal mij beperken tot eventuele vragen die jullie zouden hebben.

Beste groeten,
http://www.turnhoutmanage.be
Goed, hier gaan we dan:

lang geleden kloegen jullie omdat er geen rechtstreekse trein was tussen Turnhout en het centrum;
toen omdat die dienst met klassieke stellen werd gereden;
dan omdat de breaks onvoldoende capaciteit boden;
tussendoor kloegen jullie ook nog het gebrek aan stipthied aan;
nu krijgen jullie m5 en m6 en wordt de verbinding beperkt tot Brussel om capaciteitsproblemen en stiptheid in een klap op te lossen.
En dan nu mijn vraag:
is het jullie uiteindelijke bedoeling om tussen Turnhout en Brussel een kwartierdienst te organiseren met I11'stellen die speciaal met die bedoeling overgekomen zijn van de verbinding Oostende - Eupen?
Met vriendelijke groet

overweg13
turnhoutmanage

Bericht door turnhoutmanage »

Dag Vic,

Wij vragen: stipte treinen met voldoende plaats. Halfuurdienst tijdens de piek. Meer niet.

Mvg.
Miljaarde

Bericht door Miljaarde »

turnhoutmanage schreef:Dag Vic,

Wij vragen: stipte treinen met voldoende plaats. Halfuurdienst tijdens de piek. Meer niet.

Mvg.
Het treinpersoneel vraagt: menselijke werkomstandigheden (die er meestal trouwens zijn) en begrip: het nmbs-net is geen computerprogramma met robotjes die het doen draaien. De mens is jammer genoeg de zwakste schakel. en dan spreek ik nog niet over het weer.
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Ik stel anders voor om een nieuwe HSL aan te leggen tussen Herentals en Schaarbeek, met een nieuwe ondergronds tunnel onder Zaventem die dan aansluit op L36c. Ieder kwartier een Thalys tussen Turnhout en Brussel! Maar dan wel met van de SNCF gehuurde Duplex-TGV's in Thalyskleuren!

Het is misschien wat overdreven deze post, maar op den duur zou men die weg in extreem geval opgaan! :? Ge moet altijd een volledige arm willen nemen als er een hand wordt aangeboden, hé!
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

even nog iets anders:

De IC E Tongeren - Knokke/Blankenberge tussen Brussel en Kust rijdt sinds zondag vijf minuten vroeger. Het nadeel is nu dat de L-trein Gent - Brugge die er vlak voor zit, maar één minuut vroeger rijdt dan vorige week. Dit heeft tot gevolg dat de IC praktisch altijd twee gele te pakken krijgt vanaf Beernem tot aan de splitsing van Oostkamp, waar de L-trein gelukkig traagspoor op kan. Nu, voor de reizigers is dit niet onmiddellijk een probleem, maar wel voor het personeel dat de treinstellen in Brugge sneller moet ontkoppelen opdat ze weer op tijd zouden vertrekken richting kust. In de spits zit hier trouwens ook nog eens een P-trein tussen die L-trein en IC-trein!
Teach2

Bericht door Teach2 »

is het jullie uiteindelijke bedoeling om tussen Turnhout en Brussel een kwartierdienst te organiseren met I11'stellen die speciaal met die bedoeling overgekomen zijn van de verbinding Oostende - Eupen?
Ik stel anders voor om een nieuwe HSL aan te leggen tussen Herentals en Schaarbeek, met een nieuwe ondergronds tunnel onder Zaventem die dan aansluit op L36c. Ieder kwartier een Thalys tussen Turnhout en Brussel! Maar dan wel met van de SNCF gehuurde Duplex-TGV's in Thalyskleuren!
Laat ons het nu ook niet in het belachelijke trekken hé. De vragen van de groep zijn op zich eigenlijk vrij logisch en normaal. De problemen die door de groep werden / worden aangekaart zijn structurele capaciteits- en stiptheidsproblemen, geen occasionele, iets wat door de NMBS trouwens ook werd toegegeven. Als er dan door de NMBS een oplossing wordt beloofd, dan moet die er ook komen!

Ik ben zelf ook eerder van mening dat men de NMBS best nog even de tijd geeft om de eventuele kinderziektes op te lossen, maar als dat niet gebeurt, en de taferelen van de voorbije dagen worden de gewoonte, dan hebben deze mensen meer dan recht van klagen vind ik.
Miljaarde

Bericht door Miljaarde »

Teach2 schreef:

Het is gewoon de zoveelste belangengroep in de rij. Dit zijn gewoon reizigersvakbonden. En als je het niet hebt voor vakbonden, dan moet je consequent zijn en zeggen: Ook deze vakbond verdedigt een belang (niet eens het algemene, want niet iedereen neemt de trein) en is vaak zeurderig en klagerig. Soit, ze mogen wel hoor -daar niet van- maar na wat hier gebeurd is met diene mail hebben ze hier alleszins geen al te best imago peins ik...
bartolomew

Bericht door bartolomew »

Zouden jullie allemaal in plaats van deze actie in het belachelijke te trekken de feiten eens willen bekijken. Ik behoor niet tot deze actiegroep, maar de verbinding op deze lijn kan toch moeilijk als optimaal worden beschouwd.

Voor 1998 was er één IR naar Poperinge via Mechelen en Gent. Dit was simpelweg te gek voor woorden. Turnhout was niet verbonden met Antwerpen, noch met Brussel. Hier moest verandering in komen.

Na 1998 kwam er verbetering in door de lijn naar Manage via Brussel te laten gaan. Dat de klassieke treinstellen op deze lijn ook mochten vervangen was ook logisch.

Toch waren er nog pakken problemen.
- 1 trein per uur van en naar Turnhout is simpelweg te weinig
- in de spits was de capaciteit onvoldoende
- vrij trage verbinding met Antwerpen

Dit lijken mij terechte vragen vanuit het actiecomité en de NMBS heeft dan ook beloofd om hier aan te werken. De tweede verbinding naar Turnhout laat echter al jaren op zich wachten en wordt ondertussen steeds weer uitgesteld (van december 2005 naar december 2007 ondertussen) en de capaciteitsuitbreiding naar Brussel is ook niet alles. Van 4 breakstellen naar 8 M6'en (7.34) is een lichte uitbreiding, maar de trein van 6.34 telt met 6 M5'en minder plaatsen dan voorheen.

De laatste dagen is de inzet van dit materieel allesbehalve vlekkeloos verlopen. Het lijkt me niet meer dan terecht dat reizigers klagen wanneer treinen worden afgeschaft. Dit gebeurde de laatste dagen meermaals. Voor een lijn als Turnhout-Brussel betekent dit dus dat er GEEN verbinding is naar Turnhout en dat reizigers dus een vol uur moeten wachten op de volgende trein. Er zijn immers geen alternatieven zoals op de meeste andere lijnen.

Hopelijk kan deze discussie wat minder tegen de reizigers gevoerd worden, maar voor een betere dienstverlening. De reizigers zijn immers niet kwaad op het personeel, maar zijn meer dan ontevreden met de huidige situatie. Wanneer een langverhoopte verbetering situaties als nu voortbrengt, is dit bijna schrijnend te noemen.
Teach2

Bericht door Teach2 »

Het is gewoon de zoveelste belangengroep in de rij. Dit zijn gewoon reizigersvakbonden. En als je het niet hebt voor vakbonden, dan moet je consequent zijn en zeggen: Ook deze vakbond verdedigt een belang (niet eens het algemene, want niet iedereen neemt de trein) en is vaak zeurderig en klagerig.
Een paar punten:

-Ik weet niet waar je het idee vandaan haalt dat ik 'het niet voor de vakbonden heb', want daar heb ik mij hier op het forum nooit over uitgesproken;
-Natuurlijk is dit een belangenvereniging. Heeft iemand dat hier ooit ontkend misschien? En natuurlijk verdedigen zij niet het 'algemeen belang', zij verdedigen de belangen van de treinreizigers op de lijn Turnhout-Brussel. Is daar iets mis mee misschien? Zijn hun eisen onredelijk? Zijn ze onrealistisch? Ik dacht het niet nee...
-En ja, ze komen soms 'zeurderig en klagerig' over in onze ogen, maar dat is iets wat je over zowat alle belangenverenigingen kan zeggen, tot en met de vakbonden. Dat maakt de problemen die ze aankaarten echter niet minder echt, en niet minder nijpend.
na wat hier gebeurd is met diene mail hebben ze hier alleszins geen al te best imago peins ik...
Laat ons wat dat betreft niet vergeten dat dit ook erg snel door hen werd rechtgezet, én dat ze ook onmiddellijk hun fout openlijk hebben toegegeven, iets wat in deze tijd erg uitzonderlijk is geworden.
Wover

Bericht door Wover »

bartolomew schreef: Dit lijken mij terechte vragen vanuit het actiecomité en de NMBS heeft dan ook beloofd om hier aan te werken. De tweede verbinding naar Turnhout laat echter al jaren op zich wachten en wordt ondertussen steeds weer uitgesteld (van december 2005 naar december 2007 ondertussen) en de capaciteitsuitbreiding naar Brussel is ook niet alles. Van 4 breakstellen naar 8 M6'en (7.34) is een lichte uitbreiding, maar de trein van 6.34 telt met 6 M5'en minder plaatsen dan voorheen.
6 M5 = 6 * 200 plaatsen = 1200 plaatsen, waarvan 1000 tweede klasse ;)
4 breaks = 4 * 222 plaatsen = 888 plaatsen tweede klasse en 128 eerste lmasse
De laatste dagen is de inzet van dit materieel allesbehalve vlekkeloos verlopen. Het lijkt me niet meer dan terecht dat reizigers klagen wanneer treinen worden afgeschaft. Dit gebeurde de laatste dagen meermaals. Voor een lijn als Turnhout-Brussel betekent dit dus dat er GEEN verbinding is naar Turnhout en dat reizigers dus een vol uur moeten wachten op de volgende trein. Er zijn immers geen alternatieven zoals op de meeste andere lijnen.
De P treinen 's morgens naar en 's avonds van Antwerpen kunnen een alternatief bieden hiervoor, aangezien het ook meestal in de spits is dat de treinen worden afgeschaft.
Plaats reactie