Pagina 4 van 7

Geplaatst: 20 okt 2006, 16:00
door Tommyken
1607 schreef:gaat dat dan wel rendabel blijven stel ik me dan zo de vraag. :roll:
Momenteel toch wel. Als je ziet hoe onbevolkt de Beneluxen op de dag zijn op sommige tijden. Tegenover de Thalys .. dan is Thalys toch wel beter :wink:

Geplaatst: 20 okt 2006, 17:18
door Shrek
de reistijd van de thalys gaat fel omlaag dus dat maakt hem ook weer aantrekkelijker :wink:

Geplaatst: 20 okt 2006, 17:37
door wimpiespoor
Shrek schreef:de reistijd van de thalys gaat fel omlaag dus dat maakt hem ook weer aantrekkelijker :wink:
Aantrekkelijker dan wat?
De pendels kringen weliswaar een lagere topsnelheid, maar een grotere accelaratie, dus de rijtijden van de pendels zullen korter zijn dan van de Thalys.
Wim

Geplaatst: 20 okt 2006, 18:47
door Accelerat
Ik vind die dingen er niet zo mooi uitzien... om het maar even net te houden :P

Geplaatst: 20 okt 2006, 21:47
door Jules
Die rijstijden van de HSA stellen zal langer zijn want die gaat zowiezo meer stopplaatsen hebben Voor Thalys is het belangrijk dat de rectstreekse verbinding Parijs-Amsterdam verkort. En ook de maximale snelheid voor Thalys op de HSL Zuid ligt nog niet vast.

Geplaatst: 20 okt 2006, 22:18
door caspar
Ik las laatst ergens dat het aantal ritten amsterdam- parijs slechts 10 zullen zijn in het begin, aangezien de sncf daar op aandringt.

Geplaatst: 20 okt 2006, 22:23
door Joris
Hallo,
Tommyken schreef:
1607 schreef:gaat dat dan wel rendabel blijven stel ik me dan zo de vraag. :roll:
Momenteel toch wel. Als je ziet hoe onbevolkt de Beneluxen op de dag zijn op sommige tijden. Tegenover de Thalys .. dan is Thalys toch wel beter :wink:
Rekening houdend met dat je op de Benelux nu nog met binnenlands tiket kunt, en niet moet reserveren... Die voordelen zal de nieuwe Benelux dus niet hebben...
Groeten,
Joris De Mol

Geplaatst: 20 okt 2006, 22:34
door Steven
NSNMBS schreef:Thalys blijft Parijs-Amsterdam doen ja, en wel 16 keer per dag, dus een goede 1 keer per uur heen en terug :wink:
het zou op max 10 keer komen voorlopig nadien bezien ze wel, dus neen nog geen uurverbinding in zicht

Geplaatst: 21 okt 2006, 00:47
door NSNMBS
Ik heb toch ook niet gezegd dat dat nu meteen moest zijn he? :wink: ik bedoel als alles natuurlijk helemaal klaar is

Geplaatst: 21 okt 2006, 00:50
door Pieter
Joris schreef:Hallo,
Tommyken schreef:
1607 schreef:gaat dat dan wel rendabel blijven stel ik me dan zo de vraag. :roll:
Momenteel toch wel. Als je ziet hoe onbevolkt de Beneluxen op de dag zijn op sommige tijden. Tegenover de Thalys .. dan is Thalys toch wel beter :wink:
Rekening houdend met dat je op de Benelux nu nog met binnenlands tiket kunt, en niet moet reserveren... Die voordelen zal de nieuwe Benelux dus niet hebben...
Groeten,
Joris De Mol
Das jammer, want die trein neem ik nu regelmatig tussen mechelen en a'pen omdat deze in het weekend via L27 gaat...

Geplaatst: 21 okt 2006, 11:15
door groentje
Ik hoop ook nog altijd stilletjes dat ze die reserveringsplicht voor de nieuwe HSA-stellen niet houden... Tevergeefs, wellicht. Allez, ik ga nog wat verder rangeren :D

Geplaatst: 21 okt 2006, 11:35
door Illegal_Alien
sammarco1 schreef:
ziemon schreef:....

M.a.w hebben we binnenkort een "lelijk eendje" op het spoor! Erger als een hollandse hondekop kan het niet zijn !!! From ugly to dugly....
Als je de "Hondekoppen" bedoelt die nu nog rijden; dit zijn geen Hondekoppen :P Hondekoppen zijn een generatie ervoor. Stellen die nu nog rijden zijn Mat'64 aka "ApeKoppen" :P .

En ik hoop inderdaad dat de kop van deze HSA trein (2 van de NMBS en 16 voor NS+KLM=HSA) er een stuk beter uit gaat zien.

Geplaatst: 21 okt 2006, 16:47
door SteC
groentje schreef:Ik hoop ook nog altijd stilletjes dat ze die reserveringsplicht voor de nieuwe HSA-stellen niet houden... Tevergeefs, wellicht. Allez, ik ga nog wat verder rangeren :D
Dat is gewoon mensen de auto in jagen. Als wekelijks gebruiker van de benelux zie ik enkel een achteruitgang van de dienstverlening, gezien ik nu de flexibiliteit heb om de trein te nemen wanneer het mij uitkomt (internationale ticketten zijn 2 maand geldig). En die treinen zitten meestal toch wel goed gevuld hoor, je gaat mij niet wijs maken dat ze verlieslatend zijn.

Ik Maar we zijn hier serieus aan het afwijken.

Ik vind die stellen inderdaad maar zozo qua design. Laat ons hopen dat ze eens ze klaar zijn er veel beter uit gaan zien.

Geplaatst: 21 okt 2006, 16:53
door Illegal_Alien
Ok, nog klein beetje offtopic ;)
Eenvoudig tickets kopen
HSA gaat gebruikmaken van gemakkelijke reserverings- en ticketingsystemen, zowel online als fysiek op de stations en voor 'last minute' kaartverkoop. De website krijgt een laagdrempelig informatie- en reserveringssysteem. Op termijn zal naar verwachting de helft van de reizigers zijn ticket online boeken. Op de stations zijn tickets verkrijgbaar via gebruiksvriendelijke ticketautomaten.
Dus het is semi reservering? :roll:

En ik hoop inderdaad dat ze der wat mooier uit komen te zien :P. (Anders gewoon even hard ergens tegenaan rijden is die neus ook weer wat compacter.)

Geplaatst: 21 okt 2006, 17:09
door Accelerat
Ik heb 2 meningen;
Géén reserveringen; Die treinen zitten meestal snel volgeboekt
Wél reserveringen; Aangezien die dingen uit de randstad komen zitten die anders bomvol.

Dus die spoorwegmannekes mogen beslissen :P